Säsongsjobb

lovisamaria

Ny medlem
Säsongsjobb
Jag är sugen på att dra till svenska fjällen en säsong. Frågan är bara vart. Jag har hört att i Sälen och Åre är det mycket festfolk o ja e ingen festprisse. Ja vill jobba och åka skidor. that's it. Tips på vart ja ska åka?

Säsongsjobb
Jag jobbar nu en säsong i Trillevallen. Lugnare ställe, men ligger nära Åre.
Precis som dig åkt jag upp för att jobba och åka skidor. Inte festa. Mina rumskompisar är dock partypinglor så det kan bli lite tråkigt ibland.

Kolla in Trillevallens hemsida om det intresserade dig:)

Säsongsjobb
Min erfarenhet är att det finns festprissar överallt, ibland är det så illa att man kan ha svårt att hitta folk att åka med. Tror mycket har att göra med vart på anläggningen man arbetar. Blir mer naturligt att åka om man jobbar i skidskolan eller uthyrningen. Jobbar man däremot på restaurang så kan det vara svårare att hitta inspiration.

Trillevallen är ju bra på det viset att det finns mycket annat i området också. Åre precis runt hörnet osv. Nackdelen är väl att systemet är litet och mängden personal följer trenden... Så klickar man inte med någon så kanske det inte finns så mycket annat folk.

Säsongsjobb
Abisko har ju Sveriges bästa skidberg när förhållandena är bra och är definitivt inte något festställe. Bara helt underbart! Åk dit!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp