Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säsonga med hund, möjligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skibumwannabe" data-source="post: 1319906" data-attributes="member: 67733"><p>Tjenixen</p><p>Absolut möjligt. Men. Hundens bästa måste alltid komma först. </p><p>Jag är weekend warrior med hund. Enligt min uppfattning måste du 1. Ha en hund som du kan lämna ensam 3-4 timmar. 2. Ha ett boende nära liften (för att fa bra utbyte av 3-4 timmar) som du har för dig själv (så att du kan lämna hunden där 3-4 timmar) och som hunden känner sig trygg i (öva och gradvis förläng ensamhetsträning) och 3. Välja en destination som du inte behöver flyga till (jag skulle aldrig stoppa min hund i en box och frakta per flyg). Sen är det väl lite vaccinationer och dylikt som måste lösas beroende pa destination. </p><p>Det är alltså enligt min uppfattning möjligt. Men meckigt. Och förmodligen dyrt. Men om du har tid och dom nödvändiga slantarna så go for it. </p><p>Vill påpeka att detta är mina 5 cent och behöver inte alls vara ”the whole truth and nothing but the truth”. Finns tillräckligt många hundägare som på olika sätt vill tillrättavisa andra hundägare - Jag försöker att inte vara sådan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skibumwannabe, post: 1319906, member: 67733"] Tjenixen Absolut möjligt. Men. Hundens bästa måste alltid komma först. Jag är weekend warrior med hund. Enligt min uppfattning måste du 1. Ha en hund som du kan lämna ensam 3-4 timmar. 2. Ha ett boende nära liften (för att fa bra utbyte av 3-4 timmar) som du har för dig själv (så att du kan lämna hunden där 3-4 timmar) och som hunden känner sig trygg i (öva och gradvis förläng ensamhetsträning) och 3. Välja en destination som du inte behöver flyga till (jag skulle aldrig stoppa min hund i en box och frakta per flyg). Sen är det väl lite vaccinationer och dylikt som måste lösas beroende pa destination. Det är alltså enligt min uppfattning möjligt. Men meckigt. Och förmodligen dyrt. Men om du har tid och dom nödvändiga slantarna så go for it. Vill påpeka att detta är mina 5 cent och behöver inte alls vara ”the whole truth and nothing but the truth”. Finns tillräckligt många hundägare som på olika sätt vill tillrättavisa andra hundägare - Jag försöker att inte vara sådan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säsonga med hund, möjligt?
Tillbaka
Topp