Schweiz, gamla minnen från 2004

Fy , inte lägga ut såna här underbara filmer!

Edit: Nu har jag sett klart! *flina*
Åååh,jag vet inte var jag ska börja.... den här filmen var... fantastisk! Den berörde! jag blev direkt toksugen på att åka, jag blev verkligen påverkad!

Anledning 1: Musiken -den gör otroligt mycket. Den här musiken gör mig åksugen, lycklig och glad
Anledning 2: Vädret!-öppningsscenen när ni åker över krönet med solen i ryggen -lycka
Anledning 3: snön -fluff, fluff fluff
Anledning 4: -scenerna från "vardagen" när ni går runt i byn, det snöar, åker i liften -det blir bra med en snutt här och en bit där, man får en relation till hur helheten är, livet man lever, hur bra man själv mådde sist man var där. bra med inte scen på scen på scen med samma sak. Nu växlar också längden på klippet vilket jag tycker om.
Anledning 5: skönt material, t ex i mitten nånstans när åkaren ramlar, reser sig igen och fortsätter med flyt genom hela 'kraschen'

oj det slog fortare i bröstet när jag tittade, mina endorfiner sköt i höjden. Jag tror halva grejen var musiken förresten. filmen var vacker, det var omväxlande djup snö med strålande sol och glada människor. Sen att kvaliten inte var så värst bra gör inte mycket, Som idoljuryn skulle ha sagt; ni förmedlade en känsla, och det är mycket viktigare

Senast ändrad:
oki, vet inte vad jag ska säga riktigt, men det var en klockren film.
Helt underbart, vill bara ut och åka nu...

sanningen är att detta var ett sjukt bra år, var nere ca 35 dgr och fick nysnö eller ospårat ca 25 av dessa! och om altid de bästa åken hinnr man aldrig filma..

Hoppas på en repris på fredag-lördag, verkar lovande i Engelberg så vi drar dit med DV- och kamera..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp