Scott Yz,bra nybörjar cykel?

Hej alla!
Hade tänk att börja åka dirt och undrar lite nu om en bra cykel os.v
Hade tänk mig en scott yz0-yz2

Men är f*n helt värdelös på cyklar=P
Så säg gjärna vad ni rekomenderar!
får max kosta 5k!

Är några utav dessa att rekomendera?
http://www.blocket.se/aw?ca=15_s&cmd=v
Sen vad är det för skillnad på te.x Yz0 och en yz2?

MKT taksam för svar=)
MVH//
Nybörjaren!

Ju lägre siffra desto hållbarare.. jag har en Yz 1 -07a den är dugligt bra o ganska snygg.. typ 5800.. men jag har me skivbromsar med så då blev de ca 8000 pga att de behövde byta hjul o massa..

yz 0:an e en riktigt bra cykel.. kanske lite för bra men börja med, men en yz 2:a räcker gott å väl i början

Senast ändrad:
jag börja med en yz2 och den räcker i början,kanse inte den coolaste men men den räcker

scott är enligt mig skitbra kör en yz15 (bättre än yz2) lätt,krånglar inge men man måste komma ihåg att dra åt muttrar då och då,bromsarna på min e skitbra men kan ju variera lite, men om du väger ganske mkt är suntourgaffeln inge för dig (väger cirke 45 och kommer ända ner på platt mark om jar pressar ner all jag pallar annars som sagt bra

freeee sa:
scott är enligt mig skitbra kör en yz15 (bättre än yz2) lätt,krånglar inge men man måste komma ihåg att dra åt muttrar då och då,bromsarna på min e skitbra men kan ju variera lite, men om du väger ganske mkt är suntourgaffeln inge för dig (väger cirke 45 och kommer ända ner på platt mark om jar pressar ner all jag pallar annars som sagt bra
Det är ju bara två år sen han undrade...

Tillbaka
Topp