Scott Cascade 110 - Review någon?

• Trådstartare Trådstartare user83375
  • Start datum Start datum
U

user83375

Guest
Försöker hitta lite reviews på Scott Cascade 110 men verkar svårt. Någon som äger/har kört ett par och kan säga något om dem? Hur är dem i olika fören? Fördelar/nackdelar? Vad för karaktär? Vad gillar ni mest/minst?
Och så vidare, och så vidare.

Hopp.

Har ej kört Cascade 110, men äger ett par Scott Punisher 110. Som jag förstått det så är Cascade en lättviktsvariant av Punisher. Gillade Punishern mycket förra säsongen och använde dem till allt, men denna säsong har jag tyckt att de har varit alldeles för mjuka. De är väldigt jibbiga i flexen, tailen viker sig om man åker annat än perfekt puden. Kör man större alpina face känns det som att skidan vill vika sig på mitten, ingen höjdare.

Med tanke på att Cascade är en lättare variant av Punishern så skulle jag anta att den också blir mindre stabil och kanske mjukare, vilket jag inte skulle tycka om särskilt mycket. Vet inte om denna info hjälpte särskilt mycket. Men som vanligt, åk helst skidan innan du köper.

BjornC sa:
Har ej kört Cascade 110, men äger ett par Scott Punisher 110. Som jag förstått det så är Cascade en lättviktsvariant av Punisher. Gillade Punishern mycket förra säsongen och använde dem till allt, men denna säsong har jag tyckt att de har varit alldeles för mjuka. De är väldigt jibbiga i flexen, tailen viker sig om man åker annat än perfekt puden. Kör man större alpina face känns det som att skidan vill vika sig på mitten, ingen höjdare.

Med tanke på att Cascade är en lättare variant av Punishern så skulle jag anta att den också blir mindre stabil och kanske mjukare, vilket jag inte skulle tycka om särskilt mycket. Vet inte om denna info hjälpte särskilt mycket. Men som vanligt, åk helst skidan innan du köper.
Då är den säkerligen alldeles för mjuk för min smak, har en ganska aggressiv åkstil och behöver någonting som håller sig stabilt när man trycker på. Tänkte jag skulle unna mig lite mindre vikt under foten, med tanke på hur mycket jag turar, men en får väl dräpa någonting lite mer fartstabilt vad det låter.
Thanks!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp