Scott Soft-CR

blomman67

Medlem
Scott Soft-CR
Har köpt och fått leverarat ett Scott Soft-cr ryggskydd. Tycker att den ser och känns lite för kort, hur långt ner ska ett ryggskydd gå egentligen ?? Skyddet sitter likadant som på bilden, exact enligt frugan : ) ( och spegeln ) men jag börjar bli lite nojjig över det nya skyddet. Hur är det med era skydd ? Räcker dom ända ned till svanskotan eller slutar dom som på bilden just ovanför ?
Skyddet är i medium/large och skall passa om man är emellan 175-185, jag är 178 och skyddet sitter likadant som på bilden : p Nästa storlek är large/xl och låter lite overkill men vad vet jag,,,vad tror ni ?

http://www.24mx.se/motocross/p/ryggskydd-scott-soft-cr/15709/skydd/k30/ryggskydd/s200

Scott Soft-CR
Vad jag har hört så ska ryggskydd täcka hela ryggraden och gärna lite under mot svanskotan. Så sitter det som på bilden skulle jag vara ganska lugn.
Dock kan det ju vara skönt att ha ett lite längre ifall man nu skulle trilla på röven;)

Scott Soft-CR
Duffis sa:
Vad jag har hört så ska ryggskydd täcka hela ryggraden och gärna lite under mot svanskotan. Så sitter det som på bilden skulle jag vara ganska lugn.
Dock kan det ju vara skönt att ha ett lite längre ifall man nu skulle trilla på röven;)
Det är just det jag nojjar om, dvs att den inte når svanskotan utan slutar nästan 1 dec ovanför. Det gör den både på bilden och för mig : / ävafan ska klura ett dygn, kan ju alltid skicka tillbaka den. Typiskt att man får beslutsångest : )

Scott Soft-CR
6blomman7 sa:
Duffis sa:
Det är just det jag nojjar om, dvs att den inte når svanskotan utan slutar nästan 1 dec ovanför. Det gör den både på bilden och för mig : / ävafan ska klura ett dygn, kan ju alltid skicka tillbaka den. Typiskt att man får beslutsångest : )
Om du fortfarande är nojig imorgon så kan jag personligen rekommendera http://www.forcefieldbodyarmour.com/product/sport-lite-1-back-protector/2345
Jag har ett sånt och är riktigt nöjd. Har ramlat några gånger med den, dock inte så jätte hårt men den har klarat det jag gjort bra. Den följer med kroppen rätt bra och den har det som du blir nojig över, lite skydd för svanskotan. Det enda negativa jag tycker med den är att den luktar typ plast men annars är den bra och helt ok i pris.

Scott Soft-CR
Mmm ser ganska nice ut, ska nog skicka tillbaka min till 24max. Ska bara mejla dom och höra hur mycket längre ett large/xl är, kanske att jag byter. Ska fundera över helgen, tack för svaren.

Scott Soft-CR
det där skyddet är inte gjort för att gå längre ner än ryggslutet. fick ett i vintras (l/xl) så körde med det då, och det var kanon på ryggen. vill man ha skydd för svanskotan finns det andra alternativ som är bättre!

Scott Soft-CR
Tack Linus, iom att jag haft ett Scottskydd tidigare fast i hårdplast så blev jag lite konfunderad över om jag köpt rätt.

Senast ändrad:
Scott Soft-CR
Funderar också över det ryggskyddet. Känns som det täcker väldigt lite på vissa ställen. Man vill ju ha ett ryggskydd som skyddar så bra som möjligt!

Scott Soft-CR
Köpte en Kompardell Airshock vest istället, är nog det skönaste skydd jag haft, provade den i Kåbdalis idag : ) Finns på ebay för 1300 ink frakt ( förra årets modell ) . I Luleå så tar dom 2250:- för samma skydd, även det förra årets modell : /
Scott cr skyddet skickade jag tillbaka, vem fan vill ha ett skydd som slutar 10 cm ovanför svanskotan ??

Senast ändrad:
Scott Soft-CR
hej!
jag beställde ett par skidor från sport conrad idag och jag valde progressive stance på montering, men jag undra om det är true center?

Scott Soft-CR
Åkte på mitt idag och slog ryggen där jag tycker att det borde skydda, så jag skulle säga att det är för kort, ifall det är någon annan som undrar. Tror jag köper ett nytt.

Tillbaka
Topp