Säsonga 2013/2014

Säsonga 2013/2014
elin19 sa:
Vi är två som är på väg till Whistler direkt efter jul och tänker stanna i två, helst tre månader. Vi söker boendekompisar! Till vardags pluggar vi på Chalmers, 22 och 23 år. Vad kan man berätta mer..? Vi gillar nog att dricka öl och så, men personligen åker jag inte till Whistler för att festa. (Vet dock inte om jag pratar för oss båda nu!) Jag har gjort en säsong i St Anton och fick mycket av den varan då! Men en anledning att vi valde Whistler är ju att det inte skulle vara helt dött på kvällarna. Tipsar om tråden Whistler 2013/2014 för er som lutar åt samma ort!

Elin

Senast ändrad:
Säsonga 2013/2014
jibbsara sa:
HÄÄÄJJ!! Jag är så på att säsonga efter en säsong som skidlärare, jag är mest på Whistler men jag är öppen för förlag!!
pusssssss!
Jag ska till whistler i november o håller på att leta o maila om boende skulle vara kul att bo några tsm i ett större hus/ lägenhet. Gjorde en säsong i st anton i vintras. Säg till om du är intresserad!

Säsonga 2013/2014
tuacecilia sa:
Hejsan !

Tua-Cecilia här, 20 år från göteborg. Liksom några andra här vet jag att det här är tidigt påtänkt, men vi ger det ett försök ändå !
Jag är så sjukt överdrivet peppad på att säsonga 2013/2014. Whistler skulle vara helt otroligt, men kollat på österikiska alperna också. Kanske lite mera ekonomiskt. Är det några tjejer eller killar som tänker i samma banor som jag ? Skulle vara kul att ha någon eller några att dra med. Skulle egentligen dragit nu den här säsongen, men en bruten fot och lite annat kom i vägen. Så jag är väl säsgonsoskuld om man skulle uttrycka det så. Jag har åkt sen, ja, jag kommer inte ens ihåg. Både skidor och bräda, blir främst dock skidor. Gillar både pist, offpist och parker. Bara älskar att åka helt enkelt, det är fan livet.

Så sammanfattningsvis så finns det en glad och övertaggad brud som är sugen på att säsonga 2013/2014.
Någon som är inne på samma spår? har tips? osv osv osv! Bara att skriva. :)

// Tua
Hej ! Jag drar till whistler i november o var o säsongade i st anton i vintras , håller på att leta boende o maila husvärdar nu om ni är intresserade av att dela nåt större:)

Säsonga 2013/2014
Hallo! En till 08 som är galet sugen på min första säsong. Antingen i Österrike eller Schweiz :)
Tog studenten för nån vecka sen och har totalångest över framtiden. Så tänker ignorera skiten och ha kul istället!

Vem känner sig manad att följa med mig? Är största organiseraren så kan lätt börja planera redan nu haha!

Säsonga 2013/2014
Vi är tre tjejer som är sugna på att dela ett större boende i Whistler! Vi har jobb och åker ner runt 10 november för att hinna med några dagar i Vancouver! :) :)

Säsonga 2013/2014
Hur har det gått för dig? Jag har precis tagit studenten och är därför inte lika tidigt ute som dig men drar förhoppningsvis till Whistler till vintern. Hade varit skönt att veta om det är några goa svenskar på väg över samtidigt!

Säsonga 2013/2014
Hej !

Mitt namn är Alen (21) och är från Halmstad ! Pluggat av mitt första år på högskolan nu men känner att jag behöver ett sabbatsår . Jag och en polare hade tänk oss att gå bartenderutbildningen i Bad Gastein och sedan jobba/åka säsongen ut. Har aldrig säsongat innan och ser verkligen fram emot att göra det :) Att det just skulle blir Bad Gastein är att jag semestrat där 3 gånger tidigare och man kan verkligen inte sluta älska stället!!!! Någon mer som har planer att åka dit eller som har varit där som har tips å råd angående boende eller något annat?

Säsonga 2013/2014
Hi all future skibums!

Last year, I lived in Whistler as a skibum, it was amazing! Now I work for the company from which I rented my accommodation, called Season Housing. We are located in Copenhagen, and each year we send hundreds of young people getting out on the slopes, suplying them with apartments, houses, and assistance with jobs and visas. Our 8 destinations are: Whistler, Fernie, Mammoth, Breckenridge, Val Thorens, Tignes, Val d'Isere, and Avoriaz.

Traveling with Season Housing you will be part of a community and a network, that ensures your season will become everything you dream of. We provide exclusive package deals on gear for our seasonaires, eg. Armada, Oakley, SkullCandy, and GoPro.

We still have available beds on all our destinations and we offer a pretty good group discount. If you are interested, want to hear more, or just wanna chat about the life as a skibum, you are welcome to PM me here, email me at rasmus@seasonhousing.com, or call me on +45 4018 7983 weekdays from 10-16. Also, check out www.seasonhousing.com for prices and special deals.

Best regards, Rasmus

Säsonga 2013/2014
Bad Gastein
Tjena allihopa, skall tycka till lite om BG eftersom jag bor här....det finns ett jättebra bummarkollektiv och bra med jobb. Boende är vad jag vet av tidigare erfarenheter ifrån Frankrike relativt prisvärt och framförallt med bra läge! Angående åkningen är BG totalt underskattat och då har jag varit i Cham, La Grave, Trois Valley, Val di Mezdis, St.Anton osv... det finns mycket teknisk åkning utan att behöva hajka men det finns ännu mer om man är beredd att gå lite och då behövs det inte klätterutrustning! Det som är bäst dock är att man inte behöver slåss om pudret och att stämningen är chill så att även nybörjare kommer till skott!
Hör gärna av er om ni vill veta mer om jobb, boende osv....
// Klenning

Säsonga 2013/2014
Hej Hej ,

Tänkte bara meddela någon eventuellt intresserad bummare som planerat en resa till en ännu oplanerad destination.

Styr kosan mot Montafon/Schruns till vintern, ensam än så länge.
Någon som kan tänka sig det, eller redan har planer på att åka dit får gärna höra av sig!
Allt är intressant, boende, jobb och allt där emellan.

Allt gott,

/ Alexander

Säsonga 2013/2014
´halloj!
Vi är 3st som efter många om och men bestämt oss för att åka till banff och säsonga, var först tänkt whistler men inte supersugen på att slåss om pudret kl 5 varje morgon eller betala dubbelt så mycket. Menmen mest av intresse är det någon mer som kommer spendera sin säsong i banff?

Säsonga 2013/2014
Hej!

Jag tänkte också åka ner själv.
Bestämde mig väldigt nyligen för att dra ner och har inte hunnit planera så mycket. Jag var i Mayrhofen förra året, och nu när vintern närmar sig kunde jag inte riktigt tänka mig en vinter utan några månaders åkning. Är det någon som skulle vilja gå ihop och planera något? Eller kanske någon som har en plats att fylla i en lägenhet? Är öppen för alla förslag när det gäller land, ort, boende och datum.

Är en skön 22-åring från Stockholm.

Dra gärna iväg ett PM!

Ha det bra! HÄJ

Säsonga 2013/2014
Tja!

25-årig Uppsalakille här. Är det någon i trakten som råkar leta säsongskamrat inför vintern eller har utrymme kvar i ett boende? Öppen för alla förslag!
Släng mig ett PM om inte annat :)

//Erik

Säsonga 2013/2014
Tjena, fler i den här tråden som är inne på engelberg till vintern??:) jag är en 20årig göteborgare med en säsong i Hemsedal i ryggen. Tagga nu allihop!!

Säsonga 2013/2014
Vi är tre studenter från Lund som ska ta oss till Fernie i vinter, och har tänkt att vara där från slutet av Dec till början av Mars (sedan vidare mot Kalifornien). Vi är tre sköna killar 22-24, alla är gamla säsongare och letar just nu boende och boendekompisar. Är ni intresserade att hänga i Fernie samtidigt som oss, så hör gärna av er.
MVh / Mattias

Säsonga 2013/2014
tuacecilia sa:
Hejsan !

Tua-Cecilia här, 20 år från göteborg. Liksom några andra här vet jag att det här är tidigt påtänkt, men vi ger det ett försök ändå !
Jag är så sjukt överdrivet peppad på att säsonga 2013/2014. Whistler skulle vara helt otroligt, men kollat på österikiska alperna också. Kanske lite mera ekonomiskt. Är det några tjejer eller killar som tänker i samma banor som jag ? Skulle vara kul att ha någon eller några att dra med. Skulle egentligen dragit nu den här säsongen, men en bruten fot och lite annat kom i vägen. Så jag är väl säsgonsoskuld om man skulle uttrycka det så. Jag har åkt sen, ja, jag kommer inte ens ihåg. Både skidor och bräda, blir främst dock skidor. Gillar både pist, offpist och parker. Bara älskar att åka helt enkelt, det är fan livet.

Så sammanfattningsvis så finns det en glad och övertaggad brud som är sugen på att säsonga 2013/2014.

// Tua
Hej! Jag vet inte om det löst sig
Med boende kompisar för dig men vi är 3 tjejer som är övertaggade (haha) Och ska till st.anton alperna vi har boende fixat i princip vi letar bara efter någon mer som vill bo med oss!! Dock är
De ganska brottom med att pengarna ska in för första hyran för oss (snart 4 vem de nu blir) men tycker du att detta låter spännande å inte bestämt nått annat svara snarast:)!! Kram från Linnéa

Säsonga 2013/2014
tuacecilia sa:
Hejsan !

// Tua
Hej! Jag vet inte om det löst sig
Med boende kompisar för dig men vi är 3 tjejer som är övertaggade (haha) Och ska till st.anton alperna vi har boende fixat i princip vi letar bara efter någon mer som vill bo med oss!! Dock är
De ganska brottom med att pengarna ska in för första hyran för oss (snart 4 vem de nu blir) men tycker du att detta låter spännande å inte bestämt nått annat svara snarast:)!! Kram från Linnéa

Säsonga 2013/2014
vvira sa:
Hallo! En till 08 som är galet sugen på min första säsong. Antingen i Österrike eller Schweiz :)
Tog studenten för nån vecka sen och har totalångest över framtiden. Så tänker ignorera skiten och ha kul istället!

Vem känner sig manad att följa med mig? Är största organiseraren så kan lätt börja planera redan nu haha!
Hej! Är du fortfarande intresserad är vi 3 tjejer som ska till st.anton å söker en till boende i vårat hus vi ska bo i! (Om vi får en sista fjärde boendekompis) Hör av dig isf!! De är dock lite brottom för boendevärden vill ha in första delen av hyran ganska snart.. Kramar!! Linnéa

Säsonga 2013/2014
vvira sa:

Hej! Är du fortfarande intresserad är vi 3 tjejer som ska till st.anton å söker en till boende i vårat hus vi ska bo i! (Om vi får en sista fjärde boendekompis) Hör av dig isf!! De är dock lite brottom för boendevärden vill ha in första delen av hyran ganska snart.. Kramar!! Linnéa

Säsonga 2013/2014
Vi är också två skidsugna tjejer som vill upp till hemsedal och säsonga! En av oss har säsongat innan, men då i Åre, då var inte jobb några problem, bara man hade boende.
Så snälla hjälp oss! Vart vänder vi oss för att hitta boende! Har kollat på finn.no men det finns typ inget. Har hört om boende i Såta men vem kontaktar man då?

Otroligt tacksamma för svar!
Emma och Veronica

Tillbaka
Topp