Säsong i Kittelfjäll

fridaskida

Ny medlem
Säsong i Kittelfjäll
Hej hej!
jag ska upp till Kittelfjäll i vinter, nästan hela säsongen. slänger ut en tråd ang. hur det är att jobba där, om det finns några riktiga veteraner som återkommer år efter år och hur den allmänna stämningen är... jobbade i Hemavan förra säsongen.
Tjing tjong

Säsong i Kittelfjäll
Hej

Vill bara börja med att säga att jag inte har jobbat på hotellet någon säsong i kittelfjäll men har haft årskort där de senaste 9åren och spenderat en stor del av mina vintrar där. Man lär ju känna folk som jobbar där när man är uppe så mycket och visst har man lite koll på hur det är. Kittelfjäll är ett litet ställe så kontakten med andra mäniskor förutom gäster på hotellet kanske inte blir så stor men gemenskapen inom gruppen av säsongare blir nog destå bättre. Personalen brukar bytas till viss del men det finns de som jobbat många år där då främst bland lift personal och så. Angående hur det är att jobba där har jag hört både bra och dåliga saker om PB och Björn som chefer men det vill jag inte utala mig om. Men kittelfjäll är ett mysigt ställe med grym åkning och roliga karaktärer som jag ännu inte gjort säsong i men det kommer säkert bli nått år.

Jag tror att din vinter i kittelfjäll blir precis vad du gör den till, om du är öppen och glad och klarar av lite glesbygd så tror jag att du kommer få en underbar vinter.

Säsong i Kittelfjäll
Tjena, jag har varit och jobbat i kittel i 2 säsonger, och då jobbade jag i städet. Det var ingen hit alls. Men det hela vägdes upp av alla dom andra som jobbade där,. Vi var ett grymt gäng som hade otroligt kul. Åkningen kan vara rätt så tråkig, pisterna är ju inte ( om man nu kan kalla dom det) något vidare. Men när det väl snöar blir kittel en av dom underbaraste och roligaste platserna på denna jord. Gillar man att gå på toppturer så finns det många bra ställen, och naturen runtom är himla fin. ha de

Tillbaka
Topp