Sässong 09/10 alperna

gettan

Medlem
Sässong 09/10 alperna
Hej!

Jag och en annan polare som båda mest åker offpist och ute efter puder har planerat att sässonga i vinter. Vi har precis tagit studenten och jag undrar om någon rutinerad skulle kunna ge lite tips om någon ort som har skön puder åkning o bra sluttning samt inte så dyrt.
Här är några punkter med några funderingar jag har utöverdetta.

Hur mycket pengar bör man ha för att klara sig en sässong utan att behöva jobba så mycket samt vad finns de för jobb som anställer folk bara några dar i veckan?.
Hur ska man söka boende och vad ligger kostnaden runt?

Skulle va jätte snällt om någon kunde besvara ialf någon av frågorna så att jag kommit 1 steg längre på vägen.

MVH Alexander

Senast ändrad:
Sässong 09/10 alperna
om du hade tittat i forumet innan du skapade din tråd hade du sett att det fanns gott om såna här trådar att diskutera i.

Sässong 09/10 alperna
jo ja vet ber om ursäkt för det. Men de var redan så invecklade och långa så tänkte om nån hade bara något litet svar snabbt.

Sässong 09/10 alperna
allright, mig personligen gör det inget, men det är onödigt med många likadana. man kan ju kapa trådar som redan finns också! :)

Sässong 09/10 alperna
Ja va i st anton nu i vintras. Ja hade 25000 när ja kom dit o klarade mig utmärkt. jobbade ungefär 3 dar i veckan o det räckte..

Asså det finns nog många ställen där du kan hitta sådana jobb, eller så kan du ju splitta en tjänst med någon, funkar på en del ställen=)

Lycka till! Du kommer ha sjukt kul!=P

Tillbaka
Topp