Säsong i Sverige/Norge

Grillo

Medlem
Säsong i Sverige/Norge
Tjena...

Kille på 21 som tänkt göra en säsong någonstans i vinter.
Eftersom att det är första gången jag gör en säsong så tänkte jag att jag håller mig i sverige eller norge. Nu jagar jag tips på bra ställen att hänga på.

Jag vill åka skidor, inte festa järnet. Åker mer utanför pisten än i, så mycket snö och brant är inte någon nackdel :P

Funderat på kittelfjäll, hemavan då dom verkar passa mig.

Tacksam för alla tips

// Grillo

Säsong i Sverige/Norge
Skit i norden, det är inget att ha om du inte tänkt dig att köra baaara park och bo hemma hos mamma. Dessutom är det onödigt kallt, mörkt o jävligt största delen av året! Många har gjort sin första säsong i alperna och det klarar du också, du kommer inte att ångra dig!

Säsong i Sverige/Norge
RCroy sa:
Skit i norden, det är inget att ha om du inte tänkt dig att köra baaara park och bo hemma hos mamma. Dessutom är det onödigt kallt, mörkt o jävligt största delen av året! Många har gjort sin första säsong i alperna och det klarar du också, du kommer inte att ångra dig!
MAYRHOFEN"

Säsong i Sverige/Norge
Nej, skit i att säsonga i Sverige... så sjukt mycket bättre och roligare i alperna!

Säsong i Sverige/Norge
Hemsedal eller vemdalen är OK, annars är Norge ett klart bättre alternativ, riksgr. kanske? Själv landar man i lindvallen..

Säsong i Sverige/Norge
Trysil brukar kunna vara ganska snösäkert, i förhållande till Åre och Sälen. Det går ju att festa där såklart, men det är inte i närheten av med t.ex. Sälen som ligger bara 40 min med bil därifrån. :-) Dessutom är parken riktigt grym! Synd bara att de har tagit bort halfpipen... :-(

Säsong i Sverige/Norge
Lindzter sa:
Trysil brukar kunna vara ganska snösäkert, i förhållande till Åre och Sälen. Det går ju att festa där såklart, men det är inte i närheten av med t.ex. Sälen som ligger bara 40 min med bil därifrån. :-) Dessutom är parken riktigt grym! Synd bara att de har tagit bort halfpipen... :-(
Kan bara instämma, trysil som berg är riktigt bra och snösäkert! Parken är kanon och det finns måga fina offpistrepor. Fest? Klart det finns fest! Vi festade flera dagar i veckan! Självklart kan man åka till HC i sälen, man har tid till ngra öl i bilen dit, men Heiskroken och Knetta är minst lika bra, om än inte lika mycket folk.

Själv jobbar jag där som skidlärare, och vi har skitkul. Tror det är roligast att jobba också, och inte bara åka skidor. Då träffar man mest sköna folk..

Hoppas du kommer upp!
Peace!

Tillbaka
Topp