Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säsonga med hund, möjligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skibumwannabe" data-source="post: 1319915" data-attributes="member: 67733"><p>Oj, det blev nog lite väl entusiastiskt här. Jag har inte säsongat med hund. Jag har faktiskt aldrig säsongat. Jag ber om ursäkt om jag var otydlig. Mitt inlägg skrevs något i eufori över den härliga iden att säsong med ens bäste vän. </p><p></p><p>Jag är hundägare och skidåkare och aker skidor nästan varje helg. Pga av min erfarenhet av detta skrev jag kanske ett lite väl peppigt inlägg. Faktum kvarstår dock: Jag tror att det är möjligt att säsonga med hund om man tar till sig av ovan nämnda punkt 1, 2 3. Jag tror också att det kan vara lite meckigt och något dyrare än utan hund pga av boendet.</p><p></p><p>Angende dina fragor:</p><p>1.) Jag tror det är lättare att hitta boende med hund i alperna än i Sverige - Min erfarenhet är att det gar väldigt lätt här.</p><p>2.) Jag har haft hunden sedan valp men det är väl kanske inte att rekommendera alltför stora utsvävningar i form av resa / boende hemifrån / ensamhet med en valp, eller?</p><p>3.) Väl plats i alperna är transport med tag och buss inklusive hund inga problem (om hunden mar ok av det) - Resan från Sverige till alperna kan kanske vara lite tuffare att genomföra.</p><p></p><p>Jag ber om ursäkt om jag vilseledde dig att tro att jag faktiskt redan gjort det du vill göra da sa inte är fallet. Men jag tror fortfarande att det är genomförbart. Om du genomför lovar jag att bli din trognaste blogg/insta/vlogg/whatever följare!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skibumwannabe, post: 1319915, member: 67733"] Oj, det blev nog lite väl entusiastiskt här. Jag har inte säsongat med hund. Jag har faktiskt aldrig säsongat. Jag ber om ursäkt om jag var otydlig. Mitt inlägg skrevs något i eufori över den härliga iden att säsong med ens bäste vän. Jag är hundägare och skidåkare och aker skidor nästan varje helg. Pga av min erfarenhet av detta skrev jag kanske ett lite väl peppigt inlägg. Faktum kvarstår dock: Jag tror att det är möjligt att säsonga med hund om man tar till sig av ovan nämnda punkt 1, 2 3. Jag tror också att det kan vara lite meckigt och något dyrare än utan hund pga av boendet. Angende dina fragor: 1.) Jag tror det är lättare att hitta boende med hund i alperna än i Sverige - Min erfarenhet är att det gar väldigt lätt här. 2.) Jag har haft hunden sedan valp men det är väl kanske inte att rekommendera alltför stora utsvävningar i form av resa / boende hemifrån / ensamhet med en valp, eller? 3.) Väl plats i alperna är transport med tag och buss inklusive hund inga problem (om hunden mar ok av det) - Resan från Sverige till alperna kan kanske vara lite tuffare att genomföra. Jag ber om ursäkt om jag vilseledde dig att tro att jag faktiskt redan gjort det du vill göra da sa inte är fallet. Men jag tror fortfarande att det är genomförbart. Om du genomför lovar jag att bli din trognaste blogg/insta/vlogg/whatever följare! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Säsonga med hund, möjligt?
Tillbaka
Topp