Säsong JAPAN?

Säsong JAPAN?
Jag var i Niseko förra året och det gick bra att betala med kort (har Visa) typ överallt.
Det fanns en automat som man kunde ta ut pengar på. På den här kartan är det på ruta E2, HT Holidays.
Karta över Niseko
Men det är ju alltid bra att ha några 100kr i kontanter också.

Senast ändrad:
Säsong JAPAN?
patr sa:
Jag var i Niseko förra året och det gick bra att betala med kort (har Visa) typ överallt.
Det fanns en automat som man kunde ta ut pengar på. På den här kartan är det på ruta E2, HT Holidays.
Karta över Niseko
Men det är ju alltid bra att ha några 100kr i kontanter också.
niseko är en sak, det är ju knappt ens japan, och de har väl anpassat sig efter alla australiensare. men generellt är kort långt i från lika accepterat som i sverige, och framför allt utanför storstäderna.
hakuba är på väg att anpassa sig, men det är fortfarande krångligt. de flesta kan inte ens ta ut pengar i japanska bankomater, utan måste gå till postkontor för detta.

Säsong JAPAN?
Låter grymt, lycka till! Vill dock varna för att japaner skiljer sig väldigt mycket från europeer. Hade en japansk klasskamrat, och jag blev väldigt trött på att han alltid, verkligen alltid, nickade artigt och höll med oavsett vad man sa. Låter inte så farligt men i längden blir det väldigt frustrerande. Men jag antar att det är en ganska trevlig blandning av människor i de större skidorterna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp