Scott aztec

Scott aztec
totalt omöjligt! fungerar inte med telis på scottskidor, fel färgnyans tyvärr....

men ärligt talat, vad sägs om att formulera sig lite bättre? Tex. hur är scott aztec att åka telis på

Scott aztec
Lite sent svar kanske men jag har ett par Scott Aztec och kör telis på dessa. Jag har bara positivt att säga om skidorna. De fungerar bra i pisten och är väldigt lättsvängda och följsamma. Har inget problem med kantgreppet efter slipning av kanterna. I offpisten flyter de fram och är mycket följsamma. Har testat dem i Fornetskogen och blev inte besviken. Funkar nästan bäst i vindpackad snö av någon anledning. Givetvis är det en kompromiss, de går bäst i offpist och när det blir valligt i backen men gör absolut inte bort sig på hårt och isigt underlag. Vid en jämförelse med Salomon 1080 som jag också har kört passar Scotten mig bättre, 1080 kändes lite för vek och mjuka ibland och svårare att få flyt på hårt underlag. Kan ha med min vikt och längd att göra. Vid en jämförelse med B2:orna och Dynastar Legend vid skidtestarhelgen i Tandådalen förra hösten tyckte jag att de 2 år yngre Scotten stod sig bra. Givetvis är B2:orna, Dynastar Legend och Head Monster 75 något vassare alternativ men för mig är det plånboken som sätter begränsningarna.

Slutsats: Mycket följsamma och roliga telisskidor som är allround och som man kan lita på. Svaret är således ja, Scott Aztec är en mycket bra telisskida enligt mitt tycke. Dessutom är dem väldigt snygga.

Jocke

Tillbaka
Topp