Säsong i Laax/Flims 13/14

lolow

Medlem
Funderar på att spendera kommande vinter i Laax/Flims i Schweiz, men då det inte är någon jättestor säsongar-ort så är det inte helt enkelt att hitta info om boende- och jobbsituationen där nere.

Soooo, några av er som säsongat där tidigare eller kanske bara spenderat mycket tid där som har några tips att komma med? Bra ställen att söka jobb/boende te.x?! Bra/dålig idé att bara dyka upp och lösa det på plats? Bra/dåliga områden att bo/jobba i? Ja...ni fattar...

Eller någon mer som tänkte spendera vintern där? :)

Jag funderar också på laax!!! Tänkte först Österrike men laax verkar ju sjukt fett! Men är lite fundersam om hur mkt liftköer det är, för kö är typ det värsta jag vet :D sen äre ju fett dyrt i Schweiz men det kanske är värt det?:)

Har ni varit där? Jag var där en dag för några år sedan och blev grymt besviken på bergen. Tyckte inte skidåkningen imponerade. Men det var bara en dag som sagt så jag kan ha fått helt fel intryck. Och jag åker inte park så den kan jag inte uttala mig om.....
Hoppas ni får en kanonsäsong, vart det än blir!

Köerna som vanligt rätt mkt pa helgerna och lugnare pa vardagar, och beror lite pa hur de lägger parken.
Plauns där de förr för nagra ar sen gillade att köra, den sittliften har typ aldrig kö. Men sista aren har de valt upp pa "crap" toppen ner mot söder med egen släp, vilket borde vara ok, i kombination med obstacles ner mot curnius, den har typ alltid kö däremot. Pipe + obstacles liften nedanför kaffeet är alltid ganska trött.

Mayrhofen är grymt Pepperspray! blir nog en sväng tillbaka dit i slutet på säsongen vart jag än hamnar innan, men tänkte att det kan vara skoj att upptäcka en ort till + att jag vill åt parken i Laax!

Och ja, visst är det dyrt i Schweiz, men jag hade ändå tänkt jobba lite, och då tjänar man ju därefter också, så då känns det väl inte lika mycket i plånboken... :)

Tillbaka
Topp