säsongsboende saalbach 09/10

AntonAkesson

Ny medlem
Hej hej

Vi är 2 killar som är 20.
Som ska iväg och säsonga nästa säsong.

Och söker boende i saalbach.

Någon som vet något boende eller har tips?

HEJ HEJ! jag och en polare har tänkt att köra en säsong 09/10. men har ej planerat vart vi ska åka. Hur är saalbach, varför valde ni det?vet ni något om backar, jobb, partylivet?
Tacksam för svar!
// chill

långa sköna backar. riktiga bräd backar jobb kan bli tufft bästa party livet blev helt kär i detta stället i vintras men hör av dig om du hör något om något

Sitter i saalbach just nu och dricker öl på torget, så som är okej att göra när säsongen lider mot sitt slut och backarna mest liknar sorbetglass från GB.
Kan nästan garantera att frau eder hyr ut sitt ruckel till desperata säsongare även 09/10 (dvs. om inte någon myndighet bestämmer sig för att riva skiten)
För övrigt vet jag att det finns jobb på en restaurang i saalach, jobbade där i år och min chef bad mig kolla upp om det fanns två-tre säsongare som behövde jobb nästa år också, eftersom dom behöver lika många diskare/städare som kan tänka sig att jobba för en minimilön några gånger i veckan.
Med frau eders billiga boende klarar man sig dock bättre än bra på lönen.
Vad gäller uteliv och skidåkning så är väl båda medelmåttiga/bra. Skön åkning, men man blir trött på pisterna efter ett tag.
Om jag minns rätt sa min chef att säsongarna helst skall infinna sig någon gång strax före jul.
P.S Det krävs att man bor c.a 4 personer i lägenheten för att det skall löna sig (den är byggd för två).
Hör av er om ni vill veta något annat.
Px

Till Fitipaldi:
Tjenare. Såg dit inlägg i tråden om Saalbach. Vi är två killar som ska göra säsong i österikiska alperna nästa år. Skulle man kunna få telefon nr eller mailadress till din chef på den där restaurangen? Du skrev att han behövde folk till nästa år och vi skulle kunna vara intresserade av lägenheten och jobben :)
MVH Markus

Tjena! Vi är tre tjejer på 19 år som också tänkt att säsonga i Saalbach nästa säsong. Vi skulle också kunna tänka oss att få en mailadress eller nummer till den där chefen. Är det någon annan som också har tips på jobb eller boende så får ni gärna höra av er.
MVH
Moa, Mikaela och Stina

Tjenare Tre killar nere i sallbach nu. Boende lite struligt men verkar lösa sig. och jobb tror jag itne e nügra problem. snacka med bobby pü bobbys pub. sü brukar han ha koll pü vilka som söker jobb. men som sagt boendet är största problem här nere. skaffat oss österrikiska nr nu och behöver ni hjälp av nügra svenkar här nere eller om ni har nügot till oss sü har vi nr: 06644813627 MVH Rickard och company

Tjenare Tre killar nere i sallbach nu. Boende lite struligt men verkar lösa sig. och jobb tror jag itne e nügra problem. snacka med bobby pü bobbys pub. sü brukar han ha koll pü vilka som söker jobb. men som sagt boendet är största problem här nere. skaffat oss österrikiska nr nu och behöver ni hjälp av nügra svenkar här nere eller om ni har nügot till oss sü har vi nr: 06644813627 MVH Rickard och company

Tillbaka
Topp