Scott p3-p2 skilnad?

• Trådstartare Trådstartare Litsesio
  • Start datum Start datum
L

Litsesio

Guest
Scott p3-p2 skilnad?
Hade tänkt att köpa scott i år men jag måste ha p2 för att p3 är för långa.har varit inne på deras hemsida men det står typ ingen skillnad mer än mått så om nån vet var det är för skilnad mer än längderna på scott p2-p3?

Scott p3-p2 skilnad?
P2 är mjukare än P3.. en annan skillnad är att p3:an har träkärna, p2 har ngt konstmaterial..laminat har jag för mig. Allt för att bli mjukare. Sedan beror ju styvheten på skidan på hur mycket du väger... Kan väl sammanfatta med att åker du agressivt så kanske p3:an är bättre om den inte blir kilometer för lång...

Scott p3-p2 skilnad?
Jag är ju 165 cm lång och kör ganska agressivt så p3 verkar ju bäst för mig isåfall fast skindan är ju lika lång som mig ?

Scott p3-p2 skilnad?
Nej inte p1 jag ska ha runt 157 så då kan jag ha p2 för den e ju på 161

Scott p3-p2 skilnad?
Det är klart du kan åka på den om den är lika lång som dej. Om du inte gillar korta skidor förstås men själv kör jag på skidor som är lika långa som mej själv.

Scott p3-p2 skilnad?
jo men jag har lagt undan 300 spänn varje månda i 1¨år så det är ju inte kul att köpa nya nästa.så ska jag ändå mitt justera bindningarna?

Scott p3-p2 skilnad?
menar du måndag eller månad?

vill du ha kvar dom ett par år så ska du ju helst köpa några som är nån eller några centimeter längre än dej själv eftersom du fortfarande växer. Ska du dessutom mittmontera så kommer ett par som är 2 dec kortare än dej själv kännas som blades och det vore ju inte roligt.

Scott p3-p2 skilnad?
Oj förlåt jag menar månad

Det var det jag menade lite längre skidor så jag kan växa i dom ?

Scott p3-p2 skilnad?
jo.. det e nog int dumt med lika långa skidor som dig själv.... om du fortfarande växer alltså..
ska du jibbba e kortare skidor nog att föredra... om du bara jibbar kan du centrera bindningen helt men om du åker lite vanligt med så utgå från standard och sätt fram 3cm, så bllir det ågot mittemellan.. brukar funka rätt sjysst.... tycker iallafall jag, men d e väldigt individuellt..

Tillbaka
Topp