Säsonga

Säsonga
Bara att åka skidor i 3mån kan vara helt underbart men det kostar, så mitt råd e att hitta något kneg dær du kan jobba några kvællar i veckan, så får du mycket kontakter med som kan hjælpa dig med både det ena och det andra..

Sen om du skall åka ner utan chash så får du rækna med att slita lite før åkningen. Va inte kræsen nær det gæller jobb, diska, stæda, rycka lakan... Det finns alltid nått! Va inte rædd før att fråga, det finns alltid plats før arbetssugna mænniskor!

Før att få i hopp detta: åk ner med en liten budget (beroende på vart du skall), fixa boende innan tycker jag ær skønast! Snacka me folk hær som varit på orten innan om tips!'
Hoppas det hjælpte något!
Lycka till och ha en skøn sæsong -06/-07!

Säsonga
Tack för era tips.. Kommer säkerligen hjlpa mig en hel del..Någon som har någon bra ort att rekomendera. Varit i Val d´Isere, Cervinia och St Anton men har svårt att tänka mej en hel säsong där.. Bättre tips någon?

Säsonga
Skulle faktiskt rekommendera dig att arbeta med om du nu finner ett arbete du trivs med. Jag var nere i Zell am See denna säsongen och arbetade som servitör. Hade perfekt arbetstider för började arbeta 17:30 varje dag så man hade gott om tid att ta sig hem ifrån backen och ta sig en dusch innan jobbet.

Hade jag inte arbetat tror jag faktiskt att jag hade tröttnat tidigare för träffade så himla mycket trevligt folk under tiden man jobbade.. och att få lite extra cash är ju inte fel? :)
Tar ju lite på krafterna att arbeta men jag orkade ändå med att åka skidor 5-6 dagar i veckan.

Säsonga
Val d'Isere kan jag rekomendera varmt, inte bæst.. Men bra på allt!
Sen har andra orter sina førdelar men jag gillar Val d'Isere... Kanske e partisk men men...

Jag kan inte førstå hur man kan rekomendera något nær man inte testat på det, ær bara min uppfattning! Tænk på de Ojay!

Senast ändrad:
Säsonga
Jag kom precis hem från fem månader i St Anton, där jobbade jag som diskare.
Jag kan bara säga en sak, jobb äter upp kvalitetstid. Mitt jobb var i och för sig ett av de värre, men jag hade fortfarande reko arbetstider (19 - 00), men ifall jag gör en ny säsong (i alla fall i anton) så ska jag spara ihop pengar och åka därifrån i tid. fem månader är lite väl lång tid, särskilt när man jobbar. Men ifall du har motivationen att jobba, gör det, men bered dig på att tröttna.

Säsonga
Jobba med något slappt, då får du vänner och öl pengar. Men inte för mycket. 3 månader är lagom. Men välj då februari-april, skönaste tiden är våren och slasket. Det lönar sig att sova på morgonen, pga snön, samt att ölen blir så mycket godare i sol och värme! (Antar att du syftar på Alperna?!)
Ha det gött!!!

Tillbaka
Topp