Scott p3-för smal?

dsavela

Ny medlem
Scott p3-för smal?
Hej! Jag ska kanske köpa scott p3 2010. om jag köper 168 cm, så blir skidan 80 mm bred, hur är det i landningar? Sen scott s10 bindningenm, är den hållbar/bra? Är 162 cm, väger 56 kg åker mest i parken men blir lite puder ibland, men om den inte funkar i puder spelar det ingen roll

Senast ändrad:
Scott p3-för smal?
Jag kan inget om 2010 modellen MEN jag har haft s10 bindingarna på en 2006 modell eller vad de nu va...

NEJ jag rekommenderar inte bindningarna alls! det var som sämsta jag någonsin haft och var tvungen att byta skistoppern nästan varje dag... land du switch är du körd krashar du är du körd... jag skulle tipsa att du ska ha en bindning som har lite högre DIN skala om du inte väger 20 kilo förstås..

Samt om du vill ha så bra svar som möjligt från dom mer kunniga medlemmarna här på freeride ska du nog skriva längd, vikt samt åk stil!

Scott p3-för smal?
Med hänvisning till tidigare diskussioner idag, så ja den är för smal! =) Men det beror ju på, det enda trådskaparen frågar om är hur den är i landningar. Hur ska en skida vara i landningar? Och varför? Jag föredrar om den sitter kvar.

Vad gäller bindningar tycker jag personligen Marker är trevliga.
http://www.marker.net/

offtopic;
Och ja, som ni märker har jag inte så mycket för mej just idag. Varför vägrar jag svara på, men nu när vintersäsongen nalkas så slirar man successivt från golfforumet till freeride.se. Sedan är ju faktiskt facebook så jävla tråkigt så här års. Överdos av narcissistiska sememsteralbum, blandat med en analkande höst-borderline-depressioner, kan få vem som helst att bryta ett missbruk. Lasternas summa är och förbli konstant.

Senast ändrad:
Scott p3-för smal?
jag syftade på om den var stabil i landningar. Sen var jag nu och kollade på mina nuvarande skidor, den var också 80 mm i midjan.

Scott p3-för smal?
För smalt! Om droppa klippor är som att åka berg och dahlbana, vad för typ av tjej vill du ha med dej? En liten och smal, eller något stort tjockt och stabilt?

Scott p3-för smal?
Men hur är bindningarna? Hur högt går DIN-skalan? Går skistoppern sönder så fort man landar switch? Tacksam för svar!

Scott p3-för smal?
Helt sjukt! Jag typ googlade och hittade info på nätet!
http://shop.backcountryuk.com/scott-s10-ski-binding-793-p.asp
"The Scott S10 is a good quality, middle of the road downhill binding,with a DIN release range of 4-10. Supplied with either 80mm or 100mm brakes.
DIN release range :4-10
Approx weight : 2 Kg"

Om vi ska vara seriösa ett par sekunder;
Beroende på vad du väger så tycker jag det där är i det klenaste laget. Men allting är relativt. Vad gäller skistoppers så går väl de flesta mer eller mindre åt helvete. Men jag vet inte säkert eftersom nämnt tidigare har jag inte det problemet, då jag åker Völkl Katana. De snurrar bara ett varv, det är omöjligt att snurra mer eller mindre. Om jag inte druckit Fernet, men då är landningen det minsta problemet.

Senast ändrad:
Scott p3-för smal?
köp inte någon bindning som går upp till 10. köp ett par griffon eller likande

Scott p3-för smal?
Förslag på en bra bindning till ett vettigt pris att lägga emellan till som håller, även om man landar lite snett eller switch?

Senast ändrad:
Scott p3-för smal?
Jibberisch sa:
Med hänvisning till tidigare diskussioner idag, så ja den är för smal! =) Men det beror ju på, det enda trådskaparen frågar om är hur den är i landningar. Hur ska en skida vara i landningar? Och varför? Jag föredrar om den sitter kvar.

offtopic;
Och ja, som ni märker har jag inte så mycket för mej just idag. Varför vägrar jag svara på, men nu när vintersäsongen nalkas så slirar man successivt från golfforumet till freeride.se. Sedan är ju faktiskt facebook så jävla tråkigt så här års. Överdos av narcissistiska sememsteralbum, blandat med en analkande höst-borderline-depressioner, kan få vem som helst att bryta ett missbruk. Lasternas summa är och förbli konstant.
Om jag det fanns en gilla knapp så skulle jag i detta nu trycka på den

Scott p3-för smal?
Martin_Jacobson sa:
Jibberisch sa:

offtopic;
Om jag det fanns en gilla knapp så skulle jag i detta nu trycka på den
Kan du hjälpa mig i frågan om bindningarna? Behöver verkligen hjälp, för kan kanske fixa en annan bindning till! :D

Scott p3-för smal?
Antingen kan du titta på Griffon som några tidigare nämt. det är en sjukt bra bindning och du som inte väger så mycket ska inte ha några som hellst problem med tjuvlösningar osv. Annars kan du kolla på rossignol 120, look px12 etc. känns inte som du behöver ett par bindningar med mer än din 12:)

Scott p3-för smal?
Av: Dirty-T | 2010-08-26 16:15 Citera
Jag kan inget om 2010 modellen MEN jag har haft s10 bindingarna på en 2006 modell eller vad de nu va...

NEJ jag rekommenderar inte bindningarna alls! det var som sämsta jag någonsin haft och var tvungen att byta skistoppern nästan varje dag... land du switch är du körd krashar du är du körd... jag skulle tipsa att du ska ha en bindning som har lite högre DIN skala om du inte väger 20 kilo förstås..

Samt om du vill ha så bra svar som möjligt från dom mer kunniga medlemmarna här på freeride ska du nog skriva längd, vikt samt åk stil!

Hmm, haft båda eller`?

Scott p3-för smal?
dsavela sa:
Av: Dirty-T | 2010-08-26 16:15 Citera

Hmm, haft båda eller`?
Men bindningen suger, läs vad folk skriver. Herregud, s10 är värdelös. Klart skidan inte blir för smal för att landa det är ju fan en skida gjord för att jibba? Sen att den suger i offpisten är väl en annan sak.

Scott p3-för smal?
Tja, jag har själv ett par P3 med s10 bindning, de är väl från 06/07 någon gång. Jag var liksom du rädd för att bindningarna inte skulle hålla måttet men jag har åk på skidorna i ett antal år nu utan att minnas att jag har haft något som helst problem med dom, och jag har nästan vägt tresiffrigt och åker mest i parken. Sen har jag en kompis som köpte ett par griffon bindningar och körde sönder skistoppen andra dagen, och då vågar han som mest sig på en 1:a i något litet grönt hopp och väger nog 30kg mindre än mig. Så mitt förslag är att kör på dem, går de sönder så är det bara att montera bort dem och på med ett par nya, men har du inte fått ett måndagsexemplar så kommer de nog att hålla. Dock så menar jag inte att griffonbindningen är dålig utan det är en bättre bindning som jag kan rekommendera då jag känner många som har den och den har fungerat bra för de allra flesta.

Scott p3-för smal?
Beek sa:
Tja, jag har själv ett par P3 med s10 bindning, de är väl från 06/07 någon gång. Jag var liksom du rädd för att bindningarna inte skulle hålla måttet men jag har åk på skidorna i ett antal år nu utan att minnas att jag har haft något som helst problem med dom, och jag har nästan vägt tresiffrigt och åker mest i parken. Sen har jag en kompis som köpte ett par griffon bindningar och körde sönder skistoppen andra dagen, och då vågar han som mest sig på en 1:a i något litet grönt hopp och väger nog 30kg mindre än mig. Så mitt förslag är att kör på dem, går de sönder så är det bara att montera bort dem och på med ett par nya, men har du inte fått ett måndagsexemplar så kommer de nog att hålla. Dock så menar jag inte att griffonbindningen är dålig utan det är en bättre bindning som jag kan rekommendera då jag känner många som har den och den har fungerat bra för de allra flesta.
Tack! Tror också de håller, de jag har är inte så plastiga heller, ska behålla dem :)

Tillbaka
Topp