Schweiz runt

Been

Ny medlem
Schweiz runt
Tjenare,

Behöver lite tips om bra orter i Schweiz. Vi körde Andermatt / Diesentis (det senare en pärla med en skön Wigwam på 2000 m öh) förra vintern.
Flurar nu på några veckors rundtur i minbuss. Orter som dykt upp i tanken är, Davos, Saas-Fee, Engelberg, Wengen-Murren. Även Zermatt, men det sägs att det är kanondyrt där.

Ni som varit i någon av dessa orter eller känner till andra mindre pärlor, spill the beans!

Bra offpist?
Dyrt?
Skön by?
Bra lift/pissystem?
Ex på bra boende?

Tacksam för svar!

Kan rekommendera hotel Schweizerhof i Andermatt, gammalt och slitet, men billigt och skön miljö. Dessutom mitt i by och nära till kabinstationen!!!

Tack på förhand,

Been

Schweiz runt
Davos är också skitdyr.

Saas Fee kan också vara ganska dyr, men det är riktigt grymt.

Dessutom tycker jag Saanen-Gstaad är väldigt mysig och området Flims-Laax-Falera gäller som snowboard paradis. området Bettmeralp-Riederalp-Fiescheralp kan jag också rekommendera, det är stort och fint.

Om offpist har jag tyvärr ingen aning.

Schweiz runt
Davos är fint med en hel del puderpärlor. Flims är redan nämnt och jag instämmer i att det är bra, men inte bara för brädåkare. Dessutom finns det där kanonmöjligheter till Kiteåkning.

MVH
Daniel

Schweiz runt
Saas Fee kan jag varmt rekomendera! Har akt där flera ar pa raken o aldrig varit besviken....det är tyvärr ganska dyrt, men snösäkert och ett stort utbud pa grymma off-pist-ak!!

Engelberg är helt ok, finns en hel del bra ak, men utbudet är betydligt mindre än i Saas Fee......

ha sa skoj!

Sandra

Schweiz runt
Zinal o Griementz tycker jag kan vara värt några dagar. Inte så stora ställen men med hyfsad potential om man vill tura lite.
H

Schweiz runt
Jag ska till Saas-Fee den 14:e januari, vi skaffade boende genom sembo.se, 960:-/vecka per person mitt i byn och 300 meter till lift.

s andra,

Har du några tips på bra offpistrepor i Saas-Fee?

Ha de fint!

Tillbaka
Topp