Säsong i St.anton!

Säsong i St.anton!
Många som var i st.anton som inte åkte så bra iår, Om man vill kan man ju lära sig annars så finns det gott om annat att göra, såsom att jobba och festa.

Vet folk som inte rörde pudret i st.anton trots en säsong.

Och sluta säga att sälen eller Åre är bättre än st.anton! St.Anton har riktigt bra nybörjarbackar (osthang,rendl) och sen finns det alltid beachen när man är trött..

Sandra, åk till st.anton i vinter och ha skoj! Du har cirka 120 dagar på dig att lära dig åka så du borde vara hygglig efter ett trettiotal :)

Förresten så vet jag en tjej som var i st.anton i 4 veckor iår och kunde inte åka skidor för 5 öre... Men hon hade skoj ändå

Säsong i St.anton!
ja de kan man säkert! bara att min kompis kunde inte åka så bra å de blev lite kämpigt för henne...men man väljer själv! såååklart kan man ha sjukt skoj i st.anton man behöver inte röra skidorna:)

Säsong i St.anton!
Ja klart det kanske blir svårt att ta st anton först men nu ska jag dit iaf så då får man ju passa på att lära sig...festa och jobba ska jag ju också hinna med.

Kan ju hoppas på att man kommer att vara hyffsad efter ett trettiotal så att man inte ger upp...det är väl bara att kämpa på:)

ska du till st anton eller du har varit där?

Säsong i St.anton!
Det är bra inställning! jag har vart där 3-4ggr, underbart place..du kommer inte bli besviken:)
/J
saaandra sa:
Ja klart det kanske blir svårt att ta st anton först men nu ska jag dit iaf så då får man ju passa på att lära sig...festa och jobba ska jag ju också hinna med.

Kan ju hoppas på att man kommer att vara hyffsad efter ett trettiotal så att man inte ger upp...det är väl bara att kämpa på:)

Säsong i St.anton!
Jag och en polare drar ner till st anton i slutet på november, beror iofs på hur det är med snö, och stannar hela säsongen!

Resan blir med tåg och för dem som undrar vart man beställer biljetter så går bara in på denna länk:

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en

det är en tysk sida, fast den är länkad från sj's hemsida, så det är säkert!

där är det bara att skriva in eran svenska avreseort och sedan ST ANTON AM ARLBERG!:D

ha de bra alla skid-/snowboardåkare så syns vi i st anton och har en grymt rolig säsong!

Säsong i St.anton!
Ja jag ser sjukt mycket framemot det....har du jobbat där eller bara levt livet?=) // Sandra

JosefinL sa:
Det är bra inställning! jag har vart där 3-4ggr, underbart place..du kommer inte bli besviken:)
/J
saaandra sa:

Säsong i St.anton!
Tjena! Jag funderar på att åka till S.T Anton i vinter...Jobba, festa och köra bräda. Nån som kanske vill åka tillsammans? Jag är 20årig snowboardkille som kör rätt så bra men är ingen höjdare på att hoppa och trixa =)

Säsong i St.anton!
Hej! vi är ett gäng som ska ner nu i vinter...menar du någon att åka snowboard med eller åka ner till st anton? // Sandra

Säsong i St.anton!
Nej vi har inte boende än, har inte letat...ska fixa det i höst. Har hört att det knappt är lönt att leta nu eftersom de inte vet hur säsongen kommer att se ut än. I bästa fall hittar man ett jobb med inkluderat boende. I sämsta fall iglo...

Ska ni jobba?

/S

Säsong i St.anton!
jag tror det kan bli svårt att hitta jobb hemmifrån, finns säkert de som lyckast men tror inte de e så många.
jag var nere i stanton hela föra säsongen och typ alla som ville ha jobb fick jobb. så var inte oroliga för det..
ha det fint så ses vi förmodligen i stanton i vinter!

Säsong i St.anton!
Nær ska man åka då? Børjan av dec? Om man tænkte fixa jobb på plats...
Ska ni va dær øver jul/nyår??

Boende ær væl rætt bra att ha innan man åker misstænker jag

Säsong i St.anton!
åk i slutet av november/ början av december.. tror inte det e någon säsongare som åker hem över jul o nyår.
i och med att du har tänkt att jobba där så e det dumt att fixa boende innan du åkt,, för du får boende med de flesta jobb. och om du ska bo i en läögnehet innan du fått jobb så måste du förmodligen betala minst 1 månad fram.. du kan istället åka ner och ta in på nått kollektivboende typ haus gruber/ traxl eller genewein. eller så ta in nån natt på hotell innan du fixat jobb. för hotellen e billigare i början av säsongen i och med att där inte finns några turister då!

Säsong i St.anton!
Oki tack før det!

Nån som vill haka på då, ta en buss tillsammans och se om vi kan hitta några jobb och boende..Sticka 1a dec eller nåt

thugz_croc@hotmail.com maila eller lægg till mig på msn så kan vi snacka =)

Säsong i St.anton!
Ska också åka ner till St Anton, antagligen slutet av november eller början av dec. Har varken kollat jobb eller boende men det fixar sig nog där nere.
Det lutar åt att jag åker ner ensam. Om det e nån som ska ner till Anton som inte heller har så mycket planerat än..hör av er! Kanske om tips, idéer eller bara snacka om grym skidåkning...=)

mail/msn: sara_loof11@hotmail.com

Säsong i St.anton!
Åker til st. anton denne sesongen også i håp om mer snø. Åker ensam så hvis noen har plass i et boende eller bil ned er det bare å ta kontakt.

Säsong i St.anton!
Då börjar det luta åt en ny säsong, lika många nya bummare i år. Samma frågor. Jag kommar iaf vara först där o sist att åka hem... igen

Ett gott råd: Ha med pengar så det täcker liftkort och utrustning!!!! räkna minst 20kkr som förstagångssäsongare. Har ni bara det så fixar sig resten.

I nödfall går det med farsans gamla skidor, begagnad lavintrstning från -85 men liftkort kommer ni inte ifrån o det är ett måste, om ni inte är vältränade alpinister förstås.

Lycka till, vi ses i anton.

Säsong i St.anton!
Jesper-am-Arlberg sa:
Då börjar det luta åt en ny säsong, lika många nya bummare i år. Samma frågor. Jag kommar iaf vara först där o sist att åka hem... igen

Ett gott råd: Ha med pengar så det täcker liftkort och utrustning!!!! räkna minst 20kkr som förstagångssäsongare. Har ni bara det så fixar sig resten.

I nödfall går det med farsans gamla skidor, begagnad lavintrstning från -85 men liftkort kommer ni inte ifrån o det är ett måste, om ni inte är vältränade alpinister förstås.

Lycka till, vi ses i anton.
haha,, det kommmer från en riktig rutinerad säsongare!
ses i vinter jesper! men hoppas vi ses innan dess!

Säsong i St.anton!
KrisNor sa:
Åker til st. anton denne sesongen også i håp om mer snø. Åker ensam så hvis noen har plass i et boende eller bil ned er det bare å ta kontakt.
KrisKros :) Blir det säsong igen alltså! Jag funderar också starkt på det! Vi kan ju alltid ta gamla boendet om det skulle bli trubbel, eller vad säger du? ;) Har du förrestent snackat ngt med henne om att komma tillbaka? min msn är nicklas_2020@hotmail.com adda!

Säsong i St.anton!
Tja!

Vi e tre pers som ska ner till Anton nu i höst!
Håller för fullt på o leta jobb o boende. Nån som har nå bra tips på var de e lätt o få jobb, de ultimata vore om man hinner åka så mkt som möjligt o sen jobba på kvällen.

Är sjujävla tacksamma för alla tips!!

Vi tänkte även bila ner, o de finns nog plats för åtminstone 1 pers till.

Hör av er om intresse finns!!

// Skurt, Berra o Tompa

(skurt_87@hotmail.com)

Säsong i St.anton!
n1cke sa:
KrisNor sa:
KrisKros :) Blir det säsong igen alltså! Jag funderar också starkt på det! Vi kan ju alltid ta gamla boendet om det skulle bli trubbel, eller vad säger du? ;) Har du förrestent snackat ngt med henne om att komma tillbaka? min msn är nicklas_2020@hotmail.com adda!
Ja var et bra sted å bo det, men litt langt unna. Skal prøve å finne et sted nærmere sentrum. Greit å kunne gå hjem fra kandahar. Vet ikke hvem som skal tilbake. Men det kommer sikkert noen.

Säsong i St.anton!
tjenna alla st anoton sugna. Nån gammal räv som har nåra bra tips på boende, internet sidor å telefon nr etc. Frågan har kanske redan blivit besvarad men va fan, pallar inte läsa alla jävla trådar om anton. tack på förhand =)

Säsong i St.anton!
Är grymt sugen på att åka och säsonga i st anton 07/08.
Blev dock meddelad för några veckor sedan att jag hade blivit intagen till lumpen med inryckning 8 Jan =/

Så min fråga är:
Har någon något ett bra knep för att slippa? :P

/Kuso

Säsong i St.anton!
är med sugen på en säsong, men vet inte om man har nån polare som kan. Gör de inte lumpen, så är de sånna som inte åker skodr/snowboard. Om hag sticker så gör jag det efter den 24:e december, då jag slutat jobbet. Är det kört med att hitta boende och jobb då?

Säsong i St.anton!
ännuuu en som tänkte gliiida iväg säsongen 07/08.. det står mellan Åre och St anton, har rili svåårt att välja alltsåå! nån som kanske kan hjälpa mig lite på traaven?:) annars så om nån har en plats ledig på något av ställena el såå, så äre baa hojjta vaa.. delar gärna med nåra skööna people and soo! bara hööra av siig vettja;)

Säsong i St.anton!
nu har jag börjat längta som faan, de som saknas e snö & pengar.. Hur tar man sig ner? , finns de nåra som har plats i bil eller nått ?? :)

Säsong i St.anton!
Vi är två stycken som åker ner i mitten på december, kommer en tredje i januari. Någon/några som söker inneboende så hör gärna av er till mikael.furo@hotmail.com

Säsong i St.anton!
Vi är ett gäng på ca 7 pers som gjorde säsång i Val Thorens förra året å tänkte ner å testa snön i st anton nu...
Är de nån som vet nått närmare om boende? Vart ska man börja leta?
Ses i st. anton!

Säsong i St.anton!
Jakob_val_t_07 sa:
Vi är ett gäng på ca 7 pers som gjorde säsång i Val Thorens förra året å tänkte ner å testa snön i st anton nu...
Är de nån som vet nått närmare om boende? Vart ska man börja leta?
Ses i st. anton!
du kan börja leta i detta forumet, för här hittar du alla svar du behöver ha!

Säsong i St.anton!
Funderar på Anton, jag & en tjejpolare. Är intresserade av delat boende, kanske delad resa ner osv.. Är du det också? Bara till att höra av dig/er ;)

Snödjup

Tillbaka
Topp