Säsonga i Österrike!?Saalbach?

Frill

Ny medlem
Jag och några polare tänkte dra ner i vinter och säsonga, då en av oss var i Mayrhofen förra säsongen så undrar jag om nån har nått tips på något annat ställe med party och mycke puder!? Ni får gärna lämna förslag på andra ställen att åka till också(förutom Österrike).

Edit: Har kollat lite på Saalbach, nån som har nå info om stället?har hört att det är fett party men hur är det egentligen med parken??Tacksam för svar :)

läste några recensioner om Saalbach och uteliv 0 puder verkar nice, men hur är det med parken? Jag ahr fått intrycket av att den inte skulle vara världens bästa?Stämmer detta?

Hej!

Va tyckte du om Mayrhofen??
Är sugen på att bila ner till vintern...
Åkte ni runt i Zillertal området?

// Kricke

I Lech har dom en av dom grymmaste parkerna i österike
har sett den men alldrig åkt den det har jag alldeles för mkt självrepekt för.

Lech ligger i samma system som bla St Anton och pudertillgången (usch långt ord) är stor

Någon som har tips om nått ställe man kan söka lite kneg på? är nämligen sugen på att säsonga nu i vinter och tänkte börja dra i lite trådar. Är saalbach något schysst ställe att säsonga på eller vad rekomenderar ni kära medmänniskor?

Ville bara tillägga att om ni har några kontakter nere i Saalbach som ni skulle vilja dela med er av så är det mer än välkommet:)

Var där under vintern detta år. Som andra sagt är det fint med fest å puder men parken är väl inte något att hänga i julgranen. Funderar på att åka tillbaka nu i vinter igen. Så om du bestämmer dig för Saalbach är det bara att höra av dig, roligare att ha lite resekompisar.
/Annie

Säsongade i Saalbach i vintras, o de va väl si så där... Visst snöar det en del, så puder finns de relativt gott om. (men o andra sidan snöade det ovanligt mycket i vintras...) Parken har hög potential, men är sällan shapad. Vi åkte till Flachau när vi ville åka park.
Fördelen är att man kan åka med Salzburger Super Ski Card, så till ett bra pris får du ett kort som funkar på ett 20 tal orter i närheten. Så bil rekommenderas!
Utelivet var inte mycket att ha. Var i princip bara ett ställe man går till, Castello. O de sög... Finns mycket bättre på andra orter i landet.
// Crille

Var i Saalbach en kort vistelse i början av 05 och jag har inga direkt brister att nämna. Sugen på att åka ner nu under säsongen 05/06, men har inga direkta kontakter att prata med där nere, så hade varit tacksam för hjälp med tips på ställen att jobba/bo på. Medresenärer är även väldigt önskvärda.=)

//Adam

Jag var där säsongen 04/05 med några kompisar..
Det var grymt fett med party och skidåkningen skall vi inte snacka om,
det var puder hela veckan vi var nere.. Det är mkt svenskar och norskar där..
Som alla andra kommer du att älska Underbar (ett ute ställe) så jävla nice är det..

Hoppas du åker/ kanske ses där..

Tillbaka
Topp