Säsonga 16/17 i Val D'isere eller St Anton

mandaab

Ny medlem
Tja! Vi är fyra tjejer på 20/21-år som är framförallt peppade på att göra en säsong i Val D'isere eller kanske St Anton. Vi undrar om någon har koll på vart man ska bo i respektive städer och hur man fixar bra men billigt boende? Vi bor gärna med fler personer! Precis som många andra är vi både ute efter grym fest och skidåkning. Hör gärna av er om ni är likasinnade eller sitter inne med bra information!

Hej!

Vi är två tjejer som är inne på st Anton, vi skulle också kunna bo fler. Vi har kikat lite på boende som informationscentret rekommenderade (en lååååång lista) vi har mailat några och det har inte varit några som varit tipptopp. Dock har vi bara kikat på boende för 2 så det borde ju säkert gå ner i pris med ett större boende för 6. Vi är som er inne på nice skidåkning och fest!

Någon som har tips hur vi ska gå till väga ang boende? Någon som varit iväg förut?

Tjenixen!

Jag heter Amanda, är 19 år och kommer från Kalmar. Har ingen nära här i Småland som är sugen på skidsäsong... Men då jag är sjukt sugen så tänkte jag åka själv. Så söker just nu boende och några härliga personer att dela det med. Vill åka väldigt mycket skidor (självklart), jobba kanske lite och framför allt ha sjukt kul!

Om någon vill hänga på eller om man får hänka på några andra så får ni mer än gärna höra av er här på PM eller på fb.

Kram
https://www.facebook.com/amanda.nilsson.1291

Hej! Jag kollar också på St Anton och hade gärna bott med fler för att få ned priset! Pettneu (heter det så?) verkar vara ett lite billigare ställe men ligger lite utanför själva byn? Kanske tråkigt efter en kväll ute...

Om ni kommer över nå sjysst större boende får ni gärna säga till så styr vi upp ett skönt kollektiv! :)

Hej!

Vi är två tjejer och en kille, studenter, som är taggade på val disere och söker boende ihop med folk!! :) Bara säg till om ni är sugna på att leta boende där och vill ha fler folk!

Hej på er!

20-årig tjej som också är galet sugen på att säsonga. Åker främst ner för skid- och snowboardåkning, leva livet och lite jobb. Har varit inne på Val d'Isere men är som sagt öppen för förslag och alternativ. Någon som är sugen på att dela boende och som har tips på var man bor i respektive skidort?

Kraaam

Tjaba!

Vi är tre killar som ständigt letar boenden i alla orter då vi inte har bestämt oss vart vi vill åka. Alla har bra skiderfarenheter och är lätta att resonera med.

Är ni intresserade så är det bara att skicka ett pm!

:)

Runaway sa:
Hej!

Vi är två tjejer och en kille, studenter, som är taggade på val disere och söker boende ihop med folk!! :) Bara säg till om ni är sugna på att leta boende där och vill ha fler folk!
Hej!

Jag och min sambo letar också boende i Val d'isere, och slår gärna ihop oss.
Vad är er budget? Vi kan förresten inte åka ner förrän i mitten av januari, tänkte stanna säsongen ut.
Vi är 25/24 år och nyutexaminerade från Lund. Har inte säsongat tidigare, men åkt på en del resor, både i sverige och i alperna.

JulianKrone sa:
Runaway sa:
Hej!

Hej!

Jag och min sambo letar också boende i Val d'isere, och slår gärna ihop oss.
Vad är er budget? Vi kan förresten inte åka ner förrän i mitten av januari, tänkte stanna säsongen ut.
Vi är 25/24 år och nyutexaminerade från Lund. Har inte säsongat tidigare, men åkt på en del resor, både i sverige och i alperna.
Hej på er!
Jag är en 24-årig skidälskare som är sugen på många orter, men som skulle kunna tänka mig Val D'isere! Har inte den blekaste var man letar boende där, någon av er som hittat något? Jag tänkte precis som ni åka ner i början av 2017, men kan tyvärr inte stanna hela säsongen pga. heltidsjobb. Men har dealat till mig lite extra semester så har jag tur blir det 2 månader =)
Har säsongat tidigare och van att bo tätt inpå folk, drar mitt strå till stacken med disk/städ osv!! (förväntar mig detsamma av framtida roomies!)
Vill ha en grym resa med hysteriska skiddagar!! ^^
Hör gärna av er! =)

Tjo!
Jag och min polare ska ta en paus från studierna och har spanat in St Anton. Vi hade tänkt att åka ner i mitten av Januari till mitten av Mars. Första prio för oss är att pumpa puder men också festa och ha det gött! Så nu har vi tagit tummen ur röven och söker efter boende. Om ni har tips eller själva söker rumskamrater så skicka gärna ett PM.
Tack och bock, ses i St Anton!

Tjoo alla!
Jag är en tjej på 20 år som bestämt mig för att göra en säsong i Valdi iår. Jag har fixat jobb och ska nu fixa boende och lite roomies, någon som är på?? :) :)

Tjenare Bummerbuddies

Jag är en kille på 25 år som tänkte ta mig ner till St-Anton och letar som övriga i tråden efter folk att dela boende med. Jag planerar att åka ner tidigt, redan i mitten av november för att öka chanserna till att hitta ett jobb. Jobb är ett måste för mig då jag ska ta mig vidare antingen till NZ eller Asien efter säsongen och vill då hålla kostnaderna nere så gott det går. Jag befinner mig i nuläget i Stockholm och kommer göra det fram till säsongens start. När du letar efter mig på berget så hittar du mig utanför pisten, i den djupaste snön i den glesa skogen tillsammans med min sond och tranciver!

Så om ni är intresserade att dela boende med en lagom gammal man kika in på min facebook, släng iväg en friendrequest så planerar vi våran säsong tillsammans!!!

Facebook
https://www.facebook.com/fredrik.lundstrome

.

Senast ändrad:
Tjo!

Kille på 29 som letar lite folk att hänka på till St. Anton här :) .. Tänkte dra till kanada men det får bli nästa år. Tänkte isf åka ner i mitten på november. Och det hade ju varit trevligt att ha nån snowboardare att chilla med i backen ;D ..

Tillbaka
Topp