Säsong i Ischgl

dessaj

Ny medlem
Säsong i Ischgl
Ska göra säsong nästa år... Har ruskigt svårt för att bestämma vart jag vill åka. Just nu känns Ischgl som ett ganska hett alternativ. Skulle va kul att komma i kontakt med folk som ska dit nästa säsong. Nån som är sugen på att dela boende kanske!?!

//Dessa

Säsong i Ischgl
ischgl är kanon...var där för ett par år sedan mad min slalomklubb...de har cirka 80 liftar och upp till 120 pister eller nåt sånt...vet inte om dom har nån park faktiskt...jag hittade ingen iaf...skiercrossbana vet jag att dom har...vill du pumpa puder så är det perfekt...

Säsong i Ischgl
hmmm.. Ischgl nästa år tror jag nog inte är så bra. Tror d kan komma att bli lite FÖR hett. Verkar som d e många som ska dit o så bra e inte stället så d passar för så mkt säsongare. Perfekt ställe på den gamla goda tiden när det bara var tyskar där som höll sig i pisterna! Men tyvärr har för många upptäckt stället på senare tid o området har blivit alldeles för överexploaterat. Tror du ska kika vidare på andra orter. Iaf om du e ute efter snö för dig själv.. Även utelivet e rätt dött i Ischgl, så åk inte dit av den anledningen heller.

Säsong i Ischgl
Säsongade i Ischgl 01/02 och hade det jäkligt bra. Kan tyvärr bara hålla med Newstream (han var där samtidigt) att det nu börjar bli lite väl mycket folk där. Fortfarande så är det grym offpist och mycket mycket snösäkert men tyvärr så börjar det bli uppåkt av massa nytillkomna säsongare. Utelivet är ganska dött, men det är tokigt bra after ski på ett par ställen. Lite kort info....det är tyska som gäller, boende är asdyrt i centrum och svårt överhuvudtaget att skaffa, säsongskortet är svindyrt och likadant är det överallt på pubbar, nattklubbar och restauranger, inga rabatter för säsongare. Det som väger upp det är stort skidsystem, snösäkert, bra offpist, billig sprit i Samnaun. Vill du veta mer så hör av dig.

:: deephed ::

Säsong i Ischgl
Ischgl har som sägs ett stort liftsystem. Nackdelen är i mina ögon att höjden inte är speciellt respektingivande. Mestadels åker man mellan 2600 och 2000, vilket gör att åken blir ganska korta. Orten har ju ett rykte om sig att inhysa orörd lössnö långt efter snöfall. Det var nog några år sedan det. Numera åks det sannerligen upp snö lika fort som på de flesta andra stora orter.

Säsong i Ischgl
Åkt till Iran istället! Det är billigt och du får ett sanslöst äventyr på köpet! Våga lämna Ischgl till Tyskarna!

Säsong i Ischgl
Ischgl/kappl smakar salt DÖNER KEBAP, dvs mycket bra! Gjorde säsong där 02/03 och pumpade månlaster med puder, mkt goda offpist möjligheter. Akta dig för Egon Jäger, en riktig tuffing som äter svenskar till frukost.

Salta på!

Säsong i Ischgl
Jag tänkte också säsonga nästa år men har inte riktigt bestämmt mig var...
Just nu lutar det åt Chamonix men vettifan för det är så satans dyrt.
Om du bestämmer dig för att åka till de franska alperna, eller något i den stilen så hör av dig så kanske det kan bli något..

Säsong i Ischgl
Kul att höra att gullefjun hittade månlaster med puder, dessvärre var han inte ensamen om att åka upp de stackars puderslänterna. Och till dig som skriver; "det kanske kan bli nått," säger jag bara lycka till!

Säsong i Ischgl
Var i Ischgl 02/03 och hade en riktigt bra säsong med massor av snö. Systemet är stort. Backarna är inte så långa men ligger bra i fallinjen. Off-pist finns det gått om men mycket blir uppåkt snabbt. Men om man pallar gå en timme eller så hittar man alltid mycket puder.

Tillbaka
Topp