Säsongsboende och/eller reskamrater sökes!

Wensater

Ny medlem
Hallå alla!

Nu tänkte jag göra ett sista försök att fixa så det blir en säsong i Alperna då alla tidigare planer har gått åt skogen.
Det jag söker är en ledig plats i ett boende någonstans i Alperna, var någonstans spelar ingen större roll dock är Österrike högre rankat då man har kunskaper inom tyska språket =)
Eller om det är folk här som precis som jag inte har något boende fixat ännu så är jag öppen för att dra ner tillsammans och styra upp boende samt jobb (om det är nödvändigt) på plats.

Lite om mig: Jag är en 21 årig grabb ifrån Skåne som åkt skidor större delen av mitt liv. Är trevlig, social, skötsam, lätt att anpassa mig, glad för fest och lite annat smått och gott.
Skidåkning är viktigast för mig men kommer ändå försöka fixa jobb så man klarar sig ekonomiskt.

Så om det finns någon plats kvar i en lägenhet eller om du/ni söker en reskamrat för att fixa allt på plats så tveka inte antingen skriva här i tråden, skicka ett PM eller ett mail till M.wensater@hotmail.com

Hade gött!

//Micke W

Tjena,

Jag är i samma situation. Dock är jag mer inriktad på Chamonix.
Själv är jag 22 år, åker bräda är trevlig, gillar att dricka en öl emellanåt och bangar sällan på att hitta på något.
Förhoppningsvis tänkte jag nog inte jobba något men finns det något jobb med bra tider (som ger mycket skidåkning) så finns chansen att jag tar det.

Kan inte ett ord franska, därför jag är mer inställd på Österrike ^^
Fast har läst lite här och där att engelska är det enda som krävs för att säsonga i Frankrike så kanske borde satsa på det istället

Även jag är i samma prekära läge! Har dock en lägenhet på g i Engelberg, sugna att dela på den om allt går i lås?

Om inte annat dra ner på "chans" någonstans?

Förövrigt 19 år gammal Jönköpingsbo, åkt skidor hela livet och är även jag trevlig, social och dugligt ordningsam. ;) Siktar helst mot Schweiz/Österrike eftersom jag kan en hel del tyska.

Tjenare!

Jag och en till svensk håller på att skaffa boende i tignes som sitter ihop med val d isere!

Om ni två vilsna själar går med så blir det ca 1350pund per person.

Ni får grym skidåkning och kul rumskamrater!

Mvh Sebastian

SebastianA sa:
Tjenare!

Jag och en till svensk håller på att skaffa boende i tignes som sitter ihop med val d isere!

Mvh Sebastian
Tjena! Jag är riktigt sugen på alperna, tignes och val disere verkar nice. Letar sköna roomies, vad har ni för lägenhet på G?

Rewind sa:
SebastianA sa:
Tjenare!

Mvh Sebastian
Tjena! Jag är riktigt sugen på alperna, tignes och val disere verkar nice. Letar sköna roomies, vad har ni för lägenhet på G?
Ska skicka ett pm till dig med all information!

Tjenixen.
Jag kom hem för drygt 1 timme sedan från Bad Gastein. Varit där i 10 dagar på reseledarkurs, grymt drag iår.
Skönt folk och snön kommer om drygt 2 veckor. De flesta jobben där släpps 1 dec.

Tillbaka
Topp