scott p4

Peppe_scott

Medlem
scott p4
Tjena! ville bara höra några ord om skidan.
Någon som har testat den?
Uppfattningen om skidan och vad du är för åka är intressant!

Tack på förhand /peppe

scott p4
funderar själv på att köpa den (har dock inte åkt den) och göra den till min "Fernie skida" altså för skogsåkning i djupsnö.

Vad jag förstått så är det en skida som är relativt kvick för att vara en feting och som inte helt våldtar en i pisten. Dock självklart ingen bra pist skida. Är inte heller en skida du lägger 11 med i brant offpist, det är den för mjuk för.

Så om jag fått rätt bild av den så en skogs och BC jibb skida.

Tex

scott p4
jag funderade på 191:orna ingen tanke på att åka i pisten med dem men självklart kommer de att hända, är bara rädd för att köpa allt för feta/tungka då tanken är att flippa nån klippa och elvorna lär man kanske råka bli tvungen me då man inte längre klarar att svänga =)

scott p4
har du nå skidor du tycker är bättre? funderade på k2 hellbent lite fetare ju eller Armada The Ant Pro, lite olika typ av skidor. Är inte den erfarnaste puderåkaren så jag är inte riktigt säker på vilka som behövs i de lite mer "ansträngande träng"

scott p4
Jag funderar oxå mellan P4 och hellbent. Det lutar åt hellbent pga att P4 är mer åt jibber hållet. Men har ej testat dem så vet ej.

scott p4
Nej, jag tror jag ute efter ett par stabila jibbskidor om det finns, läste dock en hel del om hellbenten och de flesta tycker de är för mjuka...

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=36102
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=39651

Svårt och hitta den som funkar. För en för styv skida då dyker den ju väldigt lätt då man landar, men för mjuka då kan man ju inte dra på ordentligt och man åker i alla fall den största delen av tiden och drar några klippor och bc kickar så en skida som är något hårdare är nog att föredra ändå...

scott p4
Oki.

Scott P4 är en mjuk skida! Mycket mjuk. Den funkar utmärkt för puder. Hellbent är lite styvare men inte mycket.

//H

scott p4
jonathan-o sa:
PNyberg sa:
Hasse sa:
Oki.

Scott P4 är en mjuk skida! Mycket mjuk. Den funkar utmärkt för puder. Hellbent är lite styvare men inte mycket.

//H
Hellbent styvare? Då är alltså P4 lite hårdare än EP pro?
antagligen, ep-pro är väll helt sjukt mjuk?? såg nån film där en kille flexa den ser ju ut som gummi..
Mjo det är sant. Men hellbent kan man fingerflexa, rätt mjukt det med. Och det har jag för mig att man inte kunde med P4:an.

Tillbaka
Topp