Säsongsjobb Åre 07/08 intervju?

twinsoul

Ny medlem
Nån mer än jag som är kallad till intervju för att säsonga 07/08 hos skistar? :)

Senast ändrad:
jadu jag har väll blivit kallad till en intervju, men dock så kom vi inte fram till ett datum.
kommer nog bli roligt.

mvh//
wolwerin

Ah. =) Frågan är om man ska ner fre-lör eller lör-sön?
Men verkar bli bra, man får passa på att ta en öl medans man är där..

Ni som säsongat tidigare:
Hur är det att säsonga i Åre, har ju såklart hört en hel del gott men även att man måste jobba som en slav åt Skistar med en minimal lön!?

WITMatrix sa:
Hur är det att säsonga i Åre, har ju såklart hört en hel del gott men även att man måste jobba som en slav åt Skistar med en minimal lön!?
Nej, inte jobba som en slav, inte som skidlärare iallafall. visserligen jobbigt... men men.
Lönerna är inte minimal, visst inte dom bästa men det ligger väl på 90-100 kr/h annars är det nog kul och jobba i åre.
Kan säga att jag itne har jobbat för skistar än men hade praktik som skidlärare ungefär halva förra säsongen

nice. jag ska också upp lördag-söndag. hoppas jag, ska ringa dem imorgon!
lägg till mig på msn: sundvik@gmail.com

Jonek sa:
Nej, inte jobba som en slav, inte som skidlärare iallafall. visserligen jobbigt... men men.
Lönerna är inte minimal, visst inte dom bästa men det ligger väl på 90-100 kr/h annars är det nog kul och jobba i åre.
Kan säga att jag itne har jobbat för skistar än men hade praktik som skidlärare ungefär halva förra säsongen
Ok, ja man ska väl inte ha så mkt förutfattade meningar... :p

Jag verka inte få åka upp :( fick ringa de idag för jag hade inte fått nått svar, sen skulle han ringa igen men det hände inte mycket, så fick jag ett mail sen :( lite dåligt att säga att man ska ringa upp igen och sen bara skita i det..

hey, precis vad jag letade efter, ska upp på intervju den 22-23! skoj, ni som åker, åker ni själva eller med kompisar? åker själv, är inte orolig för man lär ju träffa många goa människor däruppe, men vore kul o veta om det är fler i samma situation!

WITMatrix sa:
Jo, mycket jobb för lite lön är det! Men det är värt det ändå. Som att leva studentliv utan att studera skulle man kunna säga...

WITMatrix sa:
E det oavsett vilket jobb man har, eller det ær som skidlærare vi snackar om?
överlag är jobb på skistar väldigt sparsamt avlönat i och med att de på något sätt lyckats gå under HRF vilket innebär slavlöner och kassa OB-avtal.

wuchi sa:
WITMatrix sa:
E det oavsett vilket jobb man har, eller det ær som skidlærare vi snackar om?
överlag är jobb på skistar väldigt sparsamt avlönat i och med att de på något sätt lyckats gå under HRF vilket innebär slavlöner och kassa OB-avtal.
Det räknas som att man jobbar på en turistanlägging, därav att det går under HRF. Även ja som jobbade på TV-åre och hade fast månadslön gick under HRF...

Forumet avspeglar ju med all sannolikhet inte de antal av killar och tjejer som sökt till åre. Alltså går de ju inte heller inte att dra slutsatser utifrån statistiken i tråden `säsongsjobb i åre 07/08 intervjuv´ eftersom att populationen här inte överenstämmer med antal sökande. De kan dock göra de men inte troligt. De är ju ungefär som att säga`jag är kille o ja fick ingen intervjuv, alltså tar dom bara in tjejer´..Dock är jag kille o jag fick ingen intervjuv, faktum är att ja inte ens har fått något svar alls?! Är det någon mer som inte fått något gehör alls från åre.. man borde väl åtminstonde få ett ` ring inte oss vi ringer dej..´ mail`?

där har du en poäng, men syftet med inlägget var nog bara att få fler killar att skriva så att man skulle ha mer koll på läget!
och angående att du inte fick nåt svar, har du kollat din sida på skistar?

Ja din tanke fungerade ju faktiskt, jag skrev ju o jag är ju kille. Jo visst har ja kollat sidan. Jag kanske skulle söka till Idol istället, där verkar man ju få klara besked fort som fan!

Hmm, man blir lite skeptisk till Skistar i Åre inte bara kostar det pengar att komma på intervjudagarna utan om man nu skulle få jobb så måste man hosta upp 500spänn eller va det va för nån internetutbildning. Någon som har nån statistik över hur många som är uppe på intervjudagarna som får sig jobb?

Har även blivit kallad till Hemsedal, där snackar vi nått helt annat. Ens hopp för Skistar höjs många steg där. Inte bara fler intervjudagarna, det är dessutom helt gratis. Transfer från Oslo och tillbaka och boende och mat på deras bekostnad! Det är sånt som lockar och som enligt mig visar prov på en seriös arbetsgivare som faktiskt sätter sina medarbetare i fokus.

Har en bror som knegat för Skistar i Hemse och han var väldigt nöjd, om jag tolkat honom rätt. Inte bara fick han många goda skiddagar, vänner och en trevlig tid, han hade lyckats spara ihop en bra slant under tiden trots ett genröst levene!

Nu verkar det som att det inte blir nått av det för mig ändå i vinter, kommit fram till att skidåkning får stå som prio 1, kosta vad det vill. Men att det kan skilja så mkt i bemötande på två skidorter inom samma koncern är ganska uppseendeväckande tycker jag.

Ska också upp på intervju den 20-21. Dvs Tors-Fredag :) Blir nog rätt roligt! Ni andra som åker upp 20-21? Hur kommer ni upp? Bil? Tåg? För min del blir de iallafall tåget..

Senast ändrad:
WITMatrix sa:
gissa. jobba ihop pengar i höst och dra till alperna. Har själv gjort 2 sesonger i åre och tycker att det är minst en för mycket. Tycker iaf att åre är en trevlig by.

riber sa:
WITMatrix sa:
gissa. jobba ihop pengar i höst och dra till alperna. Har själv gjort 2 sesonger i åre och tycker att det är minst en för mycket. Tycker iaf att åre är en trevlig by.
Det blir jobba som slav i høst istællet...åk skidor som en kung i vinter! ;)

Tillbaka
Topp