Säsong Val D'Isere 2015/2016

fridamaansson

Ny medlem
Tjena,
Jag har tänkt göra en säsong som skibummare och har fastnat för Val D'Isere i Frankrike. Har tänkt dra ner i början på december och söker nu roomies och sköna människor som kan göra vistelsen där ännu bättre! Hade tänkt jobba lite, någon gång i veckan på kvällen, men sätter skidåkningen högst upp på listan. Åkt varje år så länge jag kan minnas och älskar det!

Är du också sugen på Val D'Isere? Hör av dig! :D

Peace out,
Frida

Senast ändrad:
Tja,

Jag är också väldigt sugen på att dra iväg i vinter. Har tänkt mig att köra helasäsongen (nov/dec-apr).
Samma som dig, letar lite folk att åka och bo med. Hade tänkt jobba där nere för att finansiera det lite, men prio ligger såklart på leta djupsnö!! Valdi ligger väl högst på listan över ställen jag vill åka till!

Kollar på eventuellt åka med Langley eller Northlander, men vore härligare att åka med skönt folk och leta jobb där nere!

/Anton

Tja tja, är inne på samma spår.
Sitter och kollar runt lite på olika ställen att säsonga på. Men Val D'Isere verkar helt klart mest värt.
Är mest ute efter att åka bräda och bara ha gött häng och ha kul.

Hade tänkt försöka skaffa mig ett jobb där nere för att finansiera boendet lite.

Är ni fortfarande sugna så skriv!

michaeldana sa:
Sitter och kollar runt lite på olika ställen att säsonga på. Men Val D'Isere verkar helt klart mest värt.

Hade tänkt försöka skaffa mig ett jobb där nere för att finansiera boendet lite.

Hej!
Jag ska också åka ner till val D'isere i vinter. 1 dec. Tänkte få mig ett kvällsjobb och åka bräda hela dagarna. Behöver du fortfarande folk att dela boende med?

skrell sa:
michaeldana sa:

Hej!
Jag ska också åka ner till val D'isere i vinter. 1 dec. Tänkte få mig ett kvällsjobb och åka bräda hela dagarna. Behöver du fortfarande folk att dela boende med?
Aah letar fortfarande billigt boende och eventuellt någon att åka ner med :)

Hej! Ska själv spendera säsongen i Val Disere och kommer åka ner nu i början av december! :)

Skriver eftersom jag har en plats över i bilen på väg ner, åker med en saab 9-5 och söker en 4:e person som vill åka med oss. Bilen utgår ifrån Huddinge och vi har tänkt åka ungefär den 7:e.

Letar ni fortfarande boende kan jag tipsa om Rich som är hyresvärd för vår lägenhet, kontaktas på valbum@hotmail.com

Hör av er om intresse finns!

Bumpar tråden.
Är sugen på att göra min första säsong nere i Val'disere och tänkte bara höra om det finns fler som vill dela boende?
Är en 21-åring från Stockholm som gillar skönt häng, åkning före fest, höga toppar och varm gulaschsoppa^^
Hör av er ; )

FelixJ sa:
Bumpar tråden.
Är sugen på att göra min första säsong nere i Val'disere och tänkte bara höra om det finns fler som vill dela boende?
Är en 21-åring från Stockholm som gillar skönt häng, åkning före fest, höga toppar och varm gulaschsoppa^^
Hör av er ; )
Tjena felix, oxå sugen på min första säsong!
19-åring från Sthlm, förkärlek för puder, bangar inte afterski men föredrar att va uppe tidigt o lägga d första spåren.
när hade du tänkt åka ner?

/ Albert :)

thefreerskier sa:
Tjena felix, oxå sugen på min första säsong!
19-åring från Sthlm, förkärlek för puder, bangar inte afterski men föredrar att va uppe tidigt o lägga d första spåren.
när hade du tänkt åka ner?

/ Albert :)
Tjena, sorry för sent svar.
Jag hade tänkt åka ner runt jul. Skulle vilja åka tidigare men behöver extra deg för att ha råd att stanna hela säsongen "jobbar kväll i en fabrik för tillfället".
När vill du åka? ; )

Du kan lägga till skype om du vill skriva, blir lättare i mobilen^
anv: wownordfj

Hej Hej Hej !
Jag bor i Hawaii just nu men drar till Val d'isere den 17 dec för att jobba som barista där nere :)
Jag behöver få ner min bräda dit om någon vill svänga förbi Trollhättan/ Göteborg påvägen ner ! Åker någon neråt 16/17e åker jag gärna med !!
Sugen på att hänga med skönt folk med om det är så haha
- snap: swedeboi
- insta: photobyanton

Det har dumpat hela helgen! Taggad !!

dvolcom_man sa:
Hej Hej Hej !
Jag bor i Hawaii just nu men drar till Val d'isere den 17 dec för att jobba som barista där nere :)
Jag behöver få ner min bräda dit om någon vill svänga förbi Trollhättan/ Göteborg påvägen ner ! Åker någon neråt 16/17e åker jag gärna med !!

Du (eller någon annan) råkar inte ha 2 platser över i boende i en månad från typ 20e december till 20e januari?

Om jag hittar någon sängplats har jag har tänkt dra neråt den 18/19e. Åker från Stockholm, så skulle inte vara några problem att åka över Trollhättan.

Olangu sa:
dvolcom_man sa:
Hej Hej Hej !

Du (eller någon annan) råkar inte ha 2 platser över i boende i en månad från typ 20e december till 20e januari?

Om jag hittar någon sängplats har jag har tänkt dra neråt den 18/19e. Åker från Stockholm, så skulle inte vara några problem att åka över Trollhättan.
Brussels Airline tar brädor på planet gratis så det är chill ! Jag är verkligen en person som älskar att hjälpa random personer, MEN, jag ska bo i en skokartong hela säsongen utan extra plats alls :/ lite så det är där nere har jag hört... Arbetsgivarn fixar nåt boende och annars är det svårt att hitta ett :/
Lycka till !!

Tillbaka
Topp