Säsonga Kanada 17/18

TTranarp

Medlem
Säsonga Kanada 17/18
Hallå!

Jag och åtminstone en till kompis är taggade på att säsonga i Kanada hela nästa säsong och vi är mest inställda på Banff atm utifrån de olika trådarna man har läst här! Jag undrar om någon vet på ett ungefär hur mycket en säsong kostar (om det är värt att arbeta och söka jobbvisum) och om man kan få några tips på boende :)

Säsonga Kanada 17/18
Hej!

Varför Banff?

Fasta kostnader på ett ungefär:
Flyg 7000kr
Boende $500/månaden (3500kr).
Säsongskort 7000kr

Mat och dricka ungefär som i Sverige, beror lite på vart man bor och hur mycket man dricker såklart.

Säsonga Kanada 17/18
visum kommer kosta ca 1600 kr minst och eftersom du bott i kenya längre än 6 månader kommer de kräva att du röntgar dina lungor vilket kommer kosta minst 4000 kr. boendet i banff lär kosta
mer än 3500 men har du tur så ligger det däromkring. jag satsade inför en säsong förra året men bailade

Säsonga Kanada 17/18
Freeridefredde sa:
Hej!

Varför Banff?

Fasta kostnader på ett ungefär:
Flyg 7000kr
Boende $500/månaden (3500kr).
Säsongskort 7000kr

Mat och dricka ungefär som i Sverige, beror lite på vart man bor och hur mycket man dricker såklart.
Är taggade på Kanada generellt, men känner att t.ex. whistler verkar vara lite för turistigt och vill då till en mindre ort där det finns möjligheter till lite olika åkning inte bara typ puder. Verkar som att Bannf har ganska bra drag också festmässigt, så känns som en bra balans, men är öppen för förslag! :)

Säsonga Kanada 17/18
hahah, asså inte omöjligt egentligen men känns myyycket lättare i alperna pga visumgrejerna och att jag ska iväg t bali o sri lanka nu så är inte astät efter d :))))

Tillbaka
Topp