Säsonga Val d isere

brandtskalle

Ny medlem
Säsonga Val d isere
Hallå hallå
jag och två andra killar från malmö tänkte åka ner och säsonga i val disere säsongen 2012/2013
någon som har lite erfarenhet att dela med sig av om angående destinationen?
hur fixar man lättast boende och jobb? letar antagligen efter ett simpelt extrajobb
har varit i val disere innan men inte som "bummare"

tacksam för alla svar!

peace

Säsonga Val d isere
Boende vettefan,
Men jobb äre nog bäst att bara åka ner i god tid och gå runt till olika resturanger etc.
Åk ner innan säsongen, för när väl säsongen är igång är det nog omöjligt att kirra jobb.

Säsonga Val d isere
riktigt soft blogg dannepanne! mycket svenskar där nere? det står säkert i bloggen men hur fixade ni ert boende och vad kostade det
tipsa gärna om fler bummare som kan komma med lite info! tack som fan för svaret

Säsonga Val d isere
Hallåhallå

Vi är två tjejer som också ska dra ner till valdi nästa säsong. Grabbarna med bloggen råkar vara våra bröder. Vi var där nere och hälsade på dom och dom verkar ha det grymt. Det var en hel del svenskar där och boendet kostade ungefär 20 000kr/person. Jag tror att de fixade boendet genom kontakter. Jobb fixade dom där nere, det gör nog de flesta.

/Elin och Amanda

Säsonga Val d isere
Let's get this strait!

boende fixades genom Val D'Isere agence, som är den ledande uthyraren här. MOuntain rooms funkar också, många av våra vänner hyrde därifrån. Som sagt ungefär 20 000 kr/person, det går att komma undan billigare om man bor i la daille HAHAHAHAAHHAHAHAH! ae, seriöst bo inte i la daille, ni kommer vilja festa en del det lovar jag. dock kan det bli billigare om man delar många på en stor lägenhet. men ju fler kockar....
http://www.valdisere-agence.com/
http://www.mrooms.co.uk/

Vi fixade våra jobb på plats, vi städar för Val d'Isere agence, en gång i veckan, får helt ok betalt.
vill ni ha mer seriösa jobb, bar, klädbutik etc. så sök tidigt! look these up: moris pub, saloon bar, dicks tea bar, doudune club, langely, le petit danois, v-spot, le lodge, blue note.
ligg i de första veckorna, dock fick vi vårt jobb i slutet av december, knacka dörr och langa cv:n, så löser det sig!

Det är mycket svenskar här, så det är de inga problem med.

hoppas ni kommer hit nästa säsong och tar över stafettpinnen Emelie Richter
nae, men serri, det är det bästa vi gjort. top 4

Säsonga Val d isere
Säsongade också i Val d'Isère nu och jag är kluven till att rekommendera folk att åka dit. Jättebra skidåkning, fantastisk och lättillgänglig offpist, trevlig by och bra fest. Men sen har vi det där med vilket land det ligger i... Frankrike och fransmän ligger inte högt upp på min lista om saker jag tycker om efter denna säsongen. Ingen fransman vill lära sig engelska det är ungefär så det fungerar, så om du inte kan franska och vill ha ett vanligt jobb och inte ett städjobb så är du screwed. Du kan få jobb som diskpojke eller kanske stå i garderob och därmed jobba sent in på nätterna alternativt morgnarna . Sen klart finns de brittiska ställena, var inne på att söka jobb där. Men när man går in på deras hemsida så säger det strikt att man måste vara brittisk medborgare för att söka innan säsongen. Fler saker som är minus är att det är den näst dyraste byn i alperna efter Verbier, så har du inte bil eller tillgång till att få låna bil där nere för att kunna åka ner till Bourg st Maurice en halvtimme från Val d'Isère så kommer man få betala rätt mycket för maten. Jag hyrde från en gubbe som heter Piers Williams och det var väl bra och så vi fick ett riktigt bra boende ca 5 minuter gång från byn. 38kvm för ca 26k per person hela säsongen vilket var fruktansvärt dyrt. Vi hade problem med mögel och el, men gubben är rätt glömsk och väldigt upptagen så det tog ett tag innan vi fick hjälp med det. Franska hus och lägenheter verkar sakna ventilation för det var inte bara vi som drabbades av mögel, vissa fick nya lägenheter men andra inte. Sen har dom lagar som säger att man måste vara tyst efter 10 och är man inte det och folk störs så har de som störs rätt att ringa polisen. Men det finns lite loopholes i den lagen också vad jag har hört, man får tydligen inte sparka ut någon från sitt boende under vintermånaderna(?).

Jag säger inte att ni inte ska säsonga där, kan ni franska är det hur bra som helst kan man inte så är det inte riktigt lika bra. Frankrike och fransmän är fruktansvärt stolta så de vill inte riktigt anpassa sig efter resten av världen men det kanske har sin charm vad vet jag.

Dannepanne hade ett utav det bättre boendena om inte det bästa, nära till den största klubben och backarna inga grannar så förfesterna kunde vara hur länge man ville så ska ni hyra lägenheter någonstans hyr utav Val agence. Det som gjorde mig lite missnöjd med just Frankrike var just Frankrikes dumma lagar och regler och Fransmännen, träffade kanske tre stycken som var trevliga och kunde lite engelska.

Så här i efterhand ska jag inte säga att jag är missnöjd med min säsong, vi hade sjukt mycket snö och de två första månaderna fler offpistdagar än pistdagar, men jag skulle aldrig få för mig att göra en säsong till. För att få ett svar om ni vill säsonga där gör en sammanfattning av vad dannepanne har att säga och vad jag har skrivit så får ni nog erat svar!

Lycka till!

Säsonga Val d isere
Sommerski i Val d'Isere, fra350 EUR/mo

Val d'Isere, leies studio 21kvm. til november, 350 EUR / måned, inkludert avgifter. Fin sommer ski og heis servert terrengsykling. Best med en bil, som man kunne også sommerski i nabolandene Tignes, 15 minutters kjøring. Sommer og høst i Alpene!

Hvis interessert, send en FR mail. Hilsen.

Säsonga Val d isere
Hallå!
Vi är i full gång att leta lägenhet tills i höst/vinter så om några är sugna på att dela crib så kan ni ju höra av er här!
Vi har varit nere i Valdi och tror att det är bäst att bo i Solaise.

Hör av er!
Peace out kosmonaut
Elin och Amanda

Säsonga Val d isere
Tjena tjena!
Jag och min tjejkompis ska till valdi och göra säsong nu i vinter men e det någon som har några jobbtips? Eller kanske några big-no-no-jobbtips? Vill ju har lite tid över för skidåkning och party också;) Har varit lite inne på det här med att jobba på hotell..? Då ingår ofta boende va? Som sagt, dränk oss med tips!

Säsonga Val d isere
Så jobbiga var ju faktiskt inte fransmännen i Val, för dom fanns inte där. Mest bara britter och svenskar så man klarar sig bra utan franska. Jag jobbade hela säsongen, och det var ett "vanligt jobb". Det är heller inga problem att kunna låna en bil/sammåka ner till Bourg för att storhandla.

Satsa på Valdi, gött häng, bra fester och sjukt bra skidåkning!

Säsonga Val d isere
Tvättmaskinen fixar Palledaman aka. Pascal.

här bor han. maps.google.se sök på 45.452556,6.973159

Betala honom gärna i jägerbombs eller hårdrock.

Säsonga Val d isere
amandanellie sa:
Hallå!
Vi är i full gång att leta lägenhet tills i höst/vinter så om några är sugna på att dela crib så kan ni ju höra av er här!
Vi har varit nere i Valdi och tror att det är bäst att bo i Solaise.

Hör av er!
Peace out kosmonaut
Elin och Amanda
Hej! Vi är två tjejer på 20 och 21 som vill dra valdi i vinter! Vi delar gärna lägenhet, hur många är ni? Hör av dig!

Mvh Erica och Annie
erica.i.andersson@gmail.com

Säsonga Val d isere
Tjena bois! Och tjejer!

Jag är 20 och drar mig neråt från Stockholm i november och söker folk att bo/hänga med.

Gärna även några snowboardåkare (vi är extra sega i backen)! :)

hör av eer!

Säsonga Val d isere
Jag tänkte höra ifall det var någon som hade koll på var och när man kan köpa liftkort? Har hört att det ska vara billigare att köpa liftkorten på hösten...

Säsonga Val d isere
Det är 100 euro billigare om du köper det innan nån dag i december minns inte riktigt när. så det går på 935 euro istället för 1035

Säsonga Val d isere
Du kan förboka det online alternativt köpa det online och sen bara gå och hämta ut det när backarna öppnar(?). Jag vet inte hur det fungerar online men det går lika bra att köpa det på plats, jag gjorde det och alla som jag bodde med gjorde likadant!

Säsonga Val d isere
brandtskalle sa:
Jag tänkte höra ifall det var någon som hade koll på var och när man kan köpa liftkort? Har hört att det ska vara billigare att köpa liftkorten på hösten...
Skaffa arbete där du får franskt kontrakt så kommer du undan ännu billigare, tror jag gav i runda svängar 430 euro för mitt säsongskort istället förr 1000euro+

Säsonga Val d isere
Jag och min tjejkompis (båda 19, kommer fylla 20 på plats) ska som sagt ner så om några vill dela boende elelr har tips om boende så får ni mer än gärna kontakta mig! Vi är partyglada tjejer varav en åker snowboard och en åker skidor;)

ebba_elman@hotmail.com

Säsonga Val d isere
Hallå ja! Även vi är två tjejer som ska dra ner till valdi är det tänkt! Vi båda är 22 år och jag har gjort två säsonger innnan, dock inte i Val d'isere och inte som bummare! Så om någon är interesserad att dela boende med oss så släng iväg ett mail !

Vi älskar livets goda och är på de mesta! Så hör av er! annars syns vi ibacken endå i vinter :)

johannadahlander@live.se

Säsonga Val d isere
Jag vet inte om jag kommer med något nytt här men Hej! Jag är otroligt sugen på att träffa nya människor och det finns risk att jag avlider om jag inte får åka skidor. Kommer förhoppningsvis ha en medelstor budget, efter en sommar full av slit, att röra mig med så jobb är inte en nödvändighet.

Jag är 19 år och norrlänning, inte blond men rätt skön ändå. Har aldrig varit i alperna men åkt mycket på hemmaplan, har även gått skidlärarutbildning steg 1.

Åker själv så skulle gärna klämma mig in hos något härligt gäng vinterfantaster.

Vi kanske hörs då?
/Hannah-Maria

Säsonga Val d isere
Hallå.
Har precis fått ledigt från jobbet i vinter så nu ska vintern spenderas i Val d'Isere!
Tanken är att åka ner i mitten av december till ca sista mars. Kommer att åka ner ensam och letar efter folk att bo och hänga med! Jag är 23 år från Stockholms området och är helt såld på skidåkning!!
Någon/några som har liknande planer och har en plats över eller någon som vill leta efter boende.

//Mattias

mattiasst@live.se

Säsonga Val d isere
Tjo!

Jag är en go prick på 26 som ( lite sent :/ ) kommit på att det här med säsong i franska alperna är något som ska prickas av på the bucket list. Jag kommer förmodligen att tillbringa säsongen i just Val D och tänker inte arbeta en minut, det blir åkning och party för hela slanten. Hittar gärna sköna personer att hänga med och framförallt köra puder (någon får gärna vara brädåkare).

Nås här och på johan.kapteijn@gmail.com

/ Kapten

Säsonga Val d isere
Tjena!

Är precis som er sugen på en säsong i val d'isere. Har jobb på g, men inte någon lägenhet dock..
Om någon har något att erbjuda eller tips så kontakta mig gärna!

facebook.com/jesuiserik

/Erik

Säsonga Val d isere
Hallå!
jag och min kompis ska också dra ner till val d'isere och är i full gång med att leta lägenhet och några att bo med och har eventuellt hittat en för fyra personer. vi är båda 21 år och kommer från gävle området. hör av er om ni är intresserade! :)
/linnéa

Säsonga Val d isere
Jag och tre andra kommer att spendera vintern i Valdi och har varit i kontakt med ett företag som hyr ut lägenheter. Tänkte höra efter om någon annan har hyrt/kommer att hyra av samma, det är ett brittiskt ägt företag - http://www.val.co.uk/.

Säsonga Val d isere
Lever denna tråd fortfarande?
Jag är nämligen sjukt sugen på att åka ner till Val d'Isere i slutet av november/början av december. Det pirrar verkligen i benen och jag undrar om några av de som redan postat fortfarande har plats över?
Jag är en skön tjej på 19 år från Göteborgsområdet. Är säsongsoskuld men var iväg hela sommaren på en ranch vilket var en slags säsong kan man väl säga....
I vilket fall, Hör gärna av er på ett PM eller mail till jeanna.isacson@telia.com - kan bo med båda brudar, snubbar och hen's!

Säsonga Val d isere
Finns det några boenden där man kan betala per månad?

Letar boende och undrar om det är någon som har en plats över. Har inga problem att bo lite off.

Tillbaka
Topp