Scratch 100-bindningar

fiskfan

Ny medlem
Scratch 100-bindningar
Hallå!

Jag var i tandådalen i veckan. Försökte mig bl. a. på en 360, men till min olycka kom jag bara 270... ena skidan löste ut och när jag skulle sätta på mig den igen upptäckte jag att främre delen av bindningen, den som håller fast tån, vridit sig 90 grader i förhållande till skidan. Alltså, man kunde inte kila fast pjäxan under "tåhållaren" för den hade piggarna uppe o nere ist för o gå ut på varsin sida av tårna...men med lite våld gick de att stampa tillbaka den i position.

länk på bindningen: http://mirror.greatoutdoors.com/ima.../rossignolscratch100skibindingskibindings.jpg

hoppas ni förstår, det är lite svårt o förklara...anyhow..
Vad jag undrar är om ni tror att det är någon fara med bindningen och om det hänt någonannan? Tänkte dra förbi inköpsstället o snacka med dom... ville bara höra lite tankar o funderingar...

Tack för mig!
/JEns

Scratch 100-bindningar
Om du menar att tådelen löste ut uppåt och sen stannade i ytterläget rakt upp så är det ett känt problem med Look/Ross av den typen du har. Jag har varken sett eller råkat ut för det själv, men det har snackats om det på Teton. Den allmänna åsikten där är att det bara är att trycka till på den rörliga delen så hoppar den ner igen och det ska inte påverka funktionen någonting. Det är någon liten felkonstruktion som gör att den inte själv går tillbaka till neutralläget när den når den allra yttersta delen av utlösningsrörelsen. Vill du undvika samma grej i framtiden kan du skruva ut fjädern och manuellt testa rörelsen. Känn efter vart det tar emot och smörj det stället med vattenfritt konsistensfett.

Scratch 100-bindningar
Jamen se där, tack så mkt MnO! Hade hoppats på något liknande svar. :)

Tror inte själv att det är något fel med bindningen eftersom den funkade felfritt när jag stampat tillbaka fästet i position. Jag kunde ju fortsätta hoppa och ramla lika mkt som tidigare.

/JEns

Tillbaka
Topp