Säsonga 07/08!

Säsonga 07/08!
Jag & en tjejpolare ska ut å säsonga kommande vinter. Vi vet dock inte var än, ngn som har tips på bra ställe som inte är allt för mkt "barn familjer" å hela den biten. Har funderingar på St.Anton, Saalbach/Hinterglem, Bad Gastein eller Kitzbühel mfl. Ngn som vet mkt om boende å jobb, kanske ngn som är intresserade av delat boende mm?

Hör av er om allt info som kan tänkas vara nyttig när man säsongar ;) läser för tillfälligt så mkt som går så man har lite kött på benen..

/Wilson

Säsonga 07/08!
Vet själv några som varit i Val D'isere men är inte så mkt inne på Frankrike! Kan inte språket å dessutom kan jag tyska så det underlättar väl en aning om man ska ha jobb antar jag? annars har jag hört att det ska vara mkt bra..

Säsonga 07/08!
Hej gjorde säsong i kitzbuhel 2001 det var kannon !! Men det finns bättre Val Disere, men mitt topp ställe är mayrhofen i Österrike i zillertaldalen har du 650 km pist,skönt folk och riktikt billigt med boende.

Säsonga 07/08!
Tjabba!
Här snackas det pist och grejer, inte dumt. Varför inte testa klassiska orten Chamonix? Där har du mytomspunna Southbar, svenskägd bar med grymt ös! Milvis med offpist och även en mindre stad att spendera tid i på kvällarna när, mot all förmodan, benen inte orkar stå på laggen mer och du behöver ett break. Orten blir även underbar på våren, man trampar runt på longboarden och njuter av spektaklet som breder ut sig runt om sig. Även en bra ort för förstaårssäsongare därav att det finns många av dem där nere.
Valdmisär är bra i sig men det är rätt mycket familjer och orten är rätt liten, men inget emot den. Pudret ligger längre än många andra orter och det är snö i byn hela säsongen.

Någon fråga så är det bara höra av dig!

Hade soft!
Calle

Säsonga 07/08!
ska ner till Bad Gastein i slutet av november med en polare för att försöka fixa jobb och stanna där eller någon annanstans i alperna fram till april. har inte fixat boende men kanske kan vara nåt att börja fundera på, plus delar man på 3 eller 4 blir boende troligtvis betydligt billigare... hör av er /Jonathan

Tillbaka
Topp