Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsongen som gick
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 340586" data-attributes="member: 61849"><p>Jag funderar på att dra neråt alperna till vintern mellan november-april, om det nu blir någon vinter överhuvudtaget...</p><p></p><p>Så för att inte bli för besviken när jag kommer ner där så tänkte jag mentalt förbereda mig på ett worst case scenario och från vad jag hört så var denna säsongen inte bara katastrofalt dålig utan en av de sämsta i modern tid. Varför skulle det bli bättre till nästa år kan man ju fråga sig. Förmodligen blir det inte det, så hur dåligt var det egentligen? </p><p></p><p>Alla ni som var nere under säsongen någonstans i Alperna, gick det överhuvudtagt att åka i december-januari, glaciäråkning, pulka på gräs, stjärtlapp på grus, nånting? Var det någon som var i de riktigt höga delarna 3000+ meter, var det bättre där på hög höjd? St Anton som annars är sagt att vara snösäkert. Hur var det? Finns det någon anledning att överhuvudtaget se Alperna som ett alternativ den här säsongen om det blir likadant som den som gick eller är det bättre att jobba och sticka norrut till någon av de svenska/norska orterna eller rent av nordamerika även om inte terrängen är lika utmanande.</p><p></p><p>Fritt fram att förbanna sig över vädergudarna eller mig, som den pessimist jag är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 340586, member: 61849"] Jag funderar på att dra neråt alperna till vintern mellan november-april, om det nu blir någon vinter överhuvudtaget... Så för att inte bli för besviken när jag kommer ner där så tänkte jag mentalt förbereda mig på ett worst case scenario och från vad jag hört så var denna säsongen inte bara katastrofalt dålig utan en av de sämsta i modern tid. Varför skulle det bli bättre till nästa år kan man ju fråga sig. Förmodligen blir det inte det, så hur dåligt var det egentligen? Alla ni som var nere under säsongen någonstans i Alperna, gick det överhuvudtagt att åka i december-januari, glaciäråkning, pulka på gräs, stjärtlapp på grus, nånting? Var det någon som var i de riktigt höga delarna 3000+ meter, var det bättre där på hög höjd? St Anton som annars är sagt att vara snösäkert. Hur var det? Finns det någon anledning att överhuvudtaget se Alperna som ett alternativ den här säsongen om det blir likadant som den som gick eller är det bättre att jobba och sticka norrut till någon av de svenska/norska orterna eller rent av nordamerika även om inte terrängen är lika utmanande. Fritt fram att förbanna sig över vädergudarna eller mig, som den pessimist jag är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Säsongen som gick
Tillbaka
Topp