säsonga i bad-gastein 12/13

rasmus_p

Ny medlem
Hallå gott folk!

Jag har tänkt mig att nu under kommande vintersäsong åka till Bad-gastein och leva livet!
detta kommer att bli min 3:e säsong men min första i just Bad-gastein, och jag skulle därför behöva lite nice tips på jobb och boende från någon som varit där innan och kan området :) !
Jag har tänkt att köra min bil ner sj så har som det ser ut nu en plats över om någon är intresserad !

all hjälp jag kan få uppskattas :) !

/Thanks

Senast ändrad:
Hej du.. Jag var där förra året och då bodde jag på "Pension Golker" Ett mycket billigt alternativ om man
bara just vill SOVA där.. Och detsutom få lugn och ro och ändå ha 300 m till skid liften.

jag fick betala 9 000 kr för ett dubbelrum på Pension Golker och då ingick skidpass 6 dagar och halvpension. Och det var under vecka 9.

Annars får du nog bosätta dig på Salzburger Hof hotel men det är mycket dyrare men visst om man vill bo lyxigt så ;)
Men som sagt när jag åker dit så tar jag typ en av de billigaste hotellen för jag ska ändå bara sova där och är ute resten av dagen.

Angående jobb har jag tyvärr ingen erfaranhet av där nere.

Men vart bor du då om du hade tänkt köra ner och om det finns plats??

Jag hade tänkt stanna där i typ 5 månader så e inte ute efter riktigt det du beskriver, 9000 för en vecka låter lite dyrt ;) jag e mer ute efter en enkel lägenhet med ett litet kök typ =)

Men tack för tipset iaf =D

ja jo om man ska bo där en längre tid så ja =D Annars så för en vecka på salzburger Hof så kostar det typ 20 000 för 1 vecka :O :P Så då tar man ju självklart boende med mindre standard :P

jag hade ju mer än gärna bott på Salzburger hof i 5 månader =) men känns som att det e lite väl !
hehe det får nog bli ett billigare alternativ =)

Ja jag vet inte om man kan ringa och höra om dom gör undantag för Salzburger Hof på 5 månader än i 1 veckas pris... För om man ska betala veckopris så hamnar man ju säkert på typ 100 000 :P hehe

Skigirl91 verkar rutinerad! Fråga henne om fler tips så kommer du få säsongen du drömt om!

Rik kan jag ju verkligen inte säga att jag är haha... Har inte råd med de dyra hotellen och sen har jag inget jobb för tillfället.. Lever bara på Lån och studiebidrag för tillfället för att jag studerar :P

Så kanske högst 8 000 ut i månaden inkl lånet hehe :P

Nja, jag tror jag skippar BG. Men euron är ju snart gratis så vem vet...lite sugen är man alltid.

Men fråga hon snygge dansken som du släpa hem där för några år sen om hon har några tips! ;)

Haha, tror inte jag skrattat så mycket som jag gjorde när jag läste detta! Eftersom du inte verkar få dem svaren du söker så kan du joina Nordic Skibum: Bad Gastein. Där du kan få den hjälp du behöver. Där är folk som är i samma sits som dig och ska göra första säsongen i BG och vill veta lite angående jobb & boende.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp