Säsongsjobb

Kojloj

Ny medlem
Säsongsjobb
Hej
Jag undrar om det är någon som gjort någon eller några säsonger i St Anton och som
kan ge mig lite information? Jag ska nämligen ner denna säsongen och har några
frågor som är oklara..

Hur många timmar i veckan jobbar man i snitt?
Behöver man ha med sig mycket i fickpengar?
Brukar alla säsongs jobbare oftast bo ihop?
Vad kostar det i snitt att bo?

Alltså lite i allmänhet hur en säsongare lever o.s.v!

Hade varit skit schysst om någon kunde hjälpa mig att besvara detta.
Någon som kanske kan ge mig sin msn och besvara mina frågor där
kanske kan vara lite lättare..

//Kalle

Säsongsjobb
Om du tar det lite lugnt eller söker i forumet kommer du få svar.

Ska också ner till St Anton detta året, vi syns i backen eller after skin!

Säsongsjobb
det beror helt på vilket jobb du har hur många timmar du jobbar.. det kan vara allt från 4- 60 timmar i veckan. men det vanligaste är runt 30-45 h/veckan.

om du åker ner och säsongar för första gången så kan jag rekomendera att ha med minst 20.000 kr..

med många jobb så ingår boende, annars så kostar boende runt 15-20 euro/natt..
/razz

Säsongsjobb
min första säsong gjorde jag och två polare i cham förra vintern och jag hade med mig 3 papp ner efter att hyra och liftkort var beltat, och det löste sig utmärkt. jobbade iofs sjukt mycket dec-jan men det var kväll så man kunde både åka skidor och festa.

det löser sig alltid..

Säsongsjobb
Jag har inte säsongat där men har varit där en hel del=D Jag skulle säga att det är väldigt dyrt att bo där men det blir billigare om man bor fler tillsammans. vanligast. beroende vilket jobb du har så är antal timmar i veckan väldigt olika men det är väldigt beroende på högsäsong eller inte. dvs sportlov påsklov jul mm de flesta jobb styrs ju av högsäsong. sedan beror det välditgt mycket på hur stora dina fasta kostnader är.

om man lever fattigt?? det beror på. jag ska göra säsong i verbier 08/09 vilket kommer bli ganska dyrt. jag lever så billigt som det går att göra, då kan jag dricka mer öl och göra andra saker som jag tycker är bättre.

fickpengar? jag jobbar som skidlärare och kommer tjäna 100/h e skatt vilket är ok, men trots det så kommer jag förmodligen gå BACK! Sen är det ju klart lättare att göra av med pengar när man har dem, så om du har en vana av att göra av med pengar fort kanske du bör snåla med fickpengar.

Boende i verbier för mig 08/09 säsongen kommer kosta mig ca 20 000 då är det litet + att jag delar med en polare.

Hur lever en säsongare? Det är väldigt olika eftersom många åker dit för att supa sönder sig själva andra för skidåknin. men rent generellt så lever de flesta FATTIGT, SLITET, OCH PÅ MARGINALERNA HELA TIDEN, men det tycker jag är lite av charmen i säsongandet.

hoppas det hjälpte, har du mer att fråga så är bara att fråga på! har varit där som sagt en hel del och även mkt i grannbyarna. lech stuben, mm

Säsongsjobb
Tack för svaren har fått ganska mycket klart för mig här samt på annat hål. =)
Bra där Wrede89 de du säger med att det är lite av charmen med säsongandet!

Tillbaka
Topp