Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Val d'Isere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sh1ft" data-source="post: 1076322" data-attributes="member: 158971"><p>bo: någonstans i själva byn, inte </p><p>la daille som ligger en bit bort, surt när bussen slutat gå. Annars vartsom typ.</p><p>Boende är DYRT.</p><p>Maila alla "agencies" för boenden, finns ca 3-5 st tror jag o fråga efter säsongsboenden.</p><p>Finns lite annat folk som har lägenheter med för säsongshyra.</p><p>Jag tycker att man bör skaffa boende i förväg, man sitter i dåligt förhandlingsläge därnere utan boende.</p><p>Jobb: Ju tidigare du åker ner desto lättare att få jobb. Om man jobbar därnere får man liftkort billigare, vissa fick ca 50% rabatt.</p><p>Lätt att få jobb som hotellstädare en dag i veckan.</p><p>Jobba i kök går om man har erfarenhet sen innan o helst kan lite franska.</p><p>Vissa restauranger går med.</p><p>Nattklubb/bar/garderob.</p><p>Några jobbade i skidshop.</p><p>Gå runt o fråga i byn.</p><p>Överlag sämre lön än i sverige och sämre arbetsförhållanden.</p><p>Mat är snordyrt i byn. Bil ner till bourg är bra... Men inte bra om inte parkering ingår i boendet om man har bil.</p><p>Åk myycket skidor!</p><p>Det är svinkul!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sh1ft, post: 1076322, member: 158971"] bo: någonstans i själva byn, inte la daille som ligger en bit bort, surt när bussen slutat gå. Annars vartsom typ. Boende är DYRT. Maila alla "agencies" för boenden, finns ca 3-5 st tror jag o fråga efter säsongsboenden. Finns lite annat folk som har lägenheter med för säsongshyra. Jag tycker att man bör skaffa boende i förväg, man sitter i dåligt förhandlingsläge därnere utan boende. Jobb: Ju tidigare du åker ner desto lättare att få jobb. Om man jobbar därnere får man liftkort billigare, vissa fick ca 50% rabatt. Lätt att få jobb som hotellstädare en dag i veckan. Jobba i kök går om man har erfarenhet sen innan o helst kan lite franska. Vissa restauranger går med. Nattklubb/bar/garderob. Några jobbade i skidshop. Gå runt o fråga i byn. Överlag sämre lön än i sverige och sämre arbetsförhållanden. Mat är snordyrt i byn. Bil ner till bourg är bra... Men inte bra om inte parkering ingår i boendet om man har bil. Åk myycket skidor! Det är svinkul! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsong i Val d'Isere
Tillbaka
Topp