Säsong i Whistler

Hgoa

Ny medlem
Säsong i Whistler
Hej!
Jag och 4 vänner planerar att åka till Whistler säsongen 08/09.
Vi har fixat visum och arbetstillståndet och sånt. Vi planerar att åka dit i början av november men vill helst ha bostad och kanske något jobb spikat innan vi åker dit. Så min fråga är; finns det någon här som har gjort något liknande och hur gjorde isåfall du innan du åkte dit?
Mvh Gustav

Säsong i Whistler
Hej vi är också några som har planer på en säsong i whistler, men ligger lite efter er, hur gjorde ni med arbetstillstånd och visum? måste man skicka förfrågan om det till London? och vad krävs för dessa?

Säsong i Whistler
Man måste göra en hel del saker för att få visumet. Först måste ni fylla i ett formulär som ni tankar från Kanadas ambassad. Länken dit är http://www.canadaemb.se/.
Sen trycker ni på English. Sen kollar ni ner lite och trycker på länken "Canada Sweden Youth Mobility Program". Väl inne där står det allt hur ni ansöker om allting och var ni ska betala.
Ni behöver inte kontakta London..

Gustav

Säsong i Whistler
okej tack, men ni behövde inte ha något erbjudande om jobb eller så för att få arbetstillståndet?

Säsong i Whistler
neee. man behövde endast skriva vad man hållt på med den senaste tiden och sen ska man dra ut en kopia på sitt kontoudrag som säger att man har minst 2500 CAD på kontot, cirka 17000 SEK.

Säsong i Whistler
okej soft, jo såg de där med kontot;)
ni hade inget boende än? men vet du var det går att hitta något liknande på nätet?

Säsong i Whistler
Ska ni jobba så kan ni lika gärna åka dit innan säsongen drar igång. Mycket byggande pågår i Whistler vilket är bra betalt.

Hade inte jag haft jobb hemma och saker som styrt mig skulle jag utnyttjat varje dag på mitt arbetsvisum i det underbara landet!

Säsong i Whistler
någon som vet hur det ligger till med priser av liftkort samt boende om man e ca 4 pers? kul om nån hade kunnat hjälpa en =)

Säsong i Whistler
priser av liftkort går att hitta på www.whistlerblackcomb.com förra året låg dom på 1400 CAD respektive ca 1700CAD beroende på när du köpte... 4 pers boende kan du få betala allt från 500 om du har tur upp till 1000+/person boende är dyrt i whistler och kommer bara att bli dyrare ju närmare OS vi kommer...

Säsong i Whistler
om man hittar en flygresa för 7500:- tur o retur, ska man ta den då eller ska man vänta på bättre priser? va betalar ni för er resa?

Säsong i Whistler
vi har hittat lite men inget som ä nir best. jobb ska vi fixa när vi kommer dit. Vet ni föresten med det där med visumet, att man visa att man har minst 17000 på kontot. Gäller det när man gör visumet elller när man kommer in i landet?

Säsong i Whistler
jag ska oxå tillbringa säsongen i whistler, delar gärna boende om nån har nåt på gång! jag kommer vara där ganska tidigt, för jag ska först resa runt lite i kanada så jag åker dit redan i slutet av augusti. Förhoppningsvis borde jag ju då kunna hitta boende eftersom jag är där så tidigt lr?!

Säsong i Whistler

@Darlan.
Vi är 4 personer som ska säsonga där. Har hittat ett boende för 6 personer. Vi har ej bestämt oss för om vi ska ta det än. Det kostar 4000CAD i månaden respektive 24000SEK. Så det blir 4000kr var isåfall, är ganska dyrt men funkar!
Hur många är ni? Var bor ni? kön?

Säsong i Whistler
låter ju intressant.. jag är en liten flicka som ska ut i stora världen helt själv, därför hade de ändå varit lite skönt om man kunde hitta nån svensk att bo med! Jag bor utanför sthlm, nu åker jag ju om en månad till montreal, sen vidare mot whistler-trakterna

Säsong i Whistler
okejokej. Vi är 2 killar 2 tjejer som hade tänkt åka. vi tänkte dra oss dit i slutet av oktober o så. men adda msn lr ngt så kan man prata vidare om det. hgoa@msn.com

Säsong i Whistler
Fick just jobb i Whistlers skidskola och drar nog över i slutet på november. Bara att höra av er så jag har någon att hänga med. :-)
Fundera på att bo i anläggningens boende för att lära känna lite folk men har inte bestämt mig än, nån som har något tips?

Säsong i Whistler
Sökte via deras hemsida och hade telefonintervju för en timma sedan. Är för sent att söka där nu och de verkades kräva utbildning/erfarenhet men kolla andra avdelningar t.ex. liften. Annars har jag tyvärr ingen aning...

Tillbaka
Topp