Säsong - Verbier 2011/2012

Bsward

Ny medlem
Tjena!

Vi är några schyssta brudar som bestämt oss för att dra ner till Verbier nästa säsong.
Kanske lite tidigt att fråga..men är det fler som har det på tanke?
Just nu är vi 3 personer, men om det är några av er därute som letar efter ett härligt gäng att kanske dela lya med tveka inte att höra av er!

Kör lugnt!

Jag funderar på att dra ner men är just nu rätt sugen på Chamonix. Dock har jag aldrig varit i alperna så jag har ingen erfarenhet av något av ställena.

Hallo
Jeg driver også å planlegger en sesong til neste vinter. Jeg har egentlig tenkt meg til Chamonix, var der en uke i forrige sesong og kadde det kjempebra! Jeg lurer litt på hvorfor noen vil dra til Verbier når man får med det anlegget i Chamonix unlimited heiskortet? Er det litt mindre mas og tjas i verbier kanskje? Er det noen forskjell i pris på boende der? Jeg har som sagt siktet meg inn på Cham, men er åpen for gode forslag :)

Martin

Nedovermartin sa:
Jeg lurer litt på hvorfor noen vil dra til Verbier når man får med det anlegget i Chamonix unlimited heiskortet?
Tja. Vi kan ju börja med att pistområdet är ett av de största sammanhängande i världen. Samt ett av de tuffaste. På det rikliga, varierade offpist-möjligheter på alla svårighetsnivåer. Dessutom mycket av systemet på hög höjd, inget kabin-köande på morgonen, charm, stor trevlig by, trevlig/galen after-ski m.m.

Senast ändrad:
Jag håller med christian123!
Verbier är drömmarnas skidort! Priset på boende är beroende på vilken slags bostad man förväntar sig. Kan vara allt från OK priser till svin dyrt. Sen beror ju priset på boendet också på hur många man ska bo med, desto fler desto härligare ställa att bo på med hyfsat pris!:)

Det var det jeg også stusset litt på, stort og tøft pistområde, varierade offpist-möjligheter på alla svårighetsnivåer. Dessutom mycket av systemet på hög höjd, inget kabin-köande på morgonen, charm, stor trevlig by, trevlig/galen after-ski... Er dette noe dere føler mangler i Chamonix?
Hvor lang tid tar det å komme seg fra Cham til Verbier, stemmer det med ca en time?

Har planer på Chamonix nästa säsong och åker nog dit själv till att börja med så att dela lya vore kanon.. Om ni kommer fram till att Chamonix är bättre så är jag intresserad!

inga säsongare kommer få bo i Alba nästa säsong! så det kommer vara mycket svårare att hitta boende!

Vill gärna till Verbier (alt Chamonoix om nån annan ser detta och är sugen!) i vinter! Har en massa polare som varit där och dom snackar det sönder och samman med alla superlativ. Söker också folk att bo med :D

i cham har du några nersidor vad jag ser det, glaciär, många åk som slutar med ändlösa stup, puderhysteri.
Det bra med verb är då att du kan få hur extrema åk du vill. Men, kraschar du behöver det inte alltid betyda döden då det ofta efter stora långa branta partier slutar upp i flacka. Sedan tar du dig väldigt långt med lite kunskaper om vart du kan hika osv. Sen är de flesta hiksen low life turistgrejer som de flesta säsongare är stolta över hela säsongen, men i verbier är många mer fest och matglada och håller på att utveckla skidåkningen. Just därför kan du som vill åka extremt göra det i lössnö!

Sen saknar verbier såklart det där magiska cham har med sina skarpa toppar. Men du slipper ishackor och rep när du hikar!

Verbier har också blivit ett ställe dit "schönt" folk dras. Medan cham drar till sig ungdomar som kanske inte tänker på yrke i näringslivet just nu. Men byn i verbier håller ju väldigt mycket högre klass.

Tjena
Jag var nere och säsongade i Verbier nyss o kom hem för 1 månad sen:D ska tillbaka för ny säsong i December men 1 polare. Problemet e att dom har stängt ner "sässongar lägenheterna, Alba som det heter", och gjort om det till riktigt schyssta lägenheter...därför blir nog boende svårare i år...Men ja ska kontakta några ja känner där imorn o kolla boende.. om nån e på dela me mig o min polare så säg till nu typ? Om det e så att vi hittar en större lägenhet för fler än 2pers:D
Åk inte till Chamonix..bott där i 2 år, värdlöst att systemet är så jäkla utspritt, bil är ett måste... dock e det en softare stad!

Tja!! Vi är 2 brudar som är sjukt sugna på Verbier. Vi hade verkligen velat dela boende. Hur långt har ni kommit med planeringen? har ni hittat några sköna Skibums att dela boende med eller är ni fortfarande i behov av några? Hör av dig! TJA

Hej!! Jag ska till Verbier i vår, håller på att leta boende och har eventuellt ett som kan funka men annars vore det grymt att få hänga på er! Jag åker ner själv eftersom de flesta av mina kompisar väljer att dra till St. Anton eller Chamonix, men min brorsa och en annan kompis har båda säsongat i Verbier och it\'s the place to be! Har ni hittat något som ni funderar på än? Och hur många tänkte ni skulle bo ihop? :) Hör av er

Verbier låter finfint! Är från Åland och har därmed problem att få med mig några polare till snön. Så delar gärna lya med andra likasinnade!

ska oxå säsonga vintern 11/12 nu och har haft verbier och chamonix i tanke. dock är jag just nu inne mest på att dra över pölen till kanada och whistler då några vänner som varit där öst positiva saker om stället, det i kombination med tanken på att dra långt från sverige hehe. vi blir förmodligen 3 st som kommer dra tsm. men saker kan alltid komma i vägen som att vi tex inte får visum till kanada och då är jag väldigt sugen på verbier. varit i berg relativt nära (mont blanc synligt) men aldrig i verb ir cham. om det är så att nån av er hittar ett grymt boende med många bäddar till ok pris så får ni jättegärna höra av er, antingen pm ir här.vi tar skidåkningen på allvar men att träffa nytt skönt folk och ha kul är minst lika viktigt.

peace/simon

tjena,,
kom hem i våras efter en säsong i verbier.... i år drar ja till Chamo, men tips till alla som letar är att hålla sig dagligt uppdaterad på privata annonserna på verbier.ch/services/classified adds...typ... det kommer komma upp skit mycket i september.. flera sidor! tänkte åka till verb i år förrut innan ja ändra mig, ... så ja mailade alla argenturer om boende o fick offerter, så om nån behöver bilder o priser på rätt softa sässongarlägenheter...maila isf! iom att alba e stängt lär det bli bråk om alla...
tänk på att CHF har gått upp med 2kr per Franc så det blir helvettes mkt dyrare i år än förrut..föddes o växte upp där på 90talet å då va den nere på 3kr....har mailadresser till jättemånga som hyr ut från förra året som ej lagt ut än så vill ni ligga steget före så hör av er.
/ Fredrik

PS.. parken suger...

Tjena! Jag och 2 vänner snackar också om Verbier kommande säsong och vi söker några att bo med! Hör gärna av dig om du är intresserad, vi är 19 och 20! Vi har tyvärr inte hittat något boende än men visst skulle det vara roligare att kanske hitta en lite större lägenhet och flytta ihop med och lära känna lite nya människor!

Hör av dig så fort du kan, så vi vet om ni är intresserade eller inte :)
/Jenny

Hallå ja!

Vi blir 4-5 gamla bummare som från 26 december och tre veckor framåt tänkte åka till Verbier, så om det är någon som hyr boende över säsongen men vill komma ner senare eller åka hem över jul&nyår hör av er!

tjena!

vi är två killar från stockholm som funderar på verbier eller chamonix i vinter. vi letar efter fler att dela boende med, om du är intresserad så tveka inte att höra av dig!

/ carl

Tja!

Jag sitter här och läser och ångrar (nästan) att jag valde plugget i år. Jag var i Verbier förra säsongen och det är ett jävligt najs ställe, framförallt är nattlivet vassare än i många andra skidorter.

MEN! Residence Alba där ca 300 bummare bodde förra året har byggts om till fyrstjärnigt hotell istället och det har redan blivit svårt att få tag på boende säger mina polare som ska dit i år igen. Chamonix är både billigare boende och antagligen lättare att hitta boende i också (<3 Sud), dessutom är det bara 1 timme med bil om man vill dra till Verbier i ett par dagar. Chamonix ingår i Verbierkortet men jag vet inte om Verbier ingår i Chamkortet. Oavsett så hoppas jag att ni alla får en riktigt fet säsong medans jag fryser i Piteå och förhoppningsvis kommer upp till Treriksröset ett par vändor under vintern :)

Peace

Tjenare, vi är ett gäng på 2-4 killar som skall ner och göre en säsong i verbier 2011/2012. En av oss var nere förra året och för oss andra är det andra gången.

Har hört att hotel alba skulle vara för säsongare som oss eller är det helt fel.

Om det är någon/ra som har och är intresserade av att dela boende med oss hade det varit super så tveka inte en sekund på att kontakta mig om ni vill dela boende med 2-4 riktigt härliga grabbar.

Hej! Vi är två 21åriga Karlstadtjejer, Sofia Scott och Lisa Hedlund. Vi ska tillsammans med en australensisk kille göra vår tredje säsong i Verbier.

Vi söker nu en tjej att dela ett 2mannarum tillsammans med Lisa, och två personer att dela ett dubbelrum.

Lägenheten har ett kanonläge, 5 min promenad till byns center och ännu närmre till lift. Lägenheten är tillgänglig från 1/12 till 30/4 och hyran är 5200 CHF för denna tiden. Här är länken om du/ni vill kika! http://www.verbierrentals.com/accommoda … perty=116#

Låter det intressant? Hör av er! :)

Tillbaka
Topp