Schweiziska orter

freeride_nu

Aktiv medlem
Schweiziska orter
Någon som har erfarenhet av Andermatt eller Meiringen-Hasliberg? Inga värstingorter, men det verkar vara rätt bra åkning trots allt ändå.
Har kollat lite grand vad som skrivits på sajten här, så verkar Andermatt vara trevligt, även om skidområdet inte är så där vansinnigt stort.

Schweiziska orter
Tjenixen

Jag var i Andermatt i Mars. Tyckte att stället var super bra.
Det var dock inte världens drag på kvällarna men visst går det att hitta kul party. Jag åkte en dag med Armin Ficher som är guide bla hos Pelle på Skiers Lodge. Han rekade Andermatt, och sa att offpisten är grymt bra. Jag testade inte offpisten så mycket, hade om jag ska vara ärlig, så jä-la kul i pisten.
Helt klart är det ett ställe att testa.

.../Henke

Schweiziska orter
Hejsan,
Andermatt är grymt! Aven om stallet ar litet finns det stora ytor. Offpisten ar suveran, langt(1500 fallhöjdsmeter) , brant, och oftast mycket snö. Toppen heter Gemstock och dit aker man en gammal sliten kabin. Det ar ofta mycket folk men de flesta aker anda bara pisten ner, sa den orörda jungfrusnön ar till dig. Tveka inte utan ak. Men som Henke sa sa ar det tyvarr inte varsta röjet i stan. Testa ocksa Disentis som ligger 20 min bort med tag. Bra offpist och lite manniskor.
MVH
Sir Wolt

Schweiziska orter
Man tackar så mycket för den lilla informationen.
Javisst, nu är det mindre än två månader innan jag åker dit och förhoppningsvis får känna på den mjuka fluffiga snön. Hoppas Engelberg har lika bra förhållanden.
Jag får väl ge en rapport när jag kommer hem igen...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp