scarpa storlekar

czklvgn

Aktiv medlem
scarpa storlekar
är det nån som vet om scarpapjäxor är typ exakt samma i storlekarna mella telispjäxor och randoneepjäxor?, borde ju verkligen vara så?
funderar på att köpa begagnade tx ntn, st 28 eller 28,5. jag har 29 på mina 4 år gamla t1or som är lite stora(men va tajta när jag köpte dom).tänkte jag kunde testa nå scarpa alpinpjäxor i dom storlekarna efter som ingen i ume har scarpa telispjäxor.
nån kanske vet om det är samma skal på st 28 och 28,5?brukar vara samma stotrlek på skalen på halvstorlekar, men skillnad på inneskorna?
nåjävulst.

scarpa storlekar
Jag vet inte något om det är skillnad eller lika mellan telis och randonnepjäxor, men däremot att 28 och 28.5 är två olika storlekar på det hårda skalet och inte bara olika tjocka innerpjäxor, samma som Crispi. Det är Garmont som har samma på 28 och 28.5.
Angående NTN-pjäxor i Umeå så ska utebutiken ha iallafall crispipjäxorna enligt reklamen i förra utemagasinet.

Hoppas att denna info var till hjälp.

scarpa storlekar
För egen del har jag kommit till slutsatsen att "tänka bort" varannan storlek i stegarna; den mindre storleken blir förr eller senare som den större med samma skal och därför har jag strävat efter att hitta minsta möjliga skal som passar bra på foten. Till all lycka fann jag att scarpalästen sitter mycket bra på min fot. Jag hade ett par Garmont Gara som kändes för stora och breda efter en säsongs åkning. Jag kunde gå från Garmont 27,5 till Scarpa 26(!) och dom sitter lika bra efter flera säsongers åkning som dom gjorde efter den första veckans inkörning. Hos scarpa har helstorleken samma skal som den mindre halvstorleken, precis som rocketroll säger. För ett par år sen hade Utebutiken Scarpa i lager, så kolla in där som sagt. Nya Northstarbutiken vid järnvägstorget (vägg i vägg med ICA) överväger om de ska ta in även skidutrustning, om du ber om det så kan de säkert ta hit några storlekar scarpapjäxor. De har dem i butiken i Malmberget och de är enligt min erfarenhet både kunniga och serviceinriktade.

Sammanfattningsvis:
- Sikta på helstorlekarna när det gäller scarpa, så vet du vad du får även på längre sikt.
- Ha inte en förutfattad mening om vad som är "din storlek". Våga prova en mindre storlek.
- Kolla om Utebutiken eller Northstar har vad du behöver.

scarpa storlekar
tack tack för svar!
utebutiken har bara crispi, eller dom har ju nå scarpa randoneepjäxor, ska prova dom, om 28 funkar på dom så måst ju 28 funka på scarpa tx? skulle ju va jävlit märkligt om d va skillnad tycker jag.
northstar tycker dom har för liten butik för att ta in skidr och pjäxor.men grymt att dom har öppnat butik i stan!

Snödjup

Tillbaka
Topp