Säsonga på antarktis

Säsonga på antarktis
Tja, jag har tänkt att åka ensam till antarktis, har hittat en sjyst iglo med plats för 5, så jag letar efter några fellow comrates att åka med. vad sägs?

är en 20 årig grabb som älskar skidåkning och isbjörnar, vad mer behövs sägas här?

Hör av er om ni är intresserade!

PEace GNAR ftw

Säsonga på antarktis
Kanske läge att åka till Arktis om du gillar isbjörnar, eller till Antarktis om du vill drilla pingviner..! Välj själv... ;)

Säsonga på antarktis
SooL2007, nu tycker jag att du e petig! Om alla bara ser problem kommer världen aldrig att gå framåt! Om Ludvig tar med sina egna isbjörnar kommer det säkert att bli jättebra... Jag e lite sugen på att hänga på, känns som ett bra sätt att slippa den förbannade pollen!

Senast ändrad:
Säsonga på antarktis
Vad är det med folk på den här sajten och pollen egentligen?
Men varför inte. Ska kolla hur stor bränslekostnaden blir för SCHAUFELRADBAGGER!!!1n bara. Tänker att Antarktis kan bli en bra uppvärmning (nedkylning) inför avresan mot Hoth.

<edit> flyttar tråden till skibumforumet. </edit>

Säsonga på antarktis
Bjarkang sa:
SooL2007, nu tycker jag att du e petig! Om alla bara ser problem kommer världen aldrig att gå framåt! Om Ludvig tar med sina egna isbjörnar kommer det säkert att bli jättebra... Jag e lite sugen på att hänga på, känns som ett bra sätt att slipa den förbannade pollen!
Petig och petig, vill bara flika in en hint, så han/ni inte blir besvikna när ni kommer dit och saknar björnarna! :) Nu har ni ju med isbjörnarna i packplanen och kan på så vis utveckla eller avveckla Antarktis fauna..! :D

Säsonga på antarktis
jag är sjukt sugen men jag har supit port min sovsäck, tror ni man behöver en?
vad hade ni tänkt ta med för skidor?

Säsonga på antarktis
SooL2007 sa:
Petig och petig, vill bara flika in en hint, så han/ni inte blir besvikna när ni kommer dit och saknar björnarna! :) Nu har ni ju med isbjörnarna i packplanen och kan på så vis utveckla eller avveckla Antarktis fauna..! :D
avveckla? sa någon avveckla? jag är på!

*hämtar kartongen med massförstörelsevapen från förrådet på vinden*

Säsonga på antarktis
Jag tänkte skita i sovsäcken - räknar med att kunna ligga lite sked med en isbjörn, så jag tror det skall räcka. Har inte hunnit reflektera över skidor än, men ser fram emot att testa den där manicken som Heddious tar med och jag inte orkar stava till...

EDIT: När jag skrev 'skita i sovsäcken' menade jag att jag inte tänker ta med någon på resan, inte aktiviteter jag kan tänkas göra i min sovsäck på kvällarna! Ville bara förtydliga detta!!!

Senast ändrad:
Säsonga på antarktis
Heddious sa:
avveckla? sa någon avveckla? jag är på!

*hämtar kartongen med massförstörelsevapen från förrådet på vinden*
Bjärn och Pingu på samma revir kan utvecklas till en intressant biologistudie om inte annat... Det är kanske där den beryktade lavinbjärn från Svartlien ska frodas...

Senast ändrad:
Säsonga på antarktis
Enligt mina beräkningar som jag tänkt noga på, så bör man inte "skita i sin sovsäck" då det är ganska äckligt. Men man bör nog "skita" i sin sovsäck då man lät kan bli missupfattad som annan sorts kreatur av isbjörnarna och skrämma bort dom.... och de vill vi ju inte ska hända. Sen som bjarkang sa, skeda med en isbjörn låter ju onekligen mysigt!

Säsonga på antarktis
pärsk, lavinbjärn...

kör vi bil eller hur har ni tänkt med transport? samåkning är ju smart tänker jag...

Säsonga på antarktis
Färja FTW! Ingen viktgräns. Jag vill gärna ta ett stopp på Elefantön på vägen hem. Det fina är ju att man åker till Antarktis på deras sommarhalvår sedan spenderar man sommarhalvåret på norra halvklotet i Sverige. Sommar året runt!

Säsonga på antarktis
Charlee sa:
pärsk, lavinbjärn...

kör vi bil eller hur har ni tänkt med transport? samåkning är ju smart tänker jag...
jag håller på att undersöka hur svårt det är att vinterbona en SCHAUFELRADBAGGER!!!1
annars kanske någon har en gammal volvo 740 liggandes någonstans?

Säsonga på antarktis
låter bra, jag vill ha ett eget rum med havsutsikt under resan ner i din SCHAUFELRADBAGGER!!!1, annars lät ju färja som en 'stroååandes idé' pga elefantön... tax free lockar ju ox ;)

Säsonga på antarktis
Heddious sa:
jag håller på att undersöka hur svårt det är att vinterbona en SCHAUFELRADBAGGER!!!1
Det blir väl inte tal om någon ecodriving? Det får Hargin och grabbarna pyssla med!

Säsonga på antarktis
Bjarkang sa:
Heddious sa:
Det blir väl inte tal om någon ecodriving? Det får Hargin och grabbarna pyssla med!
nej nej nej, som du säger de är Hargin väldigt bra på så han sköter det!

Är en drygt 15044 km till antarktis, då denna SCHAUFELRADBAGGER!!!1n typ rör (enligt säkra källor) rör sig 2-10m/min så kan vi ju glömma de där med ecodriving! frågan är dock om antarktis finns kvar när vi kommer fram?!

Säsonga på antarktis
ludvigskinstad sa:
vi sparar in pengar på att inte köpa mat heller, ska tydligen finnas en del gömmor på antarktis...

Helvete vilken skön lirare :lol:

@ Sammmyboy

kanon! men funderar lite på en sak: kan man checka in en eka plus en 2hästars på flyget? är nämligen så här att jag har en dansk kontakt stationerad nånstans nere i patagonien, och han har också en 2 hästars båtmotor. så lyckas vi bara ta oss till honom så kan vi ju alltid koppla samman motorerna, borde ju bli en 4hästars då tycker man! det som är bra är ju också att man slipper eco-driva båten över atlanten. sen känner jag en smed i motala som kan hjälpa till att smida järn-stöttor som man kan hänga fram på ekan, ja typ som is-brytare vid behov.

någon nämnde nått om mat, bör man ta med keso eller kefir på en sån här resa?!

Senast ändrad:
Säsonga på antarktis
Hahaha...

Ja asså antagligen så går det att checka in! ser inte något negativt med detta! bara massa sätt att lösa problem med att få med ekan!

nej eco-driving slipper man ju, men inte eka-driving....var tvungen att dra den.....lite torrt, jag vet..

finns cheddarost som är inplastad som håller ett års tid, sugen någon?

Säsonga på antarktis
limegreen sa:
ludvigskinstad sa:
vi sparar in pengar på att inte köpa mat heller, ska tydligen finnas en del gömmor på antarktis...

Helvete vilken skön lirare :lol:

@ Sammmyboy

kanon! men funderar lite på en sak: kan man checka in en eka plus en 2hästars på flyget? är nämligen så här att jag har en dansk kontakt stationerad nånstans nere i patagonien, och han har också en 2 hästars båtmotor. så lyckas vi bara ta oss till honom så kan vi ju alltid koppla samman motorerna, borde ju bli en 4hästars då tycker man! det som är bra är ju också att man slipper eco-driva båten över atlanten. sen känner jag en smed i motala som kan hjälpa till att smida järn-stöttor som man kan hänga fram på ekan, ja typ som is-brytare vid behov.

någon nämnde nått om mat, bör man ta med keso eller kefir på en sån här resa?!
Med tanke på symmetrin i en eka lär det ju gå att skapa nån gångjärns lösning och vika ihop denna till ett skal på ungefär 30x30 cm det lär ju rimligt nog få plats på flygplanet. Helt genomtänkt och har absolut källor för detta. Jag är fysiker på Nasa och bjuder på kaffe.

Säsonga på antarktis
Gött! Med en NASA-fysiker vid vår sida - som dessutom bjuckar på kaffe... Den här säsongen kommer bli grym!

Blir dock lite orolig att det börjar bli fullt i iglon. Det var väl bara fem platser och bjärnen måste ju oxå få plats. Funkar pixpax nu för tiden? Isf vill jag paxa en plats! Eller e det tanken att vi ska sova i den där mojängen som går 2-10 m/h och jag inte orkar stava till? Jag känner att jag inte riktigt klara att leva med den här ovissheten...

Säsonga på antarktis
...kom att tänka på en annan sak. Såg en dokumentär på TeVe för ett tag sedan - Star Trek, tror jag att den hette. Där hade de typ en duschkabin som de gick in i och sedan sa de typ 'beam me up, Scotty'. Sammyboy, du som tjänstgör vid NASA - e det ngt du kan fixa? Känns som att det kan bli lite jobbigt att montera alla gångjärn på båten?

Säsonga på antarktis
finns det ingen som har gått bygg längre upp i landet och har examen på iglo? i så fall man vi ju ha fler folk med oss...
eftersom det inte fanns några regler kring pixpax så får de väl gå? annars får vi ha ett ö-råd när det börjar närma sig antar jag...

skrattade åt eka-driving, bra att du drog den! x)

Säsonga på antarktis
Sammyboy, du som tjänstgör vid NASA - e det ngt du kan fixa? Känns som att det kan bli lite jobbigt att montera alla gångjärn på båten?

Finns det ingen som har gått bygg längre upp i landet och har examen på iglo? i så fall man vi ju ha fler folk med oss...
Klart vi har såna, kan få tag på 3-4 stycken till det underbara priset av gratis(dock kommer usa att jaga mig men det är väl bara hitta på en historia som snowden o grabbarna sen regga sig nånstans i sydamerika)

Och det är ju så att jag gått en 1 årig bygg utbildning i norrland innan NASA hämtade mig med USS Enterprise, vi fick lära oss att snickra och skotta snö. Så i teorin borde jag kunna snickra ihop en iglo med snö. Tänk logiskt så förstår ni ju att det säger sig självt.

Förövrigt så måste vi ju ha en slags catski och eftersom björkar inte existerar på antarktis så finns ju inte rum för en 2m/h-maskin(SHAUFELRADBAGGER!!1) utan vi på NASA har utvecklat något nytt mer fancy som ser ut ungefär såhär:

big_machine_by_gunsbins-d4d3kag.jpg

Denna maskin är kapabel till att producera snö och berg i önskat skick. dvs: 8500 meter högt, 18 meter champagnepuder och allt därtill.

Den kallas: Snö&berg-maskin

Senast ändrad:
Säsonga på antarktis
Men satan vad bra! @Sammyboy

Tror dock att en Schaufelradbagger!!!1 kan va nödvändig till diverse saker, så som skydd mot olika saker, som typ pingviner, opålitliga jävlar!

Sen har jag tänkt en del på isbjörnar, kom fram till att vi måste vara solidariska och inte tänka på vem man är eller så, så tänkte vi kunde byta ut en isbjörn mot Kenny...Kenny är en efterbliven vit tiger

http://www.pbh2.com/wtf/meet-kenny-an-inbred-white-tiger/

Säsonga på antarktis
ludvigskinstad sa:
Är en drygt 15044 km till antarktis, då denna SCHAUFELRADBAGGER!!!1n typ rör (enligt säkra källor) rör sig 2-10m/min så kan vi ju glömma de där med ecodriving! frågan är dock om antarktis finns kvar när vi kommer fram?!
men hallå är du från stan eller? vi kommer ju trimma den. den kommer dåna värre än en epa från 74, haha. :D
kommer ju lätt gå att pressa upp den i 70-80 på öppet vatten så länge det inte blir orkan. plus att den äter sig igenom isberg så ingen risk för titanic-fail.

Säsonga på antarktis
Heddious sa:
ludvigskinstad sa:
men hallå är du från stan eller? vi kommer ju trimma den. den kommer dåna värre än en epa från 74, haha. :D
kommer ju lätt gå att pressa upp den i 70-80 på öppet vatten så länge det inte blir orkan. plus att den äter sig igenom isberg så ingen risk för titanic-fail.
Men hallå! kanske, men hata inte!! trimmade faktiskt min moppe när jag var 15...I'm a badass, jag vet.

Låter ju som en riktigt bra plan iaf! vi är på antarktis på nolltid!!

Säsonga på antarktis
OT men den här tråden måste hamna i hall of fame för roligaste tråden på internet tack till er alla för otroligt många garv.

Säsonga på antarktis
Är det bra party där så hänger jag på. Är inte så intresserad av skidåkning, men festa, after-ski, pjäxdans, wet T-shirttävlingar och bra drag är ju viktigt för att det ska bli en bra säsong......

Säsonga på antarktis
@ Hawk100

Ska i huvudsak mest vara män 60+ där nere som tar sig nån skvätt cognac då och då och gärna raljerar kring sina sköna buffel-jakter någonstans i Africa kring tidigt 70-tal. Men då ja vet en snubbe i Fagersta som har The Best Of Tirol Super Party Hits 3 på USB-sticka så kan jag alltid höra med honom ifall man kan coppa den och medtaga för att liva upp stämningen lite. Någon som kan låna med en Riding Bull Machine??

Senast ändrad:
Säsonga på antarktis

Sådär!

Jag har nu fixat det mesta!

Fick bara med mig 3 isbjörnar, men ni som kommer senare med SCHAUFELRADBEGGERN!!!1 kan ju kanske hämta någon mer!

Finns ett ölställe några mil åt vänster, som ni kan se på den röda skylten, ska även finnas en tjur att rida på där, dock ingen låtsas, en så kallad, vintertjur.....läskiga som fan

Igloon är jag väldigt nöjd med, vet dock inte hur isbjörnarna ska komma in... men det löser sig väll?

Så Sammyboy, dina kunskaper om igloobygge är endast nödvändigt om vi bilr fler än 5, okej!?

Ps. Glömde mina skidor hemma, så skulle va typ rätt soft om någon kunde åka och hämta dom! Och ta med ett element, är ju förfan svinkallt här!!!

Säsonga på antarktis
ludvigskinstad sa:
Låter ju som en riktigt bra plan iaf! vi är på antarktis på nolltid!!
Alltså, jag menade 70-80 meter i minuten. Inte kilometer i timmen.
Hur långt är det från Upplands Väsby till Antarktis? Vill ni andra bli upphämtade eller finns det anslutningsmöjligheter som funkar med färdvägen (så rak väg som möjligt)?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp