Säsong i Verbier

• Trådstartare Trådstartare 08
  • Start datum Start datum

08

Ny medlem
Säsong i Verbier
Tjena,
vill bara ge svar på tal till alla dem som hävdar att det är helt hopplöst att hitta prisvärt boende och bra jobb i Verbier. Vi e 3 grabbar som drar ner för vår första hela säsong i December. Vi e alla 19 år, och samtliga har fått jobb (1 bartender och två skidinstruktörer). Vi ska bo i en 150 m" stor lägenhet, med bil inkluderat, för 1300kr var i månaden. Vi e helnöjda med d upplägg som vi skapat.
Det här e som sagt vår första säsong å vi har i stort sett inga kontakter i Verbier. Ändå har både jobb och boende löst sig på ett bra sätt. Så sluta klaga på att allt e för dyrt och utbudet för litet. Det går att få ett riktigt sweet deal om man bara står på sig lite och är aktiv i sitt sökande av såväl bostad som jobb. Vägra ta ett nej som svar!

Lycka till! och hoppas vi ses på afterskin i vinter.

/ tripp, trapp & trull

Säsong i Verbier
ja den som ändå fick det så bra ordnat! söker folk att bo tillsammans med, tror jag kan få tag på boendet men vi är bara två som åker så kostnaderna måste delas upp på fler! pm mig om intresse finns!

Säsong i Verbier
Vad den boende-dealen gick ut pà skulle vara intressant att veta? För det priset fàr man en sliten etta pà 20m2 i schweiz. Killen kan ocksà tagit fel pà kronor och franc. Dà skulle det bli realistiskt. :-)

Säsong i Verbier
Haha precis och när du skriver Schweiz så menar du typ nått "getto" som Martigny, inte Verbier.
Där skall man vara jäkligt nöjd om man bor 4 och betalar under 15k i månaden för 50 m2... Men annars super, jag blev tok peppad på att ta tag i saker efter att ha läst inlägget!

Sagt och gjort: *Reser mg för att hämta kaffe, igen...*

Säsong i Verbier
ahh vi har hittat for 25 k per person for hela sasongen sa det ar ju inte helt omojligt! da bor vi iofs atta stycken men det ar ju bara mysigt! >:)

Säsong i Verbier
vill bara informer om att 20 m2 i verbier kostar 60 000 kr för en säsong, er lya måste ligga jävligt långt från "centrum"

Tillbaka
Topp