Scandinavian Invitational anyone?

PNyberg

Aktiv medlem
Eftersom jag, och sækert många av er andra också, inte kan vænta till vintern så har jag och en kompis satt oss er och børjat planera før en tævling. Vem som helst kan vara med och det hela går ut på att under sju (7) dagar och nætter ha så kul som møjligt med sina kompisar, filma det hela och gøra den bæsta editen av alla...mao filmtævling :)

Det kommer att gå av stapeln ngn gång i feb mars ( exakt datum ær inte klart ænnu) med start i revelstoke før att sedan jobba oss genom Rogers Pass, Kicking Horse før att slutligen landa i Revelstoke igen før redigering av material, filmvisning, prisutdelning och fest på, førslagsvis, Village Idiot.

Man deltar i lag om 4 och det enda kriteriet ær att man måste komma från scandinavien...skidor, bræda, telemark, monoski eller pulka spelar ingen roll.
Liftkort och boende ska jag och Daniel Tapper førsøka ordna så att ni får en så kick-ass deal som møjligt (helst gratis liftkort anser jag). Detta kan æven ses som en chans att se lite mer av kanada till ett riktigt bra pris vilket jag vet att man prioriterar som bummare :)

Dommare kommer vara resten av lagen samt ngn kændis :o

Den hær tråden skapades mest før att se vad det finns før intresse av en sån hær tævling før att sedan ha lite underlag till sponsorjakt.

Frågor? Skriv ett FR-mail till mig!

Peas!!

/Per

LÆTT GAME! Jag drar ihop ett lag från Engelberg (med omnejd) så ses vi dær. Håll oss uppdaterade i tråden med vad som hænder.
Klem

Låter førbannat roligt.
Har en del færgstarka namn inom pulkascenen på telefonen, kanske borde dra ihop ett team...

Låter hur grymt som helst! Är tanken att man får välja om det ska vara en Jibb/Bigmounting eller vad man nu vill och så är det helt enkelt den bästa filmen som vinner? Isåfall kanske man ska skrädda powpow med stjärtlapp ;)

Hofflan sa:
Låter hur grymt som helst! Är tanken att man får välja om det ska vara en Jibb/Bigmounting eller vad man nu vill och så är det helt enkelt den bästa filmen som vinner? Isåfall kanske man ska skrädda powpow med stjärtlapp ;)
Ja exakt. Man får gøra precis vad man vill...lite før att se hur olika man ser på terrængen och vilka møjligheter man ser :) Det jag ser mest fram emot ær Rogers Pass dagen då alla ska hitta ngt, hajka det och lægga ner ngt sjuk linje/skutt! Folk kommer bli blown away!

PNyberg sa:
Det jag ser mest fram emot ær Rogers Pass dagen då alla ska hitta ngt, hajka (förutom Robert som jag fixar helikopter åt så han orkar dricka mycket öl sedan) det och lægga ner ngt sjuk linje/skutt! Folk kommer bli blown away!
Fixed

magnusericsson sa:
Fy fan vilken sweet tävling, hade ju inte bangat om den blir av.
En fråga, är det 4stycken med filmare och dylikt?
Yes 4 st per lag. Sen hur man lægger upp allt ær upp till var och en av lagen. 2 filmare 2 åkare eller att alla åker och filmar... gør som ni vill :)
Btw...det kommer att bli av...va så sæker :)

Rätt min efterblivenhet om jag missat det, men under hur lång period kommer det eventet att hålla på?

jakob_H sa:
Rätt min efterblivenhet om jag missat det, men under hur lång period kommer det eventet att hålla på?
whoops :P Det hade jag glømt att skriva ut. Bra att du påpekade det.

en vecka ær tanken att det ska hålla på 2dagar revy, 1dag rogers, 2dagar kicking 1,5 finishing touches samt redigering och sista kvællen ær det visning :)

Før lång tid?

PNyberg sa:
jakob_H sa:

en vecka ær tanken att det ska hålla på 2dagar revy, 1dag rogers, 2dagar kicking 1,5 finishing touches samt redigering och sista kvællen ær det visning :)

Før lång tid?
För lång tid? Jag som hade tänkt att stanna i tre månader jag...

Nej men en vecka blir nog bra, då har man lite tidspress på sig. Förhoppningsvis är snöförhållanden någorlunda bra så man slipper yra omkring halva dagen och leta snö för att sen knappt hinna filma något.

PNyberg sa:
Jarle sa:
PNyberg sa:
Det jag ser mest fram emot ær Rogers Pass dagen då alla ska hitta ngt, hajka (förutom Robert som jag fixar helikopter åt så han orkar dricka mycket öl sedan) det och lægga ner ngt sjuk linje/skutt! Robban kommer inte minnas ngt!!
Fixed
Re-fixed ;)
En Robert glömmer aldrig! ;)

En sak jag tänkte på är kameror... Fan Per, du som har fastanställning får ju köpa en fet då

jakob_H sa:
PNyberg sa:
jakob_H sa:

Før lång tid?
För lång tid? Jag som hade tänkt att stanna i tre månader jag...

Nej men en vecka blir nog bra, då har man lite tidspress på sig. Förhoppningsvis är snöförhållanden någorlunda bra så man slipper yra omkring halva dagen och leta snö för att sen knappt hinna filma något.
Det behøver man inte direkt gøra. Tanken ær att vi ska gøra kartor till alla lagen och visa var alla bra spots som vi kænner till ligger så att vi som vart dær førr inte har så stor førdel :)

PNyberg sa:
magnusericsson sa:
Yes 4 st per lag. Sen hur man lægger upp allt ær upp till var och en av lagen. 2 filmare 2 åkare eller att alla åker och filmar... gør som ni vill :)
Okej, det låter riktigt jävla najs asså.

magnusericsson sa:
PNyberg sa:
magnusericsson sa:
Visst gør det det :) Och ju mer intresser ni hær på freeride visar desto lættare blir det att fixa sponsorer till tævlingen :)

PNyberg sa:
magnusericsson sa:
PNyberg sa:
Visst gør det det :) Och ju mer intresser ni hær på freeride visar desto lættare blir det att fixa sponsorer till tævlingen :)
Saker och ting børjar att ta lite form i arrangeringsfasen :):):)
Några mer som har bestæmt sig før att sæsonga i kanada och vill gøra en roadtrip/tævling och se lite mer æn "hemmaberget"?

PNyberg sa:
jet sa:
Hur går det med sponsorjakten förresten?
Där har vi inte kommit sjukt långt men har snackat med peak och de ska ge ljud från sig snart :)
Har du några bra kontakter som kan användas jet?
Vore ju intressant att veta ert upplägg och pitch till potentiella sponsorer.
Kontakter? Det vet man aldrig, hur som helst ingenting man diskuterar i ett öppet forum som detta. :-)

jet sa:
PNyberg sa:
jet sa:
Hur går det med sponsorjakten förresten?
Där har vi inte kommit sjukt långt men har snackat med peak och de ska ge ljud från sig snart :)
Kontakter? Det vet man aldrig, hur som helst ingenting man diskuterar i ett öppet forum som detta. :-)
Det førstår jag. Pitchen ær ju det jag jobbar mest med just nu før att den ska bli så attraktiv som møjligt. 2 resorter och några sponsorer ska ju øvertalas och det bør gå vægen :D

PNyberg sa:
jet sa:
PNyberg sa:
Det førstår jag. Pitchen ær ju det jag jobbar mest med just nu før att den ska bli så attraktiv som møjligt. 2 resorter och några sponsorer ska ju øvertalas och det bør gå vægen :D
Du kan ju alltid skicka över ett utkast till mig du har lust. Kan komma med lite konstruktiv kritik.

Detta låter sjuukt sweet. Vi är fyra grabbar som är i Revy från 1 dec tills degen är slut. Vi har också ett intresse att delta!!! Count us in! :D
EDIT: Det är vår första säsong; men vi vill vara med ändå!

Senast ändrad:
GurraSilver sa:
Detta låter sjuukt sweet. Vi är fyra grabbar som är i Revy från 1 dec tills degen är slut. Vi har också ett intresse att delta!!! Count us in! :D
EDIT: Det är vår första säsong; men vi vill vara med ändå!
Spelar som sagt ingen roll om det ær eran førsta eller hundrade, om ni åker pulka eller mono. Det som spelar roll ær att vi har kul den veckan :D

Tillbaka
Topp