Säsonga som kock i alperna?

iamabbe

Ny medlem
Hej hej. Har tidigare jobbat en säsong i åre som kock på en reastaurang, är sugen på säsongen 09/10 men inte i åre utan mer i alperna. Har varit en gång i st anton när jag var 15 och åkt skidor/bräda. Så det är väl dit jag är mest inriktad på att åka.

Är det någon som har jobbat som kock eller i branchen i någon alpland och kan berätta lite? Fixar jobbet bostad åt en generellt sätt och brukar det vara långt från jobbet?

Har kollat runt nu dom senaste timmarna efter jobbannonser men inte hittat några, varken på ams.se, Österrikes motsvarighet eller här på freeride. Är jag för tidigt ute eller? Har fått för mig att det är bra att vara ute i god tid men det kanske är lite väl tidigt?

Finns det andra sidor som har jobb för folk som vill jobba i alperna?

St.anton är ett ställe för folk som är osäkra på sin sexuella läggning.
Drar du till nåt vettigt ställe så räcker det att du är nere tidigt i dec o söker på plats så får du jobb, speciellt om du har tidigare erfarenheter.

Dåliga erfarenheter eller?

Hört att bad gestein skulle vara bra? Har du tips på andra ställen där folk har kommit underfund med vilka dom vill ligga med?

Det är Rickard som är osäker på sin sexuella läggning. Men oroa dig inte vännen vi tycker inte mindre om dig för det.

Hotell Anton brukar behöva kockar under säsongen maila dem. Hade en kompis som jobbade för dem förra säsongen, dock inte som kock. Men vad jag vill minnas hade alla anställda boende, och rätt bra lön.

Var i st anton förra säsongen och sökte jobb i mitten på januari då min ekonomi var kass. Fick tag på en lista på alla ställen som sökte arbetskraft och minns att jag svor över att 90% var hotell som sökte efter en kock på antingen deltid eller fulltid. Själv kan jag knappt skiva upp en gurka. Men säsonga som kock går nog alldeles utmärkt. Är du ute efter deltidstjänst kan jag tänka mig att det blir svårt att få jobb i december innan säsongen kommit igång ordentligt. Söker du heltid så är det bara att åka ner och fråga runt. Alla som har koll på skidåkning där nere vet vad Åre är för nåt, det borde ge dig ett plus i kanten. Vad gäller boende så får du säkerligen bo på hotellet du jobbar på, så fixa inte boende innan. Det är nästan bara dumt. Dock ska tilläggas att cheferna där nere är i många fall fullständigt dumma i huvet och sätter hårda krav på restaurangpersonalen. Det är slita som gäller och du får förmodligen både fixa frukost och laga middag. Men bra betalt kan det va. Hade fleratalet polare där nere som jobbade som jobbade inom restaurang så har hyfsat koll i alla fall... Lycka till :)

Johns i Val Thorens, detta är nummer till deras danska restaurang, men ägaren har bott i sverige länge så han kan svenska. Sen har dom en till restaurang som en svensk kille äger, men hitta en inte det telefonnumret. Du kan säkert fråga om det om du ringer detta: Phone: (0)4 79 00 05 15

Tack för alla svaren. Jobba på ett hotell vore inte så dumt egentligen, om man får sova där vill säga och det ligger relativt centralt. Det verkade ju Hotel Anton göra, men såg tyvärr ingenting om mat eller restaurangen vilket är lite trist.

En liten tanke om att resa ner utan att ha kollat något först. Säga upp sig från jobbet så jag åker ner runt 1 dec, är chansen stor att man får börja direkt då eller? Är ju ganska onödigt att släpa med sig all sin packning eller att åka hem och hämta den någon vecka senare. Framför allt dyrt med hotellrum om man inte börjar jobba direkt eller med flyg hem.

Är ute efter party och sköna människor också och inte bara jobba och tjäna pengar. Men sen är det ju alltid ett plus om man lyckas med det. Är det stor skillnad mellan Bad gestein och St Anton med party, svenskar, droger och brudar som är snygga och sugna på att ligga?

Stay_tuned dina polare, hur mycket jobbade dom typ i veckan och hur mycket skidåkning blev det? Har du någon koll på vad dom tjänade?

Soophie och Paupau här på freeride har båda jobbat på Hotel Anton, fråga dem... jag har bara käkat och afterskiat där...

iamabbe sa:
Tack för alla svaren. Jobba på ett hotell vore inte så dumt egentligen, om man får sova där vill säga och det ligger relativt centralt. Det verkade ju Hotel Anton göra, men såg tyvärr ingenting om mat eller restaurangen vilket är lite trist.

En liten tanke om att resa ner utan att ha kollat något först. Säga upp sig från jobbet så jag åker ner runt 1 dec, är chansen stor att man får börja direkt då eller? Är ju ganska onödigt att släpa med sig all sin packning eller att åka hem och hämta den någon vecka senare. Framför allt dyrt med hotellrum om man inte börjar jobba direkt eller med flyg hem.

Är ute efter party och sköna människor också och inte bara jobba och tjäna pengar. Men sen är det ju alltid ett plus om man lyckas med det. Är det stor skillnad mellan Bad gestein och St Anton med party, svenskar, droger och brudar som är snygga och sugna på att ligga?

Stay_tuned dina polare, hur mycket jobbade dom typ i veckan och hur mycket skidåkning blev det? Har du någon koll på vad dom tjänade?
Sucker!

Prove Langley Travels. Deres har mange hoteler i Frankrikes bete steder, Val dÍsere, Chamonix, Sere Chevalier (naer La Grave!), etc. Fikser sted at bo, heiskart, reise til og fra, og nesten ingen penger, men, det er en mulighet. Hvis i Goteborg, snakker med Langley folk i Victoria gt. Lyke til.

iamabbe sa:

St Anton har bättre party än BG, fler svenska säsongare men det är nog ganska lika turistmässigt, droger finns det gott om i St Anton och har även hört att det finns gott om i BG, brudar finns det överallt.

Richh sa:
Prove Langley Travels. Deres har mange hoteler i Frankrikes bete steder, Val dÍsere, Chamonix, Sere Chevalier (naer La Grave!), etc. Fikser sted at bo, heiskart, reise til og fra, og nesten ingen penger, men, det er en mulighet. Hvis i Goteborg, snakker med Langley folk i Victoria gt. Lyke til.
Jag har hört så mycket skit om Langley att jag inte kommer att söka jobb hos dom. Dåliga löner och stenhårt utnyttjande. Tyvärr, annars hade det varit ett väldigt smidigt sätt. Finns det några andra företag som gör liknande saker?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp