Säsonga i Kanada

MikaelKihlberg

Ny medlem
Säsonga i Kanada
Hej alla Skibums!
Jag är 20 år, bor i Göteborg för tillfället och är sugen på att åka till Kanada för att göra en skidsäsong, arbetsvisum är redan löst. Men inte fixat något jobb eller boende so far men känns som det börjar bli dags att ta tag i saker om det ska bli av!

Dock vet jag inte vart man ska åka för att få bäst skidåkning samt bäst häng i och utanför backen. Är ensam just nu men åker gärna med ett gäng likasinnade som vill åt grym skidåkning, vill helst åka puder så mycket som möjligt men tycker det är kul att åka lite allt möjligt såklart. Hört bra saker om Banff/Revelstoke men är öppen för allt typ så ifall det är någon som har tips kring lite allt möjligt eller om det är någon som tänker liknande som mig blir jag lycklig om ni pm:ar mig eller bara skriver en kommentar! :) Letar även efter reskompisar om någon är taggad!

Säsonga i Kanada
Hej!

Jag och min kompis Martin kommer vara i Revelstoke 22 dec - 14 jan. Hade varit kul att hänga/åka tillsammans! Vi håller just nu på att leta boende, poppis 7600 kr/per person tycker vi är dyrt. Har du bokat någon biljett än? Vilka ställen kollar du boende på? :) Allt gott!

Senast ändrad:
Säsonga i Kanada
Jag och en kompis är i samma tankar och situation. Delar gärna boende var som helst där det finns bra backcountry och jobb att få. :)

Säsonga i Kanada
Tja!

Jag och en kompis har skickar in alla papper och betalat för Visum och hoppas för det bästa!
Vi funderar nästan uteslutande på Whistler, dels för att det är bra skidåkning samt mycket folk. Har även varit där tidigare och har några kontakter att dra nytta av!

Problemet just nu är boende, men även jobb. Tror dock att boende är det största dilemmat. Har hittills hittat ett boende som är villig att hyra ut helsäsong där de tar 3200$ per månad (2 pers) vilket är doable men svider lite.

Följer denna tråd och är gärna öppen för diskussion och tips! :=

Säsonga i Kanada
ska tilläggas att jag planerar att vara borta december-maj/juni och försöka få in en roadtrip längs västkusten och lite mountainbike/downhill

Snödjup

Tillbaka
Topp