Säsonga i Kanada tillsammans?!

idacatarina

Medlem
Hejsan!
Jag söker någon/några som vill hänga med till Kanada för att göra säsong! Jag hoppas på jobb som skidlärare eller jobb i ett Trail Crew, men vet inte om det går an att vara så kräsen!?

Samtidigt med resan vill jag uppleva Kanada och lite av landets kultur, och därför helst jobba på en något mindre skidresort som Silverstar eller i Banff (dvs inte t.ex. Whistler som jag upplever som väldigt internationellt).

Boende har jag inte lagt så mycket tanke på ännu, men idealet hade varit att hitta en lägenhet att dela..! Schysst skulle också vara om vi hade plats för vänner eller familj att komma och hälsa på någon vecka eller så lite då och då.

Jag har trots min unga ålder (20) provat på en del jobb, inom både omsorg och service och fokus på min resa kommer att vara just jobb och skidåkning och därefter någon öl när det finns tillfälle. Som person är jag lugn, ordningsam och lätt att ha att göra med, förutsatt att du också är det ;) Jag är bra på att planera men samtidigt bra på att kompromissa när det behövs. Jag är dessutom duktig på att laga mat och gör kungliga rödbetsbiffar!

På hemmaplan lägger jag gärna tid på familj och vänner. Mycket tid och pengar går också åt till konserter och spelningar, allt från Den Svenska Björnstammen till Of Mice & Men! Jag bor i Göteborg, och det vore toppen om du/ni också bor i närområdet så att vi kan ses och planera tillsammans.

Skicka ett PM eller skriv här om du är intresserad. Kom igen, det blir kul!

Senast ändrad:
Halloj! Jag bor i Halmstad (egentligen norrlänning) och ska till Kanada till vintern för en säsong, men det är högst oklart vart jag ska..

Inte funderat på Revelstoke eller Fernie?

Tjena!

Är precis som du sugen på att dra på äventyr i de kanadensiska skogarna! Har hunnit med en säsong i Sälen sedan studenten men det är ju inget som direkt stillar puder- eller äventyrslustan, så känns som att Kanada skulle va ett coolt nästa steg. Whistler har jag också uteslutit av samma anledning som dig och är väl också mer inriktad på något som Banff, Whitewater, Fernie och allt vad det heter.

Vet inte riktigt hur man ska börja när man ska försöka sy ihop en sån här långresa, så det är väl bra att ha nån att bolla lite funderingar med. I mina googlingar har jag sett att man också kan åka med t.ex. Kilroy, som fixar allt åt en, fast man borde ju kunna ordna allt själv och komma undan lite mindre fattig.

Som person så kan jag saxa din egen beskrivning rakt av, bortsett från rödbetsbiffarna. Gör dock, om jag får säga det själv, en FANTASTISK göteborgar-imitation!

Kort och gott, här har du en likasinnad som anmäler sitt intresse!

Det blir kul!

David

Dadden sa:
Tjena!

Är precis som du sugen på att dra på äventyr i de kanadensiska skogarna! Har hunnit med en säsong i Sälen sedan studenten men det är ju inget som direkt stillar puder- eller äventyrslustan, så känns som att Kanada skulle va ett coolt nästa steg. Whistler har jag också uteslutit av samma anledning som dig och är väl också mer inriktad på något som Banff, Whitewater, Fernie och allt vad det heter.

Vet inte riktigt hur man ska börja när man ska försöka sy ihop en sån här långresa, så det är väl bra att ha nån att bolla lite funderingar med. I mina googlingar har jag sett att man också kan åka med t.ex. Kilroy, som fixar allt åt en, fast man borde ju kunna ordna allt själv och komma undan lite mindre fattig.

Som person så kan jag saxa din egen beskrivning rakt av, bortsett från rödbetsbiffarna. Gör dock, om jag får säga det själv, en FANTASTISK göteborgar-imitation!

Kort och gott, här har du en likasinnad som anmäler sitt intresse!

Det blir kul!

David
Har du ännu inte sökt arbetsvisum (Working Holiday), så gör det illa kvickt.

Jag och en kompis tar studenten nu och har nyss skickat in sista grejerna för visumet och betalat (efter att blivit inbjudna alltså). Jag är taggad på Banff, så där ses vi nog isåfall!

Tar och lägger in en kommentar här istället för göra en ny tråd. Jag håller på att planera en säsong i Kanada inför kommande vintern, Har inte bestämt mig till 100% vart jag vill än men det lutar mot Red Mountain eller Whitewater.

Om mig; 25 år, världsvan, backpackat 12 månader senaste 2 åren, gjort 5 vinter säsonger.

Vad jag vill; Vill åka så mycket av det vita guldet i BC som möjligt, 100% offpist inriktad, Hikar en hel del.
Jag håller på att söka arbets visum, dock har jag ingen plan att jobba om jag inte får jobb på en toppturs lodge.

Vad jag söker; Likasinnad person, som sätter åkningen framför allt annat.(Läs; Vara bakis är värdelöst)

Winter is coming! :)

Även jag söker personer att åka med i Kanada, Visum klappat och klart och försöker nu planera var någonstans jag skall börja säsongen någonstans. Har kollat runt lite men har mycket öppna planer om det finns rese/boende sällskap att hitta!

//23årig kille som säsongat i Chamonix innan och åkt skidor hela livet, lever för puder.

Jag har precis kommit tillbaka efter en vintersäsong i Banff och jag säger det till ALLA, åk dit. Helt fantastisk stad med underbara männsikor och bra jobbmöjligheter :) Funderar på ännu en säsong då jag har trivts så galet bra! Om ni har funderaringar eller frågor så fråga på ;)

pa1mqvist sa:
Jag har precis kommit tillbaka efter en vintersäsong i Banff och jag säger det till ALLA, åk dit. Helt fantastisk stad med underbara männsikor och bra jobbmöjligheter :) Funderar på ännu en säsong då jag har trivts så galet bra! Om ni har funderaringar eller frågor så fråga på ;)
Men det är ju SÅÅ långt till alla backar...

Haallå där! Har också planer om att ta vintern i Kanada. Planen är väl att pengarna redan ska finnas där så att man kan fokusera på resandet och skidåkningen. Hur resan ska gå till är oklart men tänker resa så billigt som möjligt.

Är en kille som har bra skidkunskaper och har åkt hela livet. Har även ganska breda lavinkunskaper. Gått mycket på topptur och bestigit en hel del stora fjäll under det senaste året då jag bott i Norge.

Är egentligen väldigt öppen med förslag om resande och är även sjukt taggad på att åka i system, vad som hellst.

Är riktigt taggad och vill bolla lite ideer! hör av dig , haadeee

Hejhej!!

Jag är också taggad på att köra en säsong i Kanada i vinter!
Är 20 år, bor i Stockholm och är väl kanske ingen proffsskidåkare men det är kul!
Har också funderat på Banff och hört jättebra om det.
Kom hem efter 8 månader i Australien precis och träffat många kanadensare som rekommenderat det.

Vore kul att höras mer!

//Alice

Jag och en kompis kommer spendera dec, jan, feb, mars och en del utav april i Revelstoke! Vi letar nu efter två personer för att dela boende med och för att gå ihop för att möjligtvis köpa bil då vi planerar att tura en del under vår vistelse(även skönt att kunna ta bilen till systemet istället för att behöva anpassa sig efter busstider).

Boendet är på cirka 70 kvm med två sovrum, kök, badrum och vardagsrum. Internet och kabel-TV ingår!
Skicka iväg ett pm om ni är intresserade! :)

Senast ändrad:
Tjenixen!

Nu när alla papper är klappade och klara så är det dags att börja planeringen!
20 år gammal och precis hemkommen från Sydamerika. Backpacking var ju roligt men det här med skidor, det är helt klart min grej.

Supersugen på en första säsong i Revelstoke eller något liknande och letar helt enkelt efter några likasinnade (som verkar finnas i tråden).
Åkt skidor sedan barnsben och har hemvist i Uppsala/Stockholm. Turar gärna men hänger gärna på alla olika platser på berget. PUDER är helt klart eftertraktat!

Om någon har några direkta eller indirekta tips så PM:a gärna!
Ha det gött! :D

pa1mqvist sa:
Hur viktigt är det att man är fysiskt där för att få jobb?

TomasGothberg sa:
Tar och lägger in en kommentar här istället för göra en ny tråd. Jag håller på att planera en säsong i Kanada inför kommande vintern, Har inte bestämt mig till 100% vart jag vill än men det lutar mot Red Mountain eller Whitewater.

Om mig; 25 år, världsvan, backpackat 12 månader senaste 2 åren, gjort 5 vinter säsonger.

Vad jag vill; Vill åka så mycket av det vita guldet i BC som möjligt, 100% offpist inriktad, Hikar en hel del.
Jag håller på att söka arbets visum, dock har jag ingen plan att jobba om jag inte får jobb på en toppturs lodge.

Vad jag söker; Likasinnad person, som sätter åkningen framför allt annat.(Läs; Vara bakis är värdelöst)

Winter is coming! :)
Hur går det för dig fått någon att åka med ? Jag har sökt visum och hoppas på att komma iväg på ett äventyr som ditt. hoppas på mycket pow och en hel del hiker.

Inte orkat läsa alla inlägg men ville bara säga att Banff är en fantastiskt rekomenderas starkt 10 av 10 toasters , that's it that's all folks.

Tja!

Är sjukt sugen på en säsong i Kanada men har ingen aning egentligen om vart man ska åka, är inte aspepp på Whistler då jag hört att skidåkningen prioriteras bort lite... Har skaffat jobbvisum så jag är fan redo för att dra till Kanada och det vore kul att snacka lite med någon som tänker typ likadant. Har varit i Banff på sommaren och verkar som ett sjukt nice ställe men vet som sagt verkligen inte vart jag vill åka. Sålänge som jag kommer till något ställe där det finns tillgång till grym skidåkning (helst i puder) och skönt folk så är jag game! Är 20 år och bor för tillfället i Göteborg, pm:a gärna om ni tänker likadant. :)

Upptadering av min situation.

Jag fick inte jobbet jag ville ha, o funderar därför på göra en säsong utan jobb & fokuserar helt o hållet på åka så mycket som möjligt och ha en bra vinter!

Jag är inställd på Red Mountain och har kollat efter boende senaste dagarna, Känns helt överkomliga priser men det är billigare att hyra större hus/lgh och dela på det.
Är inte ute efter fest, mer fokus på åkningen, men en öl då och då skadar ju inte. :)

Dra iväg ett pm om ni vill spendera säsongen i Red!

Tillbaka
Topp