Scott FX 30 hjälp

• Trådstartare Trådstartare FF
  • Start datum Start datum

FF

Aktiv medlem
Scott FX 30 hjälp
Jag har fått ett erbjudande om att köpa en Scott Fx-30, och undrar om det kan vara nåt att ha? Jag tänkte använda cykeln till lite allt möjligt, cykla i stan nedför trappor och lite i skogen mm.

Ang själva cykeln i fråga:

"Den är inhandlad på hösten -03, dvs. för ett och ett halvt år sen. Den är körd mycket lugnt sedan dess. Enda är att jag har böjt ena vevarmen aningen då jag halkade. Nya sådana kostar dock inte mycket alls.

En ny bakswing -04 som aldrig är körd sitter på. Det samma gäller fjädern i bak. Gaffeln är bytt -04 till en Marzocchi MZ-Race som endast är körd några timmar. Styrstammen är inte original, utan bytt till en kraftigare -03.

Ramstorlek: M
Slag fram: 100mm
Slag bak: 90-125mm"

Hur mycket tycker ni detta är värt och kan det vara en cykel som passar mig?

Tack på förhand!
/Fredrik

Scott FX 30 hjälp
Visst, men ska du bara köra ned för trappor och cykla i stan med den kanske den känns aningen "extrem". då skulle det nog räcka med en hardtail. Det blir iaf billigare...

Scott FX 30 hjälp
Snubben vill ha 9 lök för den. Så med tanke på om jag istället ska köpa tex en kona stuff som alla tipsar om, kostar ju en ny sån tom mer, så kan man lika gärna slå till på en sån här? eller resonerar jag helt fel?
Dessutom sjunker väl en beg. cykel mindre i pris efter man köpt den.

Scott FX 30 hjälp
Det är ju sannt, och om den "bara" kostar 9 000 så wtf, slå till! En hygglig Kona ligger ju ändå runt 10 000 (ny). Och en vettig modell vore nog Cidner Cone eller Hoss/Hoss Dee-lux och beg ligger dom på ca 7 - 8 000.

Låter klart bättre att köpa FX-30an med tanke på det som var bytt och priset... (kolla så att allting funkar bara :P)

Snödjup

Tillbaka
Topp