Säsongsboende existerar ju inte I japan

DjOlle

Medlem
Hallå bästa Freeriders!

Jag och en polare ska köra en säsong i Japan nästa vinter och har vi har fått jobberbjudanden i Hakuba. Den japanska jobbkulturen är ju verkligen inte densamma som i alperna, de flesta ställerna vill att man jobbar upp till 45h/vecka. Fördelen är dock att man ofta erbjuds personalboende. Det skulle däremot vara intressant att veta vad ett säsongsboende annars skulle kosta...

Men den stora frågan är då EXISTERAR ENS SÄSONGSBOENDEN I HAKUBA som inte direkt är knutna till ett arbete? Har letat igenom varenda litet hörn av Freride Forums oändliga informationskälla men KAN BANNE MEJ INTE HITTA NÅGONTING om detta.

Om det är någon som sitter på information om detta ber jag er vänligen att UTAN TVEKAN svara mig i denna tråden. Ni vet något som uppenbarligen ingen annan här känner till.

Er desperate,
DjOlle

1000078884.webp

När jag kollade lite snabbt förra året var det många ställen som erbjöd rabatt vid längre bokningar (kontakta för offert). Vet inte vad du räknar med i säsongsboende dock vs bara boka fyra månader.

På Hakuba powder lodge kan man bo i delat fyrbäddsrum för 80 000 yen / månad.

När jag kollade lite snabbt förra året var det många ställen som erbjöd rabatt vid längre bokningar (kontakta för offert). Vet inte vad du räknar med i säsongsboende dock vs bara boka fyra månader.
Nej men är väl typ det jag förväntar mig med säsongsboende, att det är lite billigare. Så att bara boka vanligt boende en längre period hade ju absolut funkat. Har du tips på ställen du hörde av dig till förra året?
Tack för svar oxå

På Hakuba powder lodge kan man bo i delat fyrbäddsrum för 80 000 yen / månad.

Sjukt stort tack för tipset!! Ska absolut checka in det☺️👍

Nej men är väl typ det jag förväntar mig med säsongsboende, att det är lite billigare. Så att bara boka vanligt boende en längre period hade ju absolut funkat. Har du tips på ställen du hörde av dig till förra året?
Tack för svar oxå
Jag kom aldrig iväg :( Men det finns många små ställen och om man läser lite recensioner kan man ofta se att folk bott där en månad eller så (ofta folk från australien).

En startlista:
Black diamond lodge
Butter inn
Moiwa lodge

Har för mig jag hittade några sidor utöver airbnb som listade många ställen men kan inte komma ihåg var.

Hej!

Jag sitter i samma sits - rimligt prissatt boende i japan är svårt att hitta. Ska vi slå följe i boendet och åkandet för vintern 25/26? Jag har inte helsäsong i sikte men väl sex veckor.

/Joel, med två helsäsonger och två kortare i bagaget :)

Snödjup

Tillbaka
Topp