Scott P3 VS. Rossignol Scratch FS

vLund

Ny medlem
Nu har jag äntligen, efter timmar av beslutsamhetsångest, bestämt mig för att köpa antingen ett par Scott P3 eller ett par Scratch FS. Jag tycker att P3n är snyggare och har alltid sett den skidan som "drömskidan". Tyvär kan man ju dock inte bara se till utseendet och jag skulle därför vilja ha hjälp med vilken av dessa skidor jag ska välja.

Jag är ca. 180cm lång och väger ungefär 75kg. Jag har åkt skidor sedan jag var liten men är dock ganska ny i parken. Det jag letar efter är alltså en skida som fungerar bra i parken, men som även ligger bra i pisten vid höga hastigheter.

Om ni kunde hjälpa mig skulle det vara till stor hjälp!

"Om du vill ha köpråd så ska du ha med denna information i din tråd:"
- Nuvarande skidor:
- Vikt: 75 kg
- Längd: 180 cm
- Åkstil:
- Erfarenhet: Åkt skidor sen du var liten, dock ganska ny i parken. Hur många dagar per år har du åkt, ungefär?

Komplettera gärna fakta så ska vi försöka hjälpa dig. Har du någon möjlighet att pröva någon av skidorna, personligen? Är det årets årsmodell du tänker på? Är detta de enda paret skidor du kommer att ha?

MVh Lima ko

Scott P3 klarar av både höga hastigheter och stora hopp utan att förlora sin lekfullhet. Ett enkelt val för mig. Ross har alltid gett mig ett ganska tråkigt och oinpirerat intryck.

MVH Einar/ testade skidor för Åka Skidor

jag har kört på p3 och tycker den är väldigt skön och lätthanterlig, dock var den lite hård.

Jag rekommenderar dig skarpt p3 :orna. Det är riktigt lekfulla och klarar av höga hastigeter även lätta att hantera och ha kontroll över i luften, för mig är valet givet!
Kör scott, kör p3!

Jag rekommenderar dig ännu skarpare att köpa de nya rossen för med det nu wrc systemet akn du inte hitta bättre skida!!!

En av personerna som har svarat är sponsrad av märket ifråga. Kan beröva personen ifråga på en del objektivitet.

Spontant säger jag P3 i längsta längden (åker själv på dom) men jag har inte testat nyare Scratch så jag kan inte uttala mig om dom.

har ju vart sponsrad av scott också iofs! så har ju lite insikt i det...och de nya scratchen är sjukt grymma..för med den nya väven elller vad det är i skidorna typ ommöjliga atrt ha sönder och jag har verkligen "försökt" plus att de har blivit lätte men ändå mer stabila!

Tillbaka
Topp