Säsong i Saalbach 10/11

• Trådstartare Trådstartare joz
  • Start datum Start datum

joz

Ny medlem
Säsong i Saalbach 10/11
Tja!
Vi är tre 19-åriga tjejer som planerar att göra en säsong i Saalbach i vinter. Vi behöver helt enkelt alla tips vi kan få! Och så undrar vi, är det några andra sköna lirare som ska dit???

Säsong i Saalbach 10/11
Tjena.
Vad vill ni veta? Gjorde en säsong där föra året och det lär bli en till nu. Har dock inget jobb klart inför denna säsongen och drar till Thailand om någon vecka så det blir lite kärvt med tid :) Bara att fråga på! Prost

Säsong i Saalbach 10/11
Okej, var jobbade du förra året? Vet du något bra ställe att bo på? Har hört att det är sjukt svårt att hitta boende i Saalbach.

Säsong i Saalbach 10/11
Jag jobbade på Goasstall som ligger i Hinterglemm. Lätt bästa apreskin i hela glemmtal :) Jo boendet blir lite svårare. Absolut lättast är att fixa boendet via jobb. Så det går att lösa på plats. Annars vet jag enstaka ställen där folk bodde. Verkligen inga charmerande ställen, men standarden är inte särskilt viktig om man ville hålla priserna på en hyfsad nivå.

Säsong i Saalbach 10/11
är det inte någon som varit där tidigare och vet namn på något tattigt säsongsboende? borde ju finnas någon i alla fall :)

Säsong i Saalbach 10/11
Kul! Vi kan inte åka ner förrän den 2 januari men vi håller på att fixa jobb och boende hemifrån. Har ni fixat jobb och boende? När drar ni?

Säsong i Saalbach 10/11
Vi åker ner den 30 november och vi har varken boende eller jobb. Bara en enkel flygbiljett ner sen låter vi tiden lösa resten. Om det går rent åt helvete så tar vi oss förmodligen till Bad Gastein, Mayrhofen eller någonting annat som ligger i närheten men det tror jag inte ska behövas. :)

Hur går det med jobbsökandet då?

Säsong i Saalbach 10/11
Okej, låter spännande! Det går bra, nu har vi både boende och lite jobb :) Vi lär ju ses där! Lycka till!

Säsong i Saalbach 10/11
Hej alla glada bummare!

Om ni behöver hjälp med boende och jobb eller bara allmän info så kan ni kontakta mig
när ni är nere i Saalbach. Jag heter Mait och driver nattklubben Castello i Saalbach.
Jag kommer att åka ner runt den 22de November och kan även kanske behöva sällskap i min bil ner!
maila mig på mait@castellosaalbach.com.

Mvh / Mait

Tillbaka
Topp