scarpa t-race eller t1:or

Står i valet o kvalet..
Äger ett par t1 race av äldre modell och har varit mycket nöjd med dem.
Skall nu uppgradera men får beslutsångest.
Scarpa funkar bäst för min fot så det blir ett par nu igen...

Jag går mer och mer på tur men är väl en allround-åkare.. men ögonen ser mer o mer bara efter puder...
Det som får mig att tveka är att de nya t1-race saknar walk-mode.. (Gubbigt kanske???)
(Väger ca 70 pannor och anser mig vara en fullfjädrad telisåkare. Nu åker jag på skidor runt 90mm i midja.. 185cm)

Tips nån? Är det nån som åker/åkt på t-race och ångrat sitt pjäxköp?
Är det nån som har åkt på båda som kan ge en recension? skillnad på Styvhet mm..
Tacksam för svar!

mvh goran

Senast ändrad:
Har själv haft ett par T-race.
Men det som skiljer dom åt är att racen är styvare och lite mer tight känner jag runt foten. Men vill du ha ett par pjäxor som du ska köra puder med och ska hika är walk mode att föredra. Du sliter mycket mindre på vägen upp, då är du piggare på vägen ner och kan köra hårdare på vägen ner.
Sedan är T1 hård som den är.
Racen är nog gjord för portkörning och inte att hika med som innan då de tagit bort walkmode.

Jag som hikar mycket och inte har råd att få helikopterlyft varje åk så är en pjäxa med walkmode att föredra.

Tackar för ett bra svar!
Det är lite synd att de har tagit bort det, men det är nog som du säger att t1:an kanske är nog stadig..
Nån portkörning lär det inte bli mer än några repor per år på skoj...

//goran

köpte ett pat T1:or och är nöjd.. bra mycket styvare än min förra pjäxa.. (en helt slutkörd t1 race, första modellen). Jag kommer med en recension senare...

För kommande läsare så måste jag säga att jag inte är lika nöjd med mina T1:or. Som pist pjäxa när det ska fetcarvas så absolut, men som ut och knata pjäxa vet jag inte riktigt. tycker att den är lite för tung och osmidig för att tura och gå uppför med. Men en grymt skön pjäxa är det i alla fall. Jag skulle ju kunna lösa problemet med att träna mer.

Tillbaka
Topp